9 Nisan 2013 Salı
Maserati Ghibli
İtalyan üretici Maserati yeniliklerine devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Quattroporte'nin yeni nesil modellerini tanıtan firma aileye yeni bir sedan ekliyor. Ghibli ismini yeniden doğuran otomobilde Maserati için bir ilk de yer alacak.
Dar tasarımlı farlar, geniş ön panjur ve düşük burun kısmıyla agresif bir görünüm ortaya koyan otomobilin şık jantları, kırmızı kaliperleri ve ön çamurluklar arkasında bulunan havalandırma yarıkları bir Maserati olduğunu belli ediyor. Quattroporte'de olduğu gibi arka kısmı daha sade bir görünüme sahip olan araçta dörtlü egzoz çıkışları, kromajlı kapı kolları ve LED stoplar standart olarak sunulacak. Jant seçeneklerinin çaplarıysa 18 ile 21 inç arasında değişiyor.
İç mekanda lüks ve sportifliği harmanlamayı başarmış olan Maserati'nin çift yuvarlak göstergesinin arasına bilgi ekranı yer alırken orta konsolda da büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Şık bir direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarına sahip olan Ghibli'de markanın imzası niteliğindeki analog saat de unutulmamış. Farklı renkli deri döşemelerle alınabilen araçta krom kaplamaların yanında karbon fiber veya ahşap da tercih edilebiliyor.
Yeni nesil Ghibli'nin 3 litre hacim sunan üç farklı v6 motoru bulunacak. İkisi benzinli olacak ünitelerin birisi de Maserati tarihinde bir ilk defa Diesel olacak. Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılacak olan araçlar standart olarak arkadan itişli olsalar da dört tekerlekten çekiş sistemi isteğe bağlı olarak alınabilecek.
Çift turbo beslemeye sahip benzinli motorlardan ilki 330 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketimi 9.6 litre/100 km olarak açıklandı. Aynı motorun 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen versiyonuyla 5 saniyelik 0-100 km/s deparı ve 285 km/s maksimum sürat yakalanabiliyor.
Markanın ilk turbo Diesel motoruysa 275 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 6 litre/100 km'nin altında.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Rakipleri kim?
YanıtlaSilYabancı sitelerde yazılanlara göre E sınıfında. Yani E–Class, 5 serisi ve A6.
SilAynen öyle. Biraz daha niş bir müşteri kitlesi olacak ama temel olarak rakipleri arasında bu araçlar var. Maserati'nin hedefi bu yıl 50.000 araç satmakmış. Sadece 3 litre hacimli motorlarla ne adede ne de salt performansa oynamıyorlar tam olarak ama başarılı bir konumlandırma olmuş bence.
Siltahmin ettim E,5,A6 olduğunu ama sadece 3 litre motor olması o sınıfta satışlarını çok düşürür diye emin olamamıştım
Silkesinlikle dizaynı mukemmel olmus. bu adamlar bu isi biliyor hem de en iyi bilen marka. yeni quattroporte'den sonra bu model de harika olmus. paramiz olsa da alabilsek ama hayal tabi bize gelmez.
YanıtlaSil3 litre diesel avrupa'da inanilmaz derecede cok satabilir. almanlardan deli gibi musteri calabilir. o potansiyeli gordum ben. jag xf satiyor bu niye satmasin. fiyatini guzel bir yere konumlandirirlarsa 5.30 yerine bunu goruruz yollarda. ayrica yeni quattroporte'den daha hos duruyor. ozellikle on kisim cok guzel olmis.
YanıtlaSilArka tasarımı ciddi bir şekilde Audi serilerini anımsatsada ön ve yan tasarımları mükemmel olmus bu araç uygun bi f/p oranıyla çok satar
YanıtlaSilAsıl arkadan Infiniti ve ilginç şekilde Kia Optima'yı andırıyor ama tampon ve farların BMW 3 Serisi görünümü beni benden aldı açıkçası. Sonuçta güzel olmuş.
Silaracın sw versiyonu olacak mı? avrupa pazarı için tabi.. maserati dizel kullanacaksa niş konumdan, çok satana geçiş istiyor demek. porsche gibi.
YanıtlaSilŞimdiden o kadar büyük adım atacaklarını sanmıyorum. Bir Kubang'ı tanıtsınlar ondan sonra düşünebilirler.
Silmaserati de siradanlasmaya basladi. bunun sw'si gelir kubang gelir vsvs. 4porte'yi de cok cirkin bir sey yaptilar niye yaptilar onu da anlamadim.
YanıtlaSilFiat Grubu'nun girdiği yeniden yapılanmayla Premium Class (BMW, Mercedes, Audi) marka olarak Alfa Romeo ve Maserati belirlenmişti bu nedenle E sınıfı ve yukarısı Maserati E sınıfından aşağısı da Alfa olarak çıkacak. Ghibli için Alfa 166nın halefinden vazgeçtiler. Keşke Maserati biraz daha özel kalsaydı da Alfa olarak çıksaydı bu araç
YanıtlaSilalfa e-sınıfı rakibi çıkarsa güzel olurdu ama 159'u bile hala yenileyemediler. öbür yandan maserati imajı alfadan daha yüksek ve bence 3 premium almandan daha karizmatik.. bu ghibli'yi daha çok sattırır.
Sil