15 Eylül 2013 Pazar
Ford Fiesta SE Sedan
A.B.D. testlerime kaldığım yerden devam ediyorum. Sırada bir kere daha, Türkiye'de bir türlü test aracı vermeye yanaşmayan Ford bulunuyor. Son yıllarda beş kapılı otomobil satışları artışta olsa da Türkiye'nin bir sedan pazarı olduğu malum. Özellikle filo kiralama firmalarının listesinde başta olan B segmenti sedanlar ulaştıkları satış rakamlarıyla en çok tercih edilen otomobillerin başında geldiklerini gösteriyorlar. Avrupa pazarında bu segmentte bir sedan sunmayan Ford Kuzey Amerika'da Fiesta'nın dört kapılı modelini de satıyor.
Dış Mekan
Okyanusun diğer tarafında farklı bir yüze sahip olan Fiesta'da ileriye doğru uzanan bir ön tampon ve farklı bir ön panjur dikkat çekiyor. SE donanım paketinde 15 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken arka kısımda kısa yapılı bagaj kapağı, küçük stoplar, ince bir spoiler ve şişkin arka tampon bulunuyor.
Boyu 4.407, genişliği 1.722 ve yüksekliği 1.476 mm olan otomobilin aks mesafesiyse 2.489 mm olarak açıklanıyor. A ve C sütunları arasındaki yapı hatchback modelle aynı olsa da bu aracın yan aynalarının çift parçalı olduğu görülebiliyor.
İç Mekan
Fiesta Sedan'ın iç mekanı hatchback kardeşinden alınmış. Bununla birlikte A.B.D.'de her iki versiyonun da yaşam alanında farklılıklar olduğunu belirtmeliyim. Üst kısmı siyah renkli olan kokpitte alta indikçe koltuk döşemelerinde olduğu gibi bej renk dikkat çekiyor. Açık mavi renkli ambiyans ışıklandırmasıyla birleşince oldukça ferah bir görünüme kavuşan iç mekan şık bir duruşa sahip.
Alt kısmında geniş sayılabilecek saklama bölümleri bulunan ön kapılarda cam açma düğmeleri de yer alırken soför kapısının açma kolunun önünde yan ayna kumandaları da bulunuyor. Derine yerleştirilmiş göstergeler ve deri kaplı, çok fonksiyonlu direksiyon simidiyle sportif bir his veren tasarım orta konsolda Avrupalı kardeşiyle aynı.
Üst kısmında büyük bir bilgi ekranı yerleştirilen konsolun altında ses ve havalandırma sisteminin kumanda elemanları yer alıyor. Daha da aşağıda kapaksız bir göz bulunurken vites konsolunda otomatik şanzımanın sade tasarıma sahip kolu görülebiliyor. Biraz daha geride Aux, USB ve 12 Volt soketleri, el freni kolu ve içi aydınlatmalı bardaklıklar bulunurken kaldırılabilen ince kol dayanağının altına bir bardaklık daha yerleştirilmiş.
Arka koltuklarında büyük bir değişiklik bulunmayan Fiesta Sedan bu bölümde üç adet kafalık ve asimetrik olarak katlanabilen koltuk sırtlıkları sunmakta. Bagaj hacmi 362 litre ile rekorlar kıramayan araçta bu bölüme ulaşmak için de dar bir açıklık kullanılmak zorunda.
Konfor
Fiesta, Ford'un yüksek konfor seviyesi sunan otomobillerinden olmasa da yer A.B.D. olduğunda bu konuda daha cömert davranılmış. Bel bölgesinde yan destekleri başarılı olan ön koltuklar baldırda neredeyse hiç destek sunmasa da geniş yüzeyler konfor konusunda oldukça başarılı. Ön bölümde 5 kapılı kardeşiyle aynı iç mekan genişliği sunan otomobilin arka koltuklarında da yukarıya doğru bombe yapan tavan döşemesi sayesinde baş mesafesinde rahatsız edici bir değişiklik olmamış. Bu bölümde sunulan diz mesafesi de kardeşlerininkinden farksız.
Donanımı da zengin olan araçta otomatik klima, USB port ve Aux çıkışları sunan ses sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen hız sabitleme sistemi ve yol bilgisayarı gibi akesuarlar sunuluyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını daha önce test ettiğim Focus'tan da hatırladığımız aracın vites değişimleri sarsıntısız gerçekleşiyor.
185/60-15 ölçülerindeki lastikleri konfor ağırlıklı olan Fiesta Sedan'ın orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi Amerika için sportif olsa da aracın 1.195 kg'lık ağırlığı da hesaba katıldığında sistemin konforlu olduğu söylenebilir.
Sürüş
İnce yapılı lastikler ve çok güçlü olmayan motoruyla performanslı sürüşler için yaratılmadığı belli olan Fiesta Sedan'ın bir Ford olduğunu unutmamak gerekiyor. Arkaya eklenen ağırlığa rağmen dengeli bir yapıya sahip olan araç zorlandığında önden kaysa da ani direksiyon hareketlerinde arka kısım da biraz huzursuzlanabiliyor. Neyse ki bu huzursuzluk, sürücüye çabuk tepkiler veren direksiyon sistemiyle giderilebiliyor.
Kaput altında görev yapan 1.6 litre hacimli benzinli motor da Focus'tan tanıdık olan araç 120 beygir güç, 152 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanı gaz pedalına çabuk cevap verebilen otomobilin vites değişimleri, vites kolu yanında bulunan düğmeden de yapılabiliyor.
A.B.D.'nin düşük hız sınırlı yollarında yakıt tüketim ortalaması 7.5 litre/100 km'nin altına rahatlıkla indirilebilen aracın otoyolda, sabit süratlerde ulaşabildiği ortalamaysa 6 litre/100 km'nin biraz altında.
Fiyat/Donanım
Araçların sudan ucuz olduğu A.B.D.'de 15.450 Dolarlık bir başlangıç fiyatı olan SE donanım paketli Fiesta Sedan'ın otomatik şanzımanla fiyatı 1.095 Dolar artıyor.
SE paketinde elektrikli cam ve yan aynalar, otomatik klima, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, USB ve Aux portları, yol bilgisayarı, biri önde, diğeri de arkada bulunan iki 12 Volt soketi, katlanabilen arka koltuk sırtlıkları, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, alarm, anahtarsız giriş sistemi, yokuş kalkış desteği ve cruise control yer alıyor.
Sonuç
Sedan pazarı olan Türkiye gibi ülkelerde başarılı olma potansiyeline sahip olan Fiesta Sedan'ın şehir kullanımı için sunulan yarı otomatik şanzımanı da yüzleri güldürse de sadece benzinli motorla üretilmesi Avrupa kıtasında şansını azaltıyor.
Makul fiyatı ve zengin sayılabilecek donanımıyla dikkat çeken aracın motor performansı da başarılı. Şanzımanı da motoruyla uyumlu işleyen Fiesta Sedan'ın konfora dönük sürüşünü beğenmeyen müşteriler için sunduğu 16 inç çaplı jant opsiyonuysa düşünülmesi gereken bir donanım.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
arkadaşlar niye yorum yapmıyosunuz
YanıtlaSilne diyelim mudur? Onur abi bu isin ustasi, her incelemesini zevkle okuyorum. Araba sevmeyen adama araba duskunu yapar valla.
YanıtlaSilaraba burda yok ilgi gormemesi normal, bak ceed e dizel otomatik nasil ilgi gordu, hatta ust siniftan 520i bile
YanıtlaSilHyundai Veloster da yok Türkiye'de ama çok dönüş geldi o araca. Bunun hakkında da konuştuğum insanlar genelde getirilmesi taraftarı ama buraya yorum yapmak keyif işi sonuçta.
Sil