4 Haziran 2011 Cumartesi

BMW 1 Serisi


Alman üretici BMW, en küçük modeli olan 1 Serisi'ni yeniliyor. 2004 yılından beri üretimde olan E81 yerini ilginç biçimde daha da çirkin bir araca bırakıyor.

7 Serisi'ni andıran bir ön kısım ve Volkswagen Polo'dan alınmış gibi duran stoplara sahip olan yeni 1 Serisi modellerinde kullanılan yuvarlak hatlar korunurken özellikle önden bakıldığında araç alçaltılmış bir X1'e benziyor.

İç mekanı çok daha şık olan otomobilin küçük çaplı sportif direksiyon simidi, iki adet dairesel göstergeden oluşan panel, ambiyans ışıklandırması ve geniş orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi büyük kardeşleri aratmezken iDrive için sunulan ekran artık çok daha büyük.

Aks mesafesi 2.69 metreye ulaşan otomobilin iç hacmiyle birlikte bagajı da büyümüş. Kaza önleme sistemi, tabela okuyucu ve internet bağlantısıysa ileri teknoloji opsiyonlar arasında yerlerini almış.

Motor seçenekleri hakkında gelen ilk bilgilerse sevindirici. Benzinli motor seçenekleri turbo beslemeye sahip ve 1.6 litre hacimli olan 1 Serisi'nin bu motorunun 136 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak. 2 litre hacimli turbo Diesel modelse 116, 143 ve 184 beygir gücünde üç versiyonla alınabilecek. Bu ünitelerin tamamında 6 ileri manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzıman tercih edilebilecek.

Ayrıca ilerleyen aylarda, tanıtımı X1'de yapılan 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorun da değişik güç seviyeleriyle araçta yer alması bekleniyor.

30 yorum:

  1. bu sefer olmuş, çok güzel olmuş hem de.. bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. Benimde ilk yorumum "eskisinden kötü olmuş"tu, sizin de aynı fikirde olduğunuzu görünce şaşırmadım. Köşeli hatlardan uzaklaşıp, yuvarlağa dönmüşler. 6 serisinde de aynısını gördüm ve onu da hiç beğenmedim. Bir önceki 6 serisi de kesinlikle daha hoş ve maçoydu.

    YanıtlaSil
  3. burnunu biraz daha sivriltmisler sanki. on taraftan yeni bmwlerin karakteristigini oturtmaya calismislar, ki cok da kotu diyemem. ama arka tam bir pacia. vw polo pug 308 kirmasi olmus. onceki kasanin yakisikliligiyla kiyas kabul etmez.

    YanıtlaSil
  4. Teknik olarak kusursuz bir araç olacağına şüphem yok ama şunu da sormak istiyorum Chris Bangle'dan itibaren BMW tasarı departmanı ne yapıyor aklı başında mı?

    YanıtlaSil
  5. yüzyılın skandalı, ilk 1 seriside güzel değildi ama en azından çirkin değildi, bu araba resmen Fiat Multipla ile kapışır

    YanıtlaSil
  6. hem de ne skandal. 5 serisi GT den sonra bir facia daha. bir "ucube". aklına başına al BMW

    YanıtlaSil
  7. bmw bu segmentten elini eteğini çekmeli. x1'i hb moda soksalar daha güzel bir 1 serisi ortaya çıkardı.

    YanıtlaSil
  8. bmw den bu şakaydı deyip 1 serisinin üretiminin durdurulduğunu açıklamasını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  9. Chris Bangle'a zamanında dünyanın lafını saydık da bu ne arkadaş valla gelen gideni aratıyor. Hakikaten çirkin olmuş bence de...

    YanıtlaSil
  10. doğan slx 1.6 ie akar

    YanıtlaSil
  11. bmw çok bozdu bozmaz dedim yine bozdu artık yeter dedim yine bozdu, bozdu bozdu bozdu, bozmaz dedim yine bozdu

    YanıtlaSil
  12. 1 nisan da değil bugün ama...

    YanıtlaSil
  13. bir ben mi beğenmişim ya.. pff.. neresini beğenmediniz böyle aşağılıyorsunuz anlamadım ki.. teknik olarak bir sorunu olduğunu düşünmüyorum.. görünüş olarak doğan slx 1.6 ie akar diyen tipler var.. şaka mı bu?

    YanıtlaSil
  14. sadece sen değil kimse teknik olarak sorunu olduğunu yazmamış. teknik olarak elbette iyi ama mesele tasarımda.

    YanıtlaSil
  15. bmw için teknik olarak kötü diyebilmek kimsenin haddine değil. fakat şu görünen araç. yani dış görünüş.yani fiziksel hatlar. bmw'nin ne kadar batırdığını gösteriyor bu işi. hayran kaldığımız 5 serisinden sonra şu anki halinden çok daha iyi bir 1 serisi bekleniyordu. fakat görünen o ki ve artık bir çok kişi böyle düşünüyor ki eski 1 serisi buna bin basar. gidip premium sr 1.16i almak lazım bunlar devreye girmeden çok değerlenicektir.

    YanıtlaSil
  16. Ben de aracı beğenenlerdenim. Zevkler ve renkler tartışılmaz diyip de tartışan tek millet de bizizdir herhalde. Her topal atın bir kör alıcısı vardır. O kör benim.

    YanıtlaSil
  17. bu arada bunlar hatchback 1 serisi.. coupe'si nasıl olacak daha belli değil sanırım.. coupe modelleri de benzeri bir dizayn değişikliği yaşayacaktır herhalde. Onur bey bir bilginiz var mı coupe versiyonları adına?

    YanıtlaSil
  18. Bir önceki versiyonun izinden gidersek ön kısım dışında aracın tamamının farklılaşacağını söyleyebiliriz. M-Sport paketi tanıtıldı fakat Coupé ve Cabriolet'den ses yok henüz.

    YanıtlaSil
  19. Coupe'sinden çok umutluyum ben. Zaten önünü beğenmiştim. Bakalım arkayı nasıl tasarlayacaklar.

    YanıtlaSil
  20. onur bey fiyat aralığı hakkında bi bilginiz var mı

    YanıtlaSil
  21. İngiltere fiyatlarını gördüm. 19.500 - 23.500 Sterlin arasında.

    YanıtlaSil
  22. Onur Bey motor seçenekleri ile ilgili bir düzeltme yapmak isterim, benzinli cephesinde 2.0 lt sıralı 4 turbo beslemeli 240 hp güç üreten versiyon olacaktır, 1.6 turbo beslemeliler ise belirttiğiniz gibi 136 ps ve 170 ps.

    YanıtlaSil
  23. Evet, X1'in 245 beygir gücündeki motorunu alacak. Daha sonra da değişik güç çıkışı sağlayan versiyonlar sunulacakmış.

    YanıtlaSil
  24. açıkcası bu araç kendine baktırıyor arkadaş. neresi kötü olursa olsun akıyor yolda araba altından. iç mekan ise tamamen bmw işçiliği olmuş artık.75bin tl cebinizden çıkıyor ama artık 1 serisi sahipleri bmw'ye biniyorum diyebiliyorlar.

    YanıtlaSil
  25. ONUR bey,
    143 Bg gucundeki 1.6 dizel üniteyi bu BORUsan neden getirmemekte ısrar ediyor sizce????

    YanıtlaSil
  26. o ünite 1.6 litre değil 2.0 ltre

    YanıtlaSil
  27. 116d ed dışında dizel motorlar 2.0 litre, 116d ed sadece manuel.

    YanıtlaSil
  28. Evet, 143 beygir güç üretebilen motor 2 litre hacimli. O nedenle üzerine binecek vergiler de satışını imkansızlaştırıyor.

    YanıtlaSil
  29. 1 serisinin 4 çeker versiyonu olacak mı?

    YanıtlaSil
  30. Pardon! Yeni 1 serisi yazınızda gördüm! 4 çeker varmış!!!

    YanıtlaSil