12 Ekim 2010 Salı

Chevrolet Volt


GM markalarından birisi olan Chevrolet, merakla beklenen hibrit modeli Volt'un resmi teknik verileri ve fiyatını paylaştı. Bir seri hibrit olan Volt, gerektiği zaman evlerde bulunan standart prizlerden de şarj edilebiliyor.

Genel hatlarıyla Toyota'nın Prius modelini andıran otomobil bu araçtan daha büyük. Yuvarlak burun ve yüksek arka kısım sayesinde oldukça aerodinamik bir yapıya sahip olan aracın 17 inç çaplı jantları da sadece 8.1 kg ağırlığında.

İç mekana geçildiğinde kokpit tasarımının tanıdık olduğu görülüyor. Bir diğer GM markası olan Opel'in Insignia ve Astra modellerinde de gördüğümüz bu tasarım kişiselleştirilebilen dijital gösterge tablosuyla farklılaştırılmış.Orta konsolunun üzerinde büyük bir dokunmatik bilgi ekranı bulunan aracın Bose marka ses ve navigasyon sistemi buradan kontrol ediliyor.

2.685 mm ile oldukça etkileyici bir aks mesafesine sahip olan otomobilin 198 kg ağırlığındaki pilleri "T" şekline getirilip tabana yerleştirilmiş. 16 kWh kapasiteye sahip olan bu piller araca 80 km menzil sağlayabiliyor. Bu menzilin sonunda 84 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli benzinli ünite devreye girerek aracı şarj etmeye başlıyor ve gidilebilecek yol 500 km'ye uzuyor.

Bu tür araçlarda görmeye alıştığımız fren enerjisi geri dönüşüm sistemi ve düşük yuvarlanma dirençli lastikleri Volt'ta da görebiliyoruz. Otomobilin 151 beygir güç, 368 Nm tork üretebilen elektrik motoru 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini yaklaşık 9 saniyeye indirirken çeyrek mil (Yaklaşık 400 metre) 17 saniyeden daha çabuk geçiliyor.

Kabloyla şarj edildiği durumlarda şarj başlama saati ayarlanabilen otomobilin pillerinin doluluk durumu uzaktan kumandayla kontorl edilebiliyor. A.B.D.'de 41.000 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla satılacak olan Volt'un fiyatı, federal hükumetten alınan vergi indirimiyle 33.500 Dolar seviyesine kadar düşüyor.

5 yorum:

  1. Bir düzeltme : Volt hibrit değil sadece elektrik enerjisi ile çalışıyor. Bünyesindeki 1.4 benzin motoru, pil enerjisi azaldığında jeneratör görevi görerek pili tekrar şarj etmeye başlıyor. Tekerlekler sadece elektrik motoru ile dönüyor.

    YanıtlaSil
  2. Birincisi, sert hızlanmalar sırasında Volt'un benzinli motorunun devreye girmesi nedeniyle bu tartışılıyor.

    İkincisiyse range extender, yani menzil uzatıcılı elektrik motorlu araçlar hibirtlerin "Seri hibrit" ailesine mensup.

    YanıtlaSil
  3. vergi sistemimize göre de maalesef hibrid ve fiyat yüksek olacak bi çözüm gerek bu konuda

    YanıtlaSil
  4. Vergi sisteminde yine en düşük kategoride kaldı Volt. O sayede şansı az da olsa var. Prius'un bir önceki nesile kadar kullandığı 1.5 litre hacimli motoru 1.8 litre ile değiştirmesi çok kötü oldu.

    YanıtlaSil
  5. ben çok zekice tasarlanmış bir araç olarak görüyorum. Geleceğe gerçekten ışık tutuyor... İncelemeleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil