30 Haziran 2015 Salı
Subaru BRZ tS STI
Subaru'nun küçük coupé modeli BRZ yeni bir sınırlı üretim versiyona kavuştu. Japonya pazarı için geliştirilen otomobilin gücü artmazken üretim adedi 300 olarak açıklandı.
Yenilenen ön tamponla birlikte ince yapılı bir splitter ile donatılan araçta siyah renkli ve 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. Anten, yan aynalar ve ön çamurluk arkasında yer alan süslemeler siyaha boyanırken fren ve süspansiyon sistemleri elden geçirilmiş.
İç mekana geçildiğinde yan destekleri yükseltilen Recaro koltuklar dikkat çekerken direksiyon simidi, vites topuzu, gösterge tablosu, metal pedal seti ve motor çalıştırma düğmesi STI imzalı.
Kaputu altında yenilik sunulmayan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli Boxer motor 200 beygir güç, 205 Nm tork üretmeye devam ediyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Bu japonlar küçük detaylarla mutlu olmasını iyi biliyorlar. limited edition sti çıkarsalar bunun iki kat fiyatına kapışılacak. Bu ise Gran turismoya eklenecek bir boş model daha... Yalan mı Onur bey?
YanıtlaSilDoğru. Bunun yerine artık düşük basınçlı bir turbo koysalar motoruna çok daha iyi bir haber olacak.
SilYa gercekten cok acaip, tork o kadar dusukki, herhalde arkasini birakana kadar yuz km de yirmi bes yakar.
SilCosworth'un süperşarjını koysalar yine yeter, stage 2'da 280 beygire çıkartıyor motoru...
SilArkasını bırakması zor değil o kadar. Sırf o yüzden incecik lastikler var zaten arka aksta. Bununla birlikte aşırı besleme çok iyi gelecektir araca. Güç konusunda sıkıntı büyük değil aslında ama daha düşük devirde alınan daha yüksek tork değerleri gerekli.
SilPeki Onur bey motora turbo eklemeden düşük devirlerde tork nasıl elde edilebilir? Süperşarjör mü, strok büyütme mi yoksa egzantrik ayarlarını kurcalamak mı?
SilKam miliyle oynayarak düşük devir torkunda artış sağlanabilir fakat motorun çalışma karakteristiğini bozacağından volana kadar birçok parçanın modifiye edilmesi gerekiyor. En makul performans artışı kompresör besleme olacaktır yine.
Sil