20 Şubat 2013 Çarşamba

Volvo V70, XC70 ve S80


Volvo'nun makyajlanan modelleri S60, V60 ve XC60 ile sınırlı değil. İsveç merkezli üretici daha büyük modellerinde de benzer bir operasyona girişmiş.


Yenilenen tamponlar ve yan eteklerle görünümleri farklılaştırılan otomobillerin donanımlarına yeni jant seçenekleri eklenmiş. İç mekanda farklı döşeme ve kaplama seçenekleriyle birlikte ambiyans ışıklandırması sunan Volvo üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge tablosunu da donanıma eklemiş.


Araçların opsiyonları arasına internet bağlantısına sahip yeni bir navigasyon/eğlence sistemi ve aktif uzun far ayarı bulunan otomobillerin standart donanımları da zenginleşmiş.

S60, V60 ve XC60 modellerinde olduğu gibi motor seçenekleri aynı kalan araçların tüketim ve egzoz emisyon değerleri aşağıya çekilmiş.

13 yorum:

  1. bu seri daha çok orta yaş ve üstü insanlara olsa da xc70 baya iyi görünüyo. ağırbaşlılığını biraz daha kırsa gençlerin ilgisini çekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi de bu arabayı alacak para gençlerde var mı?

      Sil
    2. parası olanı kastetmiştim

      Sil
    3. Örneğin Avrupa ve Kuzey Amerika gençleri...

      Sil
  2. xc70 mi yoksa allroad serisi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motorlara göre değişir iş. Audi'nin 3 litre TDI ünitesi öne çıkarır ama fiyat konusunda da başını alıp gidecektir.

      Sil
  3. ikisinin de 2.0 dizellerini baz alsak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçi xc70 2bin dizel 4x2 o yüzden d5 motoru karşılaştırmak daha mantıklı sanırım. 4x4 çünkü

      Sil
    2. D5 ile 2.0 TDI karşılaştırmasında Volvo az farkla önde. 2 litre hacimli motorlarda Audi daha mantıklı.

      Sil
    3. peki airsuspansiyon tercih sebebi midir? huızlandığında süspansiyonun yere yaklaşması vs. çok cezbedici. off road ve asfalt farkı açısından.

      Sil
    4. Bence önemli bir donanım. Sadece yüksek süratlerde değil arazi kullanımında da ayarlanabilir olması büyük avantaj.

      Sil
  4. Volvo powershift ve geartronic kullanılıyor.
    Powershift çift kavramalı otomatikleştirilmiş bir şanzıman, geartronic nasıl bir şanzımandır? hangi prensiple çalışır, dayanıklımıdır, performans ve tüketimde nasıldır? geartronic genelde yüksek hacimli motorlarda kullanılmış nedeni nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geartronic bildiğimiz tork konvertörlü otomatik şanzıman. Daha yüksek torka dayanabilen şanzımanlar olduğundan güçlü modellerde kullanılıyor ve dayanıklılık olarak daha başarılılar.

      Sil