17 Temmuz 2014 Perşembe

Mazda2 / Demio



Mazda'nın küçük hatchback modeli 2 yenilendi. Bazı pazarlarda Demio ismiyle satılan otomobilin görünümü büyük kardeşlerden de tanıdık.

6 ve 3'ün ardından Kodo tasarım dilini kullanan üçüncü otomobil olan 2'de bu durum kolayca anlaşılabiliyor. Sportif hatlara sahip olan otomobilde LED gündüz aydınlatmaları, büyük bir ön panjur, şişkin görünümlü çamurluklar, LED stoplar, spoiler ve altıne eklenen deflektörler dikkat çekiyor. 4.070 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.585 mm.


Büyük kardeşlere benzerliği iç mekanda da görülebilen otomobilin bu bölümünde daha da cesur davranıldığını söyleyebiliriz. Şık koltuk döşeme seçenekleri sunan küçük hatchback ayrıca çok fonksiyonlu, üç kollu direksiyon simidine, derine yerleştirilmiş dinamik görünümlü gösterge paneline, yuvarlak havalandırma ızgaralarına ve ön koltuklar arasına eklenen kumanda elemanlarına sahip.

Orta konsol üst bölümüne gizlenebilen bir ekran da eklenen otomobilde bu bölümün altında ince yapılı, gizli bir havalandırma ızgarası da yerleştirilmiş. Orta konsolda yuvarlak havalandırma kumandaları dışında bir kontrol elemanı bulunmayan aracın mat görünümlü metalik kaplamaları da şık görünüyor.


Kaputu altında hem benzinli hem de turbo Diesel motorlar kullanılacak olan otomobilin 1.5 litre hacimli ünitelerinden benzinli olanı 75 beygir güç, 135 Nm tork, 90 beygir güç, 148 Nm tork ve 115 beygir güç, 148 Nm tork üretebilen üç şekilde alınabilecek. İlk motor sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken ikincisi 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabilecek. Üçüncü üniteyle 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken 105 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen Diesel motor da bu şanzımana sahip olacak.

14 yorum:

  1. Hem dis hem de ic tasarim olarak B sinifinin en iyisi olmus. Hazumiyi de fazla degistirmemisler, onun icin de tebrik etmek lazim mazdayi. Motor secenekleri de cok iyi de Onur bey, 105 ps B sinifi icin fazla degil mi? Harika bi arac! Skyactiv turboya da baslamis o da ayrica mukemmel bi gelisme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. noktasına virgülüne kadar her harfine katılıyorum yorumunuzun.özellikle iç mekanı görünce ufak çaplı bi oha dedim ben de

      Sil
    2. Bence az bile 105 beygir. Polo'da da var da bize gelmiyor. Bu alınınca hafif bir modifikasyonla canlandırılabilir.

      Sil
  2. Biraz alıntı olmuş gibi geldi bana kokpit yeni a3 ile cok yakin gösterge paneli volvo ile cok benzer olmuş ve mazdanin yeni modelleri sanki small, medium, large siniflandirmasi gibi 2,3 ve 6 örneğin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Audi ve Volvo'nun Mazda'dan daha premium olduğu düşünülürse iyi yapmışlar gibi.

      Sil
  3. iç tasarımda düğmelerin orta konsoldan tünele doğru inmesi daha doğru. bu tasarım uçak kokpitine de benziyor.

    YanıtlaSil
  4. içi muazzam güzel, dışı da gayet iyi olsa da genel hatlarıyla clio 4 daha iddialı duruyor sanki

    YanıtlaSil
  5. Bende clio var. Bunu görünce bi gıcık oldum:)

    YanıtlaSil
  6. Dizel motorlusunun Türkiye satış fiyatını merakla beklemeye başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnatla getirmiyorlar 2'yi.

      Sil
    2. 3'ün satışlarını kesmesinden korktukları içinmiş.Birde sanırım japonya'dan belirledikleri bir kota var onu karı yüksek araçlarla doldurmak istiyorlar.

      Sil
    3. Korkmalarına gerek yok. Kesecektir tabi de genel satışları da patlatacaktır. Golf satışlarını kesmesin diye Polo getirmemek gibi bir şey sonuçta. Bu işin yedek parçası var ki asıl para oradan kazanılıyor zaten şu günlerde.

      Sil
    4. Yedek parça dediniz de aklıma gelmişken sorayım. mazda'nın geçmişteki sağlamlık anlayışı ile bugünkü arasında değişim var mı? 100 bin dayanıklılık testlerinin şampiyonu marka yedek parçadan kazanma uğruna ödün veriyor mu?

      Sil
    5. Şimdilik değişen bir şey yok gibi. Sonuçta değişime de çok gerek yok. En büyük vole sarf parçaları ve ufak tefek kazalarda değişen gövde parçalarından vuruluyor zaten.

      Sil