18 Haziran 2015 Perşembe

Peugeot 308 GTI


Peugeot 308 ailesi genişlemeye devam ediyor. 1.2 litre hacimli motoruyla makul performansla düşük tüketim değerlerini dengeleyen otomobil şimdi de sadece performansa odaklanmış versiyonuna kavuşuyor.

208 GTI'a kardeş olarak gelen ve daha önce 308 R konseptiyle ipuçları verilen 308 GTI'ın tasarım detayları yine bir performans modeli olan 308 GT'den izler taşıyor. Bu aracın ön tamponunu kullanan GTI'da ızgaralar farklı görünüme sahipken 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri de bu modele özel. Yan etekleri, siyah renkli yan aynaları ve daha şişkin arka tamponu GT'den alınan otomobilde difüzör ve çift yuvarlak çıkışa sahip egzoz sistemi kullanılmış.


11 mm alçaltılan otomobilin süspansiyon sistemi de elden geçirilirken fren sisteminde önde 380, arkadaysa 268 mm çaplı diskler görev yapıyor. Yüksek güç çıkışlı versiyonda donanıma limitli kaydırmalı diferansiyel de eklenmiş.

İç mekanında da kardeşiyle ortak noktası bol olan otomobilin direksiyonunda GTI logosu görülebilirken ön konsol deri kaplanmış. Metal pedal seti, deri ve Alcantara döşemeli, Peugeot Sport armalı sportif koltuklar, kırmızı dikiş iplikleri, Peugeot Sport ve GTI armalı kapı eşik çıtalarıyla kırmızı renkli süslemeler aracın farklılıkları arasında sayılabilir.


Kaputu altında RCZ-R modelinde de görev yapan turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli benzinli motor bulunan 308 GTI'ın 250 ve 270 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken her iki aracın da maksimum tork değeri 330 Nm. Ağırlığı 1.205 kg'da tutulan otomobillerden düşük güçlü olanı 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilirken diğeri aynı işi 6 saniyede tamamlayabiliyor. Her iki araçta da sadece 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulmakta.

8 yorum:

  1. Bu aracin otomatik versiyonunu da getirseler , uygun bir sanzıman mı yok yoksa GTI manuel olur havasindalarmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SPOR ARABA OTOMATİK OLMAZ...

      Sil
    2. -- aragazcı crazy şahin gti driver detected --

      Sil
    3. Ozaman bugatti veyron aile arabası...

      Sil
    4. Şu sıralar manuel şanzımanlı spor araç kalmadı neredeyse piyasada. Süper ve Hipersporların hepsi otomatik.

      Sil
  2. arka tasarım güzel değil ama araç 10 numara,1.6 olması mükemmel olmuş.sanırım özlediğimiz c sınıfı gti'ları artık daha çok görcez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha bu arada fiyatı da 100 civarında olursa peynir ekmek gibi satar.

      Sil
  3. Özellikle ön koltuklarına hasta oldum.

    YanıtlaSil