1 Şubat 2013 Cuma

McLaren MP4-28


2013 Formula 1 sezonunda yarışacak araçlar yavaş yavaş tanıtılmaya başlarken dikkatler sürücü değişikliği yapan takımlarda yoğunlaştı.

Bu takımların arasında yer alan şampiyonluk adayı McLaren, Jenson Button'ın yanında diğer yıldız pilotunun yerine transfer edilen Sergio Perez'i de basınla buluşturdu.

Yeni aracın görünümü geçtiğimiz senelerden alışık olduğumuz radikal değişikliklere sahip değil. Geçtiğimiz yıl yarışan MP4-27 ile arasında büyük farklar görülmeyen otomobilin en büyük görsel değişikliği ön ve arkada farklı tasarıma sahip olan jantları olmuş gibi görünüyor.

Mercedes'in FO 108F kodlu v8 motoruyla donatılan otomobilde KERS ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.

5 yorum:

  1. dafuq? ah Onur abimin guzel blogu yine tipi tiplerin atagi altinda :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni otomobilde pek fazla fark olmadığı yorumu yanlış olur. Tam aksine çok büyük değişiklikler var otomobilde 2014'deki kapsamlı kural değişikliklerinin arifesinde, otomobillerde pek değişiklik olması beklenmeyen bir yılda.

    İlk göze çarpan değişiklikler pull-rod süspansiyona geçmiş olmaları ve arka tarafın tasarımının uğradığı ciddi değişiklikler. Buna ek olarak McLaren şasiyi de yükseltmiş mp4-28'de; bu sebeple de geçen yıl herkesin aksine basamaksız bir burun tasarımına sahipken, bu sene basamaklı bir burna geçmek zorunda kaldılar. Bu basamağın fotoğraflarda görülmemesinin sebebi kozmetik amaçlı bir panelle kapatılabilmesi basamağın bu yıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O nedenle "Görünümde" demiştim zaten. İlla ki değişiklikler var araçlarda ama görülmeyen şeyi yazmak hata olur. Basına ne kadar detay açıklandığı da malum. Bütün takımların teknik verilerinde aşağı yukarı aynı şeyler yazıyor. En büyük değişkenler motor numaraları.

      Sil
    2. "Büyük farklar görülmeyen" cümlesi, "görünümde" ifadesi ile farklı aslında baktığımızda ama, çok da uzatmaya gerek yok.

      Yine de, bu blogu takip eden genel kitleyi düşündüğümüzde, teknik detaylara daha fazla girebileceğinizi düşünüyorum. Otomobillere karşı sizinki gibi blogları takip edecek kadar ilgili kişiler yüksek ihtimalle motor sporlarına da oldukça ilgilidir.

      Çıkıntılık yapıp hata bulmaya çalışmak değil de, yapıcı eleştiri olarak görürseniz bunları sevinirim.

      Sil
  3. Aslında her yazıda daha çok teknik detaya girmek istiyorum ama daha sonra, detaysız olarak bile yazdığım şeylerin çok okunmadığını görüp vaz geçiyorum.

    Detaya inmek isteyenlerle mail yoluyla veya yorumlarla iletişim kuruyoruz genelde. Bu sayede zaman, her iki taraf için de daha verimli değerlendiriliyor gibi.

    YanıtlaSil