9 Ekim 2009 Cuma

Renault Fluence Tanıtımı


Renault, Fluence modelini, Bursa'da bulunan fabrikasında düzenlediği organizasyonla sosyal medyadan seçtiği kişilere tanıttı.

Selçuk Erdem, Kaan Sezyum ve Erdil Yaşaroğlu gibi tanınmış isimlerin de boy gösterdiği tanıtıma Renault-Mais fabrika gezisiyle başlandı. Fluence ile birlikte Clio ve Symbol modellerinin üretimlerine şahit olduğumuz gezi sonrasında verilen kokteylde Fluence'ın Privilège donanımlı bir modelini detaylı şekilde inceleme fırsatımız oldu.

4.6 metreyi aşan boyuyla sınıfındaki en büyük otomobil olan Fluence'ın bu özelliği arka koltuklar ve bagajda kendisini belli ediyor. Opel Vectra C ile kıyaslanabilecek derecede diz ve baş mesafesi sunan arka koltuklar için ön kol dayanağının arkasına yerleştirilen havalandırma ızgaraları bu segmentte bulunan otomobillerde sık karşılaşmadığımız bir detay. Arka kapılarda ve arka camda sunulan perdelerse işe yarar birer donanım olsalar da perde boylarının biraz daha uzun tutulması güneşe karşı daha etkili bir koruma sağlayabilirdi. Bagaj hacmi konusunda bir kez daha sınıf standartlarını belirleyecek gibi görünen Renault, Fluence için 530 litre hacimli bir bagaj tasarlamış.

Ön koltuklara geçildiğinde Mégane Hatchback modelinden tanıdığımız iç mekan bizi karşılıyor. Privilège donanım seviyesinde standart olarak sunulan Kartlı sistemle anahtara gereksinim olmaksızın otomobile girip motor çalıştırılabiliyor. Hareket halinde kapılarını otomatik olarak kilitleyen otomobil durağan halde kapılar kilitlendiğindeyse aynalarını otomatik olarak katlıyor. Privilège donanımda sunulan çift renkli kokpit lüks görünümü pekiştirirken çift bölgeli tam otomatik klima ve CD değiştiricili radyonun orta konsola şık bir şekilde entegre edildiğini söylemeliyim. Yalnız söz radyodan açılmışken ses sisteminin en lüks modelde bile ortalamaları aşamadığını belirtmeliyim. Bluetooth özelliği bulunan ses sisteminin 4x15 Watt çıkış gücü, donanımı oldukça zengin olan bu tip bir otomobile çok yakışmamış.

Aracın donanımına şöyle bir bakacak olursak bütün donanım seviyelerinde standart olarak sunulan dört elektrikli cam, arka koltuklarda 3 adet başlık, ABS, AFU, EBD, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, yol bilgisayarı ve gövde rengi dış dikiz aynaları görüyoruz. Expression donanım seviyesinde bunlara perde hava yastıkları, arka park sensörü, ön sis farları, elektrikli dış dikiz aynaları, ön koltuk kol dayanağı ve sürücü koltuğu bel destek ayarı ekleniyor. Privilège donanım seviyesindeyse 16 inç çaplı alaşım jantlar, renault kart sistemi, çift bölgeli otomatik klima, arka havalandırma ızgaraları, far ve yağmur sensörleri, hız sabitleyici, yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon simidi, elektrikli katlanabilen ısıtmalı dış aynalar ve Follow Me Home sistemi standart olarak sunuluyor. Bu donanımların yanındaysa 17 inç çaplı jantlar, elektrikli açılır tavan, orta konsola entegre edilmiş uzaktan kumandalı Carminat Tomtom navigasyon sistemi, deri döşeme, ESP, Xenon farlar ve far yıkama sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. Şahsen ben, en azından en donanımlı modelde ESP'nin standart olarak sunulmasını beklerdim fakat Renault-Mais bu konuda benimle aynı fikirde değil.

Aracın ülkemizde ilk etapta satışa sunulacak motor seçenekleri 1.6 litre hacimli benzinli ile 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite. 110 beygir güç üretebilen benzinli motor 5 ileri manüel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilirken turbo Diesel motorun 85 ve 105 beygir güç üretebilen iki versiyonu da sadece manüel şanzımanla alınabilecek. Otomobilde sunulan diğer motor ve şanzıman seçeneklerini öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Ülkemiz dışında CVT ve Çift kavramalı şanzımanlarla da sunulan Fluence'ın yeni bir otomatik şanzımana sahip olacak daha güçlü bir turbo Diesel versiyonu ile daha sportif donanımlara sahip bir modeli ilerleyen aylarda ülkemiz pazarına da sunulacak. Ayrıca aracın elektrikli motorla donatılmış versiyonu 2011 yılında bütün Dünya için sadece Bursa'da üretilecek.

Bu arada Renault'nun Fluence lansmanında kullanacağı sitenin görünümü, organizasyon sırasında hazırlanan üç "offline blog" arasından seçilecek.

Organizasyon hakkında daha detaylı görüntüler için buraya tıklayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben de etkinlikten bahsedececeğim ama herhalde araç hakkında atıp tutmadan doğrudan sana link vermek gerekli :) Bayağı etraflı inceleme olmuş!

    YanıtlaSil
  2. Araç özellikleri hakkında bilgi ve görüşler isteniyorsa iyi fikir bana link vermek :)

    YanıtlaSil