17 Mart 2013 Pazar

Hyundai Veloster Turbo


Amerika testlerimde sıra geldi Hyundai'ye. Kardeş firma Kia ile birlikte son yıllarda çıkışta olan Güney Kore merkezli üretici Veloster ile sportif araçları arasında yeni bir sayfa açtı. Farklı tasarımıyla orijinal bir görünüm sunan otomobilin donanımı da oldukça zengin.

Sadece 1.6 litre hacimli benzinli motorla satılan Veloster ailesinin atmosferik emişli modelleri 140 beygir güç üretirken turbo beslemeyle güç seviyesi yükseliyor. Avrupa'da 184 beygir güç üretebilen turbo beslemeli ünite Amerika kıtasında 204 beygir gücünde.


Dış Mekan


Teste başlamadan belirteyim; Veloster'ın farklı görünümü beğenmeyenler arasındayım. Bununla birlikte tasarım hakkında aldığım yorumların tamamına yakını olumlu oldu. Dev altıgen ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, sportif görünümlü ön tampon, geniş çamurluklar, arka tampon altına yerleştirilen çift parçalı difüzör ve geniş çaplı çift egzoz çıkışı dinamik duruşu destekliyor.

Dik bir bagaj kapağı tasarımına sahip olan otomobilin bu parçası tavanın arka kısmında bulunan cam bölüme kadar uzanıyor. Panoramik cam tavanı da donanıma katan Hyundai son yılların modası olan LED gündüz aydınlatmalarını da farların içine eklemiş. Veloster Turbo'nun motor kaputu üzerinde de hava çıkışı benzeri süslemeler bulunuyor.

4.330 mm boya, 1.790 mm genişliğe ve 1.410 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.650 mm. Hava sürtünme katsayısı 0.33 olarak açıklanan otomobilin dönüş çapı da 10.4 metre.


İç Mekan


Veloster'ın farklılıkları iç mekana geçişte de kendisini gösteriyor. Şoför tarafında büyük bir kapıya sahip olan otomobilin diğer tarafında iki kapı bulunuyor. Arka kapı kolu C sütununa gizlenen aracın içerisine adım atıldığında da farklı çizgiler dikkat çekiyor.

Kamyondan indirildiği gibi testime gelen otomobilin çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında yer alan gösterge paneli derine yerleştirilmiş hız ve devir göstergelerinin yanında yol bilgisayarını da barındırıyor. Panellerde mavi renkli aydınlatma kullanan Hyundai orta konsolun üst kısmında dokunmatik navigasyon ekranına yer verirken bu parçanın yanlarına dikey yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları eklenmiş.

Ses ve havalandırma sisteminin kumandaları da bu bölümün altına yerleştirilirken motoru çalıştırıp durdurmaya yarayan düğme buranın da altında bulunuyor. Vites konsolunun ön kısmında yer alan büyük kapaksız gözün arka kısmına iki adet 12 Volt soketle birlikte Aux ve USB portları ekleyen Hyundai bu bölümün yan duvarlarını, kapı içlerinde kullanılan tasarıma sahip parçalarla süslemiş.

Ön koltukların arasında el freni kolu ve iki bardaklığa yer veren Hyundai çift katlı kol dayanağının oldukça derin tutulmuş alt katına 115 Volt priz girişi eklemiş. Yan destekleri çok başarılı olan ön koltukların çoğu fonksiyonu manuel kumanda edilse de bel desteği elektrikli.

Sağ tarafta bulunan arka kapı yardımıyla rahatça geçilebilen arka koltuklarda yeterli diz mesafesi sunulsa da orta kol dayanağı ve ayrı havalandırma ızgaralarının bulunmaması eksiklik. Yan camları da oldukça küçük olan bu kısımda yolcuların daralmaması için ilginç bir çözüm sunulmuş. İç mekana daha çok ışık girmesini sağlayan panoramik cam tavan olsun ya da olmasın bütün Veloster modellerinin tavanının arka bölümünde bir cam bulunuyor. Arkadan bol miktarda ışık alan bu cam ek baş mesafesi de sağlıyor.

Bagaj hacmi 440 litre olarak açıklanan Veloster ailesinde kullanılan lastik tamir kiti hacmin artmasını sağlamış. Daha da çok taşıma hacmi isteyenler arka koltukları yatırıp 983 litre hacmin keyfini sürebilir.


Konfor


Süspansiyon sistemi çok sert olmasa da bozuk yollarda konfor için biraz daha yumuşaması gereken aracı bu amaçla tercih edecek sürücü çok olmayacağından sorun yaşanmıyor. 18 inç çaplı jantlar ve 40 yanaklı lastikler de zaten konforlu sürüş için seçilmemiş.

Donanım konusunda oldukça cömert olan Veloster Turbo'nun standart donanımında bulunan deri döşemeler, koltuk ısıtıcıları, navigasyon sistemi, panoramik cam tavan, otomatik klima ve 8 hoparlörle 450 Watt çıkış gücüne sahip ses sistemi iç mekan konforu konusunda olumlu puanlar alınmasını sağlıyor.

Arka koltuklara geçişinde de bir problem bulunmayan aracın tavanının arka kısmında sunulan cam bölüm de burada yolculuk eden kişilerin konforuna olumlu etki ediyor olsa da cam için bir perde sunulmaması güneşli havalarda yapılan uzun yolculuklarda rahatsızlık verebilir.


Sürüş


Sportif yanı ağır basan bir model olan Veloster Turbo'nun görünümü de kendisini ele veriyor. 18 inç çaplı jantlarla birlikte sunulan 215/40 ölçüsündeki lastikler ve sportif ayarlı süspansiyon sistemi dinamik sürüşlerde zevk verirken diğer Veloster modellerinde bulunandan daha sert ayarlı direksiyon sistemi otomobilin kimliğine uygun.

Zorlandığında beklendiği gibi önden kayma eğilimi bulunan aracın sınırları, kapatılabilen ESP ile daha rahat denenebilse de savrulma miktarı belli bir seviyeyi aştığında sistem otomatik olarak devreye giriyor.

Çok rahat geçişlere sahip olan 6 ileri vitesli manuel şanzıman yumuşak debriyaj pedalıyla birleşince virajlı yollarda viteslerle oynamak eğlenceli hale geliyor. Metal pedal seti şık görünürken gaz pedalının zemine bağlanmış olması dozlamayı kolaylaştırıyor.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen otomobil 1.270 kg ağırlığa sahip. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 228 km/s. Zorlandığında oburlaşan motoru 10 litre/100 km ortalamasının üzerine rahatça çıkabilen Veloster Turbo'yu sakin ve sabit süratle kullandığınızda ortalama 6 litre/100 km seviyesine çekilebiliyor. Aracın test süresi boyunca ulaştığı ortalama tüketim değeriyse 7.4 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Hyundai Veloster Turbo'nun A.B.D. pazarında fiyatı 22.100 Dolar seviyesinden başlıyor. Bu fiyata sis farları, 18 inç çaplı jantlar, LED stoplar, 8 hoparlörlü ses sistemi, 7 inç büyüklüğe sahip dokunmatik bilgi ekranı, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, metal pedal seti, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux portları, yol bilgisayarı, cruise control, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, optimum vites değiştirme zamanı göstergesi ve otomatik klima bulunurken 5 yıl/100.000 km genel garantinin yanında yürüyen aksam için de 10 yıl/160.000 km garanti unulması dikkat çekici.

Opiyonel donanımında iki büyük kalem bulunan otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı için 1.000 Dolar istenirken panoramik cam tavan, otomatik farlar, navigasyon sistemi, geri görüş kamerası, arka park sensörleri ve 115 Volt prizi içeren Ultimate paketi için istenen bedel 2.500 Dolar.


Sonuç


Hyundai'nin Veloster ile farklı bir otomobil yarattığı ortada. A.B.D. pazarında, sunduğu performans ve donanıma oranla başarılı bir fiyatlandırmaya sahip olan aracın Türkiye pazarında da şanslı olabilmesi için gereken küçük motor hacmi mevcut.

Başarılı sürüş özellikleri ve dört kapılı ilginç yapısıyla da dikkatleri üzerine çeken otomobilin Türkiye'de karşılaşacağı en büyük sorunsa imaj. İthal edilmesi durumunda 160 beygir güç üretebilen Volkswagen Scirocco civarında olması beklenen fiyatı sunulan ek güç ve donanımla rahat bir şekilde telafi edilse de marka imajının üzerine çok düşülen Türkiye pazarında satış rakamlarının ne derece başarılı olacağı muamma.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

18 yorum:

  1. Blog tarihinde ilk defa bir spor ayakkabi araba diye gosterildi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel bir yorum okumadım simdiye dek hayatımda. Gülerken sandalyeden düştüm.

      Sil
  2. tasarımını güzel bulmamakla birlikte, yukarıda arkadaşın yaptığı gibi yerin dibine sokanların dışında tersine kimilerinin çok hoşuna gidip türkiye'de alanlar da olacaktır. misal juke gibi bir tasarım o kadar sattıysa bu da satar, ayrıca tasarımı juke'den daha iyidir.

    YanıtlayınSil
  3. o değil de juke nasıl sattı gerçekten yaa. çok ilginç :)

    YanıtlayınSil
  4. Niyeyse şu Veloster'in tasarımı benim çok hoşuma gidiyor bende mi bir problem var acaba :D Onur abi yine güzel bir inceleme olmuş başka hangi araçlar var Amerika da test ettiğin ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Veloster'ın ilk makaleleri altında hep beğenenler yorum yapmıştı. Benim de çok hoşuma gittiği söylenemez.

      Kia, Ford, Hyundai ve Chevrolet modelleri kaldı test ettiğim. Sadece biri Türkiye'ye geliyor malesef.

      Sil
  5. juke ucuz ve yüksek, içi çok dar, 5 para etmez

    YanıtlayınSil
  6. avrupa icin konusursak, parasini hakeder pisman etmez diyebilir misin? 29000 euro civariydi sanirim oyle bir sey.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa'da biraz daha güçsüz ama yine de fiyatına oranla makul bir seçenek olmaya devam ediyor. Orada da güzel bir garantisi var yanılmıyorsam.

      Sil
  7. Hyundai'ye sadece bravo diyebiliyorum, adamlar cesur hamleleriyle bu piyasaya renk katıyorlar ve uzun garanti vermeleri de cabası.

    YanıtlayınSil
  8. tasarım gerçekten de hem dışarıda, hem içeride abartılı. ama hyundai için büyük gelişme, hep söylerim elimizde büyüdü keratalar...

    YanıtlayınSil
  9. arkası aynı megane coupe. genel tasarım kötü.

    YanıtlayınSil
  10. isviçrede i40w dışında hyundai göremediğimi söyliyim yalnız.eğer hyundai avrupada imajını düzeltmek istiyosa bi güvenlik devrimi yapmalı.türkiyede satılacağından şüphem yok.coupe(amerikada tiburon olan)gibi bir model bile tutuldu sonuçta türkiyede.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hyundai S Coupé fiyatı sayesinde tutmuştu. Veloster'ın Türkiye'ye gelmesi halinde fiyatının Scirocco seviyesine geleceğini belirtti Hyundai. Bu nedenle getirmeyi düşünmüyorlar.

      Sil
  11. eğer scirocconun 1.4 tsi 160 hp'lik modelinin fiyatına gelecekse yine mantıksız değil.tamam belki markadan dolayı scirocco kadar satılmayabilir ama megane coupe,astra gtc'den de daha az satmaz bence.i40'ı sadece 1.7 motorla getiren distribütörün bu riski almaması bana garip geldi açıkçası

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tasarımını seven insan az değil. Bence de denenebilir. i40'ın 1.6 litre hacimli benzinli seçeneği de satılıyor. Hatta daha çok satılıyor vergiler nedeniyle ama sonuçta Genesis gelmişti bir ara.

      Sil
  12. 1.6 yine verigilerin kısmen otomobilin fiyatını aşırı yükseltmeyen bir segment. Burda otomobil scirocco fiyatına gelmesi ilginç.
    Demek ki Hyundai de scirocco karşısında şanslarının sıfır olduğunu düşünmüş...

    YanıtlayınSil
  13. yani getirilmesini savunurken diğer yandan da hak vermemek elde değil sonuçta scirocco parası verip 2. elde ciddi kaybın olacağını bildiğinden böyle bir hamle yapmamayı uygun görmüş olabilir distribütör.ama yine de riske değebilecek bir araç.sonuçta rcz de veloster'la aynı güç değerlerinde ve scirocco'dan daha pahalı neredeyse.buna rağmen oldukça tutuldu.

    YanıtlayınSil