1 Nisan 2014 Salı

MINI Cooper S Paceman ALL4


BMW kontrolüne geçmesinin ardından büyük bir geri dönüş yapan MINI özellikle kişiselleştirme konusunda sunduğu zengin seçeneklerle genç müşterilerin dikkatini çekiyor. Bunun farkında olan firma müşteri sayısını artırmak için belirli bir araç üzerinde farklı görünüm uygulamalarının ardından alışılmadık gövde seçenekleri sunmaya da başladı.

Geçtiğimiz yıl test ettiğim Countryman modeliyle küçük SUV pazarına giriş yapan MINI bu segmentte de farklılığını konuştururken daha da ilginç bir araç isteyenlere bir de üç kapılı versiyon sunarak ulaşılan müşteri sayısını daha da yukarılara çekti. Bu sefer testime konuk olan otomobil Paceman ailesinin Cooper S donanım ve motor seçeneğine sahip versiyonu oldu.


Dış Mekan


MINI markasının öne çıkan özelliklerinden birisi olan dikkat çekici tasarım dış mekanda kendisini gösteriyor. Dik ve yüksek yapılı olan ön kısımda kromajlı panjur, alt kısımda küçük bir splitter ve ek hava girişlerine sahip ön tampon ve yine kromajlı çerçevelere sahip farlar Countryman modelinden aynen alınmış. Ön çamurlukların üzerinde S logolu kromajlı şeritler dikkat çekerken 17 inç çaplı jantlarla kontrast renge boyanmış tavan ve yan aynalar da gözden kaçmıyor.

Aracın dört tekerlekten çekişli olduğunu belirten ALL4 logosı kapıların alt kısmına yerleştirilirken şişkin arka çamurluklar otomobile güçlü bir görünüm vermiş.

Buraya kadar Countryman'den çok da farklı olmayan Paceman arka kısımdaysa oldukça değişik bşr görünüm sunmakta. Diğer MINI modellerinin aksine yatay olarak yerleştirilmiş stoplar kromajlı çerçevelere sahipken şık spoiler, çift egzoz çıkışı ve dar yapılı bagaj kapağı camı oldukça dinamik bir görünüm yaratmış.

4.115 mm boya, 1.786 mm genişliğe ve 1.522 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin 2.596 mm olarak açıklanan aks mesafesi Countryman'inkinden 1 mm daha uzun.


İç Mekan


Markanın ilgi çekici tasarım anlayışı içeride de devam ediyor. Diğer MINI modellerinden tanıdığımız detaylar arasında oval bölümlere sahip kapı içi tasarımı görülebiliyor. Yarım ay görünümlü kapı açma kolu ve cam açma düğmeleri kromajlı görünümleriyle dikkat çekerken kapı içi cepleri çok derin olmasalar da yeterli hacmi sunabiliyor. Kapı eşikleri şık "MINI Cooper S" amblemleriyle kaplanan otomobilde metal pedal seti de sunulmakta.

Yuvarlak havalandırma ızgaraları, çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidi, direksiyon kolonu üzerine yerleştirilen beyaz zeminli devir göstergesi, orta konsolun üzerinde bulunan beyaz zeminli dev hız göstergesi, bu parçanın alt yarısına entegre edilmiş ses sistemi kumandaları, daha aşağıda yer alan CD girişi ve dijital göstergeye sahip otomatik klima kumandaları MINI müşterilerine tanıdık gelen diğer detaylar. Daha aşağıda, DSC, merkezi kilit, sis farları ve aracın spor modunu kumanda eden şık tasarımlı düğmeler bulunurken kapaksız gözler ve iki bardaklık biraz daha altta kullanıma sunulmuş.

Şık bir topuza sahip olan vites kolunun arkasında Aux girişi görülebilirken şaft tünelinin her iki tarafında da küçük filelere yer verilmiş. Ön koltuklar arasından başlayan ray arka koltukların arkasına kadar uzanırken üzerinde bulunan iki bardaklık, telefon sabitleme aparatı ve şık gözlük kabı ileri geri kaydırılabiliyor. Kapıların içinde olduğu gibi bu parçanın kenarlarında da rengi değiştirilebilen ambiyans ışıklandırması kullanan MINI ilginç tasarımlı el freni kolunu da vites kolunun arkasına eklemiş.

İç mekan aydınlatmaları, ambiyans ışıklandırmasının renk değişimi ve cam tavan kumandası iç dikiz aynasının üzerine konumlandırılırken arka kısımda iki adet tekli koltuk sunulduğu dikkatlerden kaçmıyor. 50:50 yatan sırtlıklar sayesinde Paceman'in 350 litrelik bagaj hacmi 1.080 litreye ulaştırılabiliyor.


Konfor


Otoyolda go kart dinamikliği sağlayan modelleriyle ünlenen MINI'nin sürüşünde konforu aramak öncelikli olmasa da Paceman'in üyesi olduğu segmentin gerekliliklerinden birisi de bu. Cooper S Coupé'de karşılaştığım sert süspansiyon sisteminin ardından John Cooper Works Countryman'in daha konforlu ünitesi gözüme girmişti. Cooper S Paceman'de de beş kapılı kardeşinkine benzer bir düzenek kullanılmış. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi 205/55-17 ölçüsündeki lastiklerle birleşince aracın rahatsız edici sertlikte bir sürüşe sahip olmasını engelleyebilmiş.

Donanım açısından da başarılı olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, açılabilir panoramik cam tavan, yol bilgisayarı, otomatik klima, hız sabitleme sistemi, Aux girişli, direksiyondan kumanda edilebilen, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, far yükseklik ayarı, elektrokrom iç ayna, soğutmalı torpido gözü ve arka park sensörleri bulunuyordu.

Yüksekliği ayarlanabilen ön koltuklar ve hem yüksekliği hem de derinliği ayarlanabilen direksiyon simidi sayesinde sürüş pozisyonunu bulmak kolayken ön  koltukların arkaya geçiş sonrasında önceden ayalanmış pozisyonlarına dönmeleri de olumlu. Koltuklar arasında bulunan raylar sayesinde bu bölümde bulunan aksesuarların yerleri değiştirilebilirken ruh halimize göre rengini değiştirebildiğimiz ambiyans ışıklandırması da hoş bir dokunuş.

Dik A sütunu nedeniyle rüzgar sesini içeriye beklenenden fazla alan Paceman yol gürültüsünüyse başarılı şekilde bastırmış. Yüksek devirli sürüşlerde içeriye alınan hoş egzoz sesiyse bu ikilinin önüne rahatlıkla geçebiliyor.

Sertliği başarılı şekilde ayarlanmış olan koltuklar yüksek yan destekleriyle dikkat çekiyor. Ön kısımda hacim sorunu bulunmayan otomobilin iki adet arka koltuğunda omuz mesafesi yapısı gereği başarılı olsa da tavanın arkaya doğru alçalması nedeniyle baş mesafesi sınırlı. Countryman modelinde olduğu gibi ileri geri ayarlanamayan arka koltukların diz mesafesi de uzun yolculuklar için yeterli değil.

Özellikle şehir sürüşlerinde konfor seviyesini en çok artıran donanımsa 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. Test ettiğim diğer MINI modellerinde de aynı şekilde kullanılan ünite hem kol hem de direksiyon simidinden kumanda edilebilme özelliğiyle sportif sürüşlerde de sürücünün yanında.


Sürüş


Cooper S logolu modellerinin tamamında başarılı sürüş özellikleri sunan MINI Paceman'de de bu geleneği bozmuyor. Hafif yüksek olan yapıya rağmen orta-sert ayarlı süspansiyon ve dört tekerlekten çekiş sisteminin birleşimi başarılı yol tutuşu da beraberinde getirmiş. Direksiyon sisteminin de tepkilere erken cevap verebilmesi sayesinde yüksek süratlerde yapılan ani manevralarda bile tedirginlik hissedilmiyor. Sadece ön değil arka koltuklarda da sunulan yüksek yan destekler sayesinde yanal kuvvetleri yaşama zevkini herkes yaşayabiliyor.

Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan Cooper S Paceman ALL4'da bu noktadan sonra ESP devreye girerek aracın rayına oturmasına yardım etse de yardımcı kapatılıp sınırlar daha da sorlandığında arkadan da kayma başlıyor. Direksiyon simidinden kumanda edilebilen şanzıman sayesinde yüksek tutulan motor devriyle birlikte bu durumdan da kurtulmak mümkün.

Sakin kullanımda bile aracı çabucak hızlandırabilmek için vites küçültmeye yeltenen şanzıman benim gibi sert sürüş sevenler için çok başarılı ayarlanmış. O kadar ki standart olarak sunulan Sport moduna gerek bile kalmıyor. Geçişleri sarsıntısız olan şanzıman ister koldan ister direksiyon simidinden kumanda edilebiliyor.

Boş ağırlığı 1.470 kg olarak açıklanan test aracında kullanılan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor 184 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 207 km/s.

Sakin otoyol sürüşlerinde ortalama yakıt tüketimi 7 litre/100 km seviyesinin altına çekilebilen aracın seri kullanımlarda az yakmasını sağlamaksa oldukça zor. Sürekli devirlenmeyi seven motorla birleşen hızlı sürüş isteğiyle test ortalaması da 10.3 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Performans


Vergilerin giderek daha da acımasız olmasını izlemek gerçekten acı verici. Henüz üzerinden bir sene geçmeyen John Cooper Works Countryman testimde standart donanımlı aracın 43.000 Euro olan fiyatını belirttiğimde kulağıma yüksekmiş gibi geldiyse de aradan geçen süre içerisinde hem Euro'nun inanılmaz değer kazanması hem de otomobillere gelen vergi zamları Cooper S Paceman ALL4'un fiyatını aynı seviyeye yükseltti.

Standart donanımlı model vergiler hariç 21.000 Euro giriş fiyatına sahipken metalik gövde rengi ve yarı deri koltuklar için vergiler hariç 403 ve 563 Euro bedel isteniyor. "Şeker" isimli donanım paketinde DSC, 17 inç çaplı jantlar, ısıtmalı dış aynalar, ön sis farları, iç aydınlatma paketi, yol bilgisayarı, otomatik klima, elektrokrom iç ayna ve yağmur sensörü bulunurken "Köpük" paketinde 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arka park sensörleri bulunuyor.

Tek parçalı merkezi ray sistemi, dış mekan krom paketi, beyaz tavan ve dış aynalar, ek eşya saklama bölmeleri, piyano siyahı iç kaplamalar, bagaj aksesuar paketi ve açılabilir panoramik cam tavan gibi opsiyonlarla birlikte bile vergisiz fiyatı 25.290 Euro olan otomobilin üzerine vergiler binince fiyat bir anda 43.757 Euro'ya ulaşıyor.


Sonuç


MINI modellerinin kendine özgü çizgileri insanları kendisine bağlayan türden. Bu nedenle tasarım beğenildiğinde müşterinin önünde çok şey duramıyor. Sürekli artışta olan vergi miktarları ve döviz yüzünden fiyatı yüksek kalmaya başlayan markanın orijinalliğiniyse başka yerde bulmak zor. Sportif sürüşlerden hoşlanan müşterileri özellikle mutlu eden markanın Cooper S Paceman ALL4 modelinde de işlerin değişmediğini görmek güzel.

Aklında araca veya yaktığı yakıta verilecek para gibi şeylerin önceliği bulunmayan kişiler için şık görünümlü ve zevk veren bir otomobil olan Cooper S Paceman ALL4 mantığıyla araç alacakları düşündürürken kalbini kullananları kendisine çekiyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

10 yorum:

  1. bagaj kapağındaki mini logosu daha fazla büyürse mini'nin esprisi kalmaz.

    YanıtlayınSil
  2. Acaba bu vergi zamları önümüzdeki sene için yapılan geçici kemer sıkma politikası mı yoksa herzamanki gibi kalıcı mı?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de otomobil vergilerinin kalıcı bir şekilde indiğini göremedim şu güne kadar. Çıkıyor sadece. Ayakkabı kutularının dolması lazım tabi.

      Sil
    2. MİNi coupe,paceman roadster ın uretımıne son veriyor,yeni kasa üç formda planlanıyor ;klasik hatchback, clubman ve countryman olucak.
      http://www.worldcarfans.com/114031071505/mini-could-axe-coupe-roadster-and-paceman-models
      .haber dışında yorumun hakkında konuşmak ıstıyorum. bu blog herkese açık bir blog ve sende tarafsız yorumlarında bılınen bırısın ama bu mesajını okuyan bırı söz konusu partinın sempatizanıysa sen bir okuyucuyu kaybedersın. bence bu blogda okuyucular yorum yapılabılır ama senın taraf bellı etmen sana zarar verir; herkesin okuduğu bir blog olmaz anlamında . not: söz konusu partiye de hıc oy vermedim hayatımda.

      Sil
    3. Bu modellerin üretimine son vermeyi karara bağlamadılar henüz. Haberde de yazdığı gibi düşünülüyor böyle bir seçenek. Beş kapılı alçak MINI modeliyle markanın çok daha büyük bir pazara hitap edeceğiyse kesin.

      Yorumlarda taraf belli etmiyorum zaten. Birileri otomobil gibi artık ihtiyaç olan araçların vergilerini %200'e dayayıp evde milyon Euro biriktiriyorsa eleştirmek gayet doğal. Her testin fiyat bölümünde zaten yazıyorum bu durumu. Yeni bir şey değil. Yönetimde kimin olduğu da önemli değil benim için. Sonuçta vergi seviyesi bu olmaz.

      Otomobil konusunda da durum aynı. Her marka ve modelin artıları ve eksileri var. Sevdiğim markalar da var (ki MINI de var aralarında) ama olumsuzlukları yazmamak için bir sebep değil. Objektif olmanın sonuçlarından biri de göz önündekini söyleyebilmek bir yerde.

      Sil
  3. koltuklarının kumaş kaplamasında böyle bir ucuz b sınıfı sedan havası havası var sanki.. reno symbol' den hallice .. hiç şık değil.
    bu arabaya da 120 bin küsur lira veren adamın da para ile sorunu yoktur zaten.. 120 bin lira ... vay be.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. her aracın fiyatına çok pahalı bu para verilmez vs diyenlere sesleniyorum.bu fiyatlar aracın değil,araca o vergileri koyanların suçu.aracın fiyatını eleştirmeden önce vergi sistemine göz atın.ondan sonra fiyatından dolayı sövüp sövmemeye karar verin.merak etmeyin herkes farkında pahalı olduğunun.50 bin liraya symbol almak çok daha mantıklı gerçi dimi...

      bi de bunların 'araba fiyatları ucuzlasa trafik daha da beter olur' versiyonu var ki türkiyede insanların neyi nekadar araştırdığını gözler önüne seriyor...

      Sil
    2. almayın kardeşim; ev almadan araba alan, aldığı arabasını bayinin gazına gelip daha 30binkm olmadan makyajlısıyla değiştirenlere bu vergi sistemi müstahak, zaten tüm o verilen vergilerin kimlerin ayakkabı kutularına gittiği alenen ifşa olmasına rağmen hala bu adamlar oy aldıysa alan memnun, satan memnun

      Sil