17 Aralık 2009 Perşembe
Mercedes-Benz E Serisi Cabriolet
Geçtiğimiz günlerde tanıtılan E Serisi Cabriolet modellerinin ilginç teknik özellikleri de su yüzüne çıktı.
Araçta kullanılan kumaş tavan 23.5 mm kalınlığında ve daha önce kumaş tavana sahip olmuş bütün Mercedes modellerinden daha güçlü bir izolasyon sunmakta. Dış mekandan alınan rüzgar sesinin yanında soğuk havaya da çok daha dirençli olan tavan 20 saniyede tam otomatik bir şekilde açılıp kapanabiliyor. Üstelik bu iş 40 km/s sürate kadar yapılabiliyor.
Otomobilin 390 litre hacimli bagajı tavan açıkken 90 litreye iniyor. Bu durumda bagaj kapağı açıldığında, bagaj bölümünün üst kısmında bulunan tavan yukarıya doğru kalkarak yüklere kolayca ulaşılmasını sağlıyor.
Aracın en önemli yeniliğiyse AIRCAP olarak adlandırılan sistem. Ön camın üzerine gizlenen ve elektronik olarak 6 cm kadar yükseltilip alçaltılabilen bir spoiler içeren bu sistem sayesinde otomobilin üzeri açıkken kabindeki basıncın aşırı şekilde düşmesinin önüne geçilmiş. Arka koltuk kafalıklarının arasında bulunan file ile birleştirildiğinde bu sistem, yüksek süratlerde bile tavan açık gezebilmeyi ve bundan zevk alınmasını sağlıyor. Ön koltuk kafalıklarının altından sıcak hava üfleyen AIRSCARF ile birleştirildiğinde soğuk havalarda bile tavanı açmaktan çekinmek gerekmiyor.
Mercedes'in sunduğu bir diğer özellik olan çok yerden iskelete bağlı tavansa, üst kapalı durumda yüksek süratlere çıkıldığında görülen balon efektinin önüne geçiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Son yıllarda Mercedes modelleri arasında en iyi tasarımlardan birisi bence yeni e coupe... Cabrio versiyonunda da AIRCAP gibi bir teknolojiye imza atan Mercedes hakikaten de nasıl olupta o iğreti duran antene bi çözüm bulamamış şaşırdım bende doğrusu:)
YanıtlaSilAdamların gözlerini rahatsız etmiyor sanırsam o anten.
YanıtlaSilgötüm gibi araç çok affedersiniz! 21. yüzyıl, yıl 2010, mercedes o ki alaman arabalarının şu anki imajını belirlemiş babası... götüm gibi hala daha çaput tavan! ulan! birde lakayıta bak, çok daha sağlammış, izolasyon varmış, osursan duyulmazmış, balon olmazmış, kabarma yapmazmış... git kardeşim fransılardan bari öğren gel şu metal tavan yapmasını. biliyoruz bmw bile sıçtı bu işten; güzelim bmw 3 ün arkası bir garip sürahiye benzedi ama madem yapamıyorsun ne diye cc model çıkartmaya kalkıyorsun, birim çadırcı ramiz usta var, aslen denizlili, karısı ölmüş, o daha iyi yapıyor bu işleri, al bir tane tofaş murat 131, kes üstünü, yaptır çadırcı ramiz e... nediye 250 bin lira bayıyım ulan bu zırtapoza!!!
YanıtlaSil