2 Nisan 2016 Cumartesi

Volvo S60 ve V60 Polestar


Volvo'dan gelen iyi haberler bitmek bilmiyor. İsveç merkezli üreticimin performans araçlarını hazırlayan firma Polestar, bu araçların üretimlerini ikiye katladığını açıklarken pazar büyüklüğünü 13 ülkeden 47 ülkeye çıkarmış.

Araçların dış görünümünde bir değişiklik yapmayan Volvo, Polestar modellerine özel mavi rengi sunmaya devam ederken difüzör, özel şekillendirilmiş 20 inç çaplı jantlar, farklı bir egzoz sistemi ve aerodinamik paketi de donanımlar arasında tutmuş.

İç mekanda metal pedal seti, mavi renkli dikiş iplikleri, Alcantara döşemeler ve karbon fiber görünümlü süslemeler dikkat çekse de genel anlamda, standart modellerle arada büyük bir farklılık bulunmuyor.


Asıl güzel haberse kaput altında yatıyor. Araçlarda önceden kullanılan 3 litre hacimli motoru turbo ve kompresör beslemeye sahip 2 litre hacimli üniteyle değiştiren Volvo gücü 367 beygire yükselirken torku 470 Nm'ye inmiş.

8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 4.7 saniyeye inerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlanmaya devam ediyor. 20 kg hafifletilen otomobiller özel olarak ayarlanmış direksiyon sistemi ve ön aksta görev yapan 371 mm çaplı fren disklerine de sahip.

6 yorum:

  1. Hocam yanlış hatırlamıyorsam torkta azalma vardı artış değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru. Eskiden 500 idi. Düzelttim hemen.

      Sil
  2. Onur abi konuyla biraz alakasız ama yeni s90 onden cekisli platform kullanmasina ragmen on aksı nasıl o kadar önde konumlandırılabilmiş ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konumlandırmaması için bir neden yok ki. Sonuçta teknik olarak bakarsak aksın konumu büyük bir sınırlayıcı etgen değil. Hatta motorla aksın aralığının açılması direksiyon sisteminin çalışma hacmini rahatlatacağından istenen bir özellik bile denebilir.

      Sil
  3. Abi cevabin icin tesekkur ederim peki onden cekisli platform kullanan markalarin cogu bu tarz yerlesimi maliyetten dolayi mi tercih etmiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nedeni var yerleşim değişikliğinin. Örneğin aracın genel tasarımına uyması, motor paketlemenin zorlaşması ve kaza güzenliğinin sağlanabilmesi aklıma ilk gelenler.

      Sil