27 Ekim 2017 Cuma

Citroën C4 Cactus


Citroën'in yeni nesil tasarım özelliklerini yansıtan ilk otomobil C4 Cactus makyajlandı. Otomobile yeni bir motor seçeneği ve güvenlik donanımları da eklenirken asıl farklılık süspansiyon sisteminde yaşanmış.

Dış görünümü tazelenen otomobilde yeni gövde renkleri kullanılırken elden geçirilen ön tamponda farklı renkte süslemelere yer verilmiş. Yan bölümde kullanılan ve Airbump olarak adlandırılan plastik kısımlar küçültülüp aşağıya alınırken stopların artık bagaj kapağına doğru taştığı görülebiliyor.


İç mekanda yeni koltuk kumaşlarının yanında daha sert koltuk dolgularına da kavuşan aracın ön kol dayanağı artık çok daha alışılmış bir tasarıma kavuşmuş. Kör nokta uyarı sistemi, trafik işareti tanıma, geri görüş kamerası, park yardımcısı, otomatik acil durum freni ve sürücü dikkat uyarısı donanımlar arasında.

İlk olarak C5 Aircross'ta tanıtılan çift kademeye sahip hidrolik amortisörler de Avrupa'ya ilk olarak bu otomobille birlikte geliyor. Yeni düzenek sayesinde sportif sürüş yüksek konforla birleştirilebiliyor.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 100 beygir üretebilen seçeneğinin yanında 1.2 litre hacimli benzinli motorun 82 beygir gücündeki versiyonu da korunurken turbo beslemeye sahip benzinli üniteler 110 ve 130 beygir güç üretebiliyor.

7 yorum:

  1. Arka camların açılmıyor oluşu klostrofobik bir duruma yol açmıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açılmıyor derken, ds4'deki gibi mi yoksa eski panelvanlardaki gibi kanırtmalı mı?

      Sil
    2. Dışarıya doğru kanırtmalı.

      Sil
  2. Avrupa bile tahammül edememiş anlaşılan tasarıma, halbuki daha kaç sene geçti ki çıkalı? Ha birde giden kanepe tipi koltuklar için düşüncelerinizi alabilir miyiz Onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 sene geçti aslında, çok az değil. Ön koltuklar çok güzeldi valla. Kol dayanağı daha kullanışlı belki ama orijinaldi eskiden tasarımı.

      Sil
    2. Haberlere göre C4 üretimi yalan olmuş, cactus satışları yerini dolduracakmış. İyi de bu kaktüs çıkınca herkes demedi mi "bu araba c4'den küçük c3-c4 arası bir ebatta" diye? tasarımı daha sıkıcılaştırıp (olgunlaştırmak diyorlar sanırım kendileri) üst segment modelin yerine daha iyi satacağını mı düşünüyorlar?

      Sil