29 Aralık 2012 Cumartesi

Škoda Octavia


Yeni nesil modelleri iki hafta önce tanıtılan Škoda Octavia'nın motor seçenekleri de detaylandırıldı. Tahmin edildiği gibi otomobilde yeni nesil Golf'ün de donanımında bulunan üniteler kullanılacak.

Benzinli motor seçenekleri 1.2 litre hacimli TSI üniteyle başlayan otomobilin bu ünitesinin 86 ve 105 beygir güç üretebilen seçenekleri sırasıyla 160 ve 175 Nm tork üretiyor.

Daha güçlü motor seçeneklerini 1.4 ve 1.8 litre hacimli olarak sunan Octavia'da bu üniteler sırasıyla 140 ve 180 beygir güç üretebilirken her ikisinin de maksimum tork değeri 250 Nm.

Diesel seçenekler 1.6 litre hacimli motorun 90, 105 ve 110 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen seçenekleriyle açılırken 2 litre hacimli ünite 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor.

Benzinli motorlarda ortalama tüketim değeri 5 litre/100 km'nin altına indirilirken Diesel üniteler 3.4 litre/100 km ortalamasına ulaşabiliyor.

13 yorum:

  1. Onur abi 1.2 tsi 105 beygir olan icin neler soyleyebilirsin hem iyi hem kotu anlamda? ayrica octavia'nin agirligina uyar mi yoksa gucsuz mu kalir? surus olarak orta derece diyelim ne cok spor ne de cok tutumlu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahsen benim performans beklentilerimi karşılayacak bir motor değil ama yüksek süratlerde ataklık beklenmiyorsa memnun edecektir.

      Sil
    2. butceyi biraz zorlayip 1.4 tsi a cikalim yani. peki tesekkur ettim. bu arada olur da test icin falan elinize gecerse aman eksik etmeyin. almayi dusunuyorum, sizin elinizden bir test okumak cok guzel olurdu. yeni platform, azalan agirlik ve vw sembolunden dolayi artan tuhaf fiyati olmadigi icin guzel bir secim gibi. ayrica cok da hos duruyor. led kullanmamislar sanirim farlarda ama olur o kadar.

      Sil
    3. bu arada tekrar inceledim de onde de arkada da led kullanilmis ve cok hos duruyor. su platformda golften alinasi bir arac acikcasi.

      Sil
    4. Test için isteyeceğim araçlar arasında.

      Sil
  2. klima açık yokuş çıkmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "klima açık yokuş çıkmaz" tam taksici tabiri. bir arabanın performansı nasıl bu kritere bağlanıyor anlamıyorum ben. aynı mantıkla karda yokuş çıkamayan 4x4'ler de kesin çok kötü arabalardır ha, lastiğinde problem yoktur yani, di mi?

      Sil
  3. 1.6 mpi motor için de Passat'ı taşımaz diyorlardı, 6 senedir öyle bir taşıyor ki :) Klima açık Ankara'nın en dik yokuşları Cinnah'ı, NeneHatun'u çıkıyorum. Herşey 1 vites küçültmeye bakıyor.

    ***

    Bu araç ne zaman gelecek ülkemize?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle bahar aylarında gelecektir Türkiye'ye.

      Sil
    2. Skoda Mart sonunda bu arabayı Türkiye'de satmayı planlıyormuş, benim şahsi fikrim resmi temsilcisi nedeniyle en erken Nisan sonunda geleceği yönünde. Skoda için fena bir pazar değilmişiz fakat yine de ithalatçı firmanın nasıl bir politika uygulayacağı şimdilik muamma.
      Benim asıl merak ettiğim şey ise fiyatının ne olacağı; grup içinde VW jetta'nın rakip olduğunu düşünürsek en üst dizel versiyon 72bin TL, rakip donanımdaki Skoda Octavia MK2 için bu fiyat kampanya dahilinde 7bin TL indirimle 62bin500 TL.
      Umarım olmaz ama Skoda MK3 fiyatının Jetta'yla eşdeğer ya da Jetta'dan biraz daha pahalı bir konumda olacağını düşünüyorum, bu fiyat politikasıyla Skoda yerine VW'e yönelim daha da artacaktır.

      Sil
    3. Daha düşük fiyatlarla satmak zorundalar gibi görünüyor. Yoksa sedan ülkesi Türkiye'de çok zorluk çekecekler.

      Sil
  4. Ben işçilik ve malzeme kalitesini merak ediyorum vw alt markalarında son yıllarda bir düşüş var. Dogus oto bunu baya bir kirpar led jant gider

    YanıtlaSil