12 Eylül 2013 Perşembe

Volkswagen e-up! ve e-Golf


Daha önce Frankfurt'ta Golf'ün en güçlü versiyonu R'ı tanıtacağını açıklayan Volkswagen sadece performans üzerine yoğunlaşmıyor. Alman üretici Up! ve Golf'ün elektrik motorlu modellerini de organizasyona getirdi.

Tamponlarına eklenen parantez şekilli gündüz farları ve farklı jantlarıyla diğer modellerden ayrılan elektrik motorlu araçlar sadece beş kapılı gövdeyle üretilecek.

e-up!'ın kaputunun altında 82 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen bir motora görev veren Volkswagen aracın menzilini 160 km olarak açıkladı. 0'dan 100 km/s sürate 12.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 130 km/s'te sınırlandırılmış.

e-Golf'ün elektrik motoru 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati e-up! gibi 130 km/s'te sınırlandırılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.4 saniyede ulaşabiliyor.

Araçlarda kullanılan piller sırasıyla 18.7 ve 23.2 kWh kapasiteli. Bu enerji depoları çabuk şarj istasyonlarında %80 doluluğa ulaşabilmek için 30 dakikaya ihtiyaç duymakta.

16 yorum:

  1. ya küçük 1-1.2 litrelik range extender gerekiyor ya da daha fazla pil kapasitesi. henuz yeterli menzil sunamıyorlar ne yazık ki. üstelik akaryakıtla çalışan araçlar menzil sonunda kolayca depoyu doldurup gidebiliyor. bunlar şarj olmak zorunda ki vakit alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektrik motorlarının önündeki tek engel de o zaten. Piller.

      Sil
  2. fotoşop bence golfün önü böyle değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı araçlar sahneye de çıktı. Tamponlar farklı.

      Sil
  3. Geçen sene Wolfsburg'da katıldığım e-golf test sürüşünde 2014'te seri üretime geçilecek diyorlardı.Bu konuda bir gelişme var mı?

    YanıtlaSil
  4. Benim anlamadigim, Tesla Model S, 500 km. Menzile ulasmisken bu markalar neden hala 200 km.'yi gecemiyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü Tesla Model S'in en küçük kapasiteli motoru 60 kWh üretiyo.

      Sil
    2. Tesla araçlarını elektrikli olmaları için tasarlayan bir marka olduğundan piller için bütün zemini kullanıyor. Golf gibi otomobillerse sonradan elektrikli hale getirildiklerinden piller için yeteri kadar yer yok.

      Sil
  5. Ellerinden tutan mi var? Onlar da yapsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektrik motorlu otomobiller Avrupa'da genelde küçük boyutlarda oluyor. Bu araçlara bu kapasitede pil sığdırmak zor. Bir de bu pillerin ağırlığı var; 410 ve 590 kg ağırlığında sunulan iki pil opsiyonu.

      Sil
  6. Iste bu buyuk bir celiskiyi beraberinde getiriyor. Herkes elektrikli araca sempatiyle yaklasirken 160-180 km.'lik menzili duyunca orada kaliyor. Halbu ki bir ailenin haftalik ortalama yaptigi yol 200-300 km. Civarinda. Siz bu insanlara 500 km.'lik menzil sundugunuzda eminim arabayi daha fazla ciddiye alirlar. Bu sarmalin bir sekilde cozulmesi gerekir. Menzil-Agirlik-Maliyet... Nasil yapilir ne zaman yapilir bilemiyorum ama bu mesafelerle de bir yere varilamayacagindan eminim.

    YanıtlaSil
  7. VW e-Golf Almanya'da satışa sunuldu. İngiltere ve Norveç'te de önsiparişle satılıyor. Onur Bey size sorum şu bu araç Türkiye'de de satışa sunulursa ÖTV oranı ne olur? Motor güc tam vergi sınırında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknik olarak 84.6 kW gücü. %3 olacak gibi yani.

      Sil
  8. 2015'te ÖTV'yi artık tüm elektrikli ve hibrid araçlarda sıfıra çekeceklerine dair bir söylenti var benden duymuş olmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görsem bile 1 hafta sürer buna inanmam. Son 10 yılda ikiye katlandı motorlu taşıtlarda bütün ÖTV oranları. Elektrikliler zaten altyapının bu kadar kötü olmasıyla çok satılamayacak durumda ama hibrit modellerde 0 gibi bir şey olursa BMW i8 gibi bir aracın fiyatı 530d'nin altına inecektir ki o da her şeyi altüst eder.

      Sil