12 Şubat 2014 Çarşamba

Mercedes-Benz S Serisi Coupé


Geçtiğimiz yıl Frankfurt otomobil fuarında büyük coupé modelinin ismini CL'den S Serisi Coupé'ye çevireceğini açıklayan Mercedes bu otomobilin konsept versiyonunu da sergilemişti. Aracın dinamik çizgilerinin aldığı olumlu tepkilerin ardından Alman üretici otomobili minimal değişikliklerle seri üretime aldı.

5.027 mm boya, 1.899 mm genişliğe ve 1.411 mm yüksekliğe sahip olan şık coupé 2.945 mm aks mesafesi sunuyor. 18, 19 veya 20 inç çaplı jantlarla ısmarlanabilecek olan aracın tasarım detayları konsept versiyonla neredeyse tamamen aynı.

İnce uzun bir burun ve öne doğru çıkıklık yapan panjurla dikkat çeken otomobilin full LED farlarında opsiyonel olarak 47 adet Swarovski kristali yer alabiliyor. Yan aynaları camın ön kısmına değil kapılara sabitlenirken AMG donanımlı modeller daha agresif tamponlar ve farklı bir ön panjurla dikkat çekiyor.


Arka bölümde ince yapılı farlar ve ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı bulunurken burada görev yapan tamponun alt kısmında, AMG logolu modellerde difüzör kullanıldığı gözlerden kaçmıyor. Geri görüş kamerası Mercedes ambleminin altına gizlenirken model ismi bu logonun altında yazıyor.

İç mekan tasarımını büyük ölçüde sedan kardeşinden alan otomobilin bu kısmında yeni renk seçenekleri bulunurken arka kısımda iki adet tekli koltuk görev yapmakta. Dört kapılı kardeşin iki kollu direksiyon simidi yerine alt kısmı düzleştirilmiş daha sportif bir parça kullanılırken analog saat iptal edilmiş.


Radarlı mesafe takip radarına sahip hız sabitleme sisteminden tamamı renkli ön cama bilgi yansıtma sistemine kadar birçok elektronik yardımcıyı donanıma ekleyen Mercedes Magic Body Control adını verdiği adaptif süspansiyon sistemine viraj içerisine doğru yatma fonksiyonunu da eklemiş.

İlk etapta S500 Coupé ile karşımızda olacak aracın çift turbo beslemeye sahip, 4.7 litre hacimli v8 motoru 455 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.

20 yorum:

  1. Neredeyse eski 6 serisi kadar karakteristik bir tasarım olmuş, çok hoşuma gitti. Hadi o zaman yeter bu kadar internet, çalışıp para kazanmaya.

    YanıtlaSil
  2. gerek iç gerek dış dizayn olarak çok şık olmuş. aracın testi sana nasip olur inşallah

    YanıtlaSil
  3. yan cam hatları ve stopları laguna coupe'ye neden benzettiler inanamıyorum. onun dışında cl'nin devamı olması hasebiyle muhteşem ve kudretli.

    YanıtlaSil
  4. lüks coupe denince akla bentley continental gt gelse de cl'nin yeri farklıydı.cl isminin kalkması biraz hayal kırıklığı olsa da güzel araba yapmış mercedes.e,s,c serileri facialarından sonra bu iyi geldi.

    YanıtlaSil
  5. Boşuna dememişler arabayı göstere janttır diye.İlk fotodaki jant efsane ama son fotodaki jant resmen çöp.

    YanıtlaSil
  6. Arka farları sadece bana mı Renault Laguna Coupe gibi görünüyor? Arabanın genel çizgisine pek uymamış kendi görüşüme göre.

    YanıtlaSil
  7. Ben bu blog u guncel diye takip ediyordum ama artik takip etmeyecegim, guncel degil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben onur bey'in elinden geleni yaptığını düşünüyorum. bazen günlerce yeni giriş olmuyor ama her gün de yeni model tanıtılmıyor.

      Sil
    2. Sen takip etme kardeş

      Sil
    3. 3 haftadır Amerika'daydım. Tekrardan eskisi gibi olacak, merak etmeyin.

      Sil
    4. Sorun degil Onur abi, saniyesi saniyesine vermen onemli degil. biz senin kendine has yorumlarini seviyoruz.

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Amerikadaydım diyorsun yeni testler var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tane var bu sefer.

      Sil
    2. yapma yaw ağır kış koşullarımı engelledi daha fazla test yapmanı?

      Sil
    3. Adsız git başka yerlerde ara ilacını gözüm.
      Ben Onur sayesinde oto dergilerini dahi almaz oldum.

      Sil
    4. bende almıyorum zaten ama onur bey'in birebir kendi yaptığı testler her zaman daha doyurucu oluyor. hele amerika gibi araç yapısı avrupadan farklı tipte olan ülkelerdeki testlerden daha fazla şeyleri görüp orada kullanılan araçların motor,iç mekan kalitesi vs. buradaki araçlarla mukayese edebiliyorsun. merak etme ilacım burada

      Sil
    5. Bence adsızlar karıştı. Yukarıdaki muhabbete daha çok yakıştırdım yorumu :)

      Bu arada kar engel oldu gerçekten de. Corvette test edeceğim gün kapalıydı Chevrolet. Gerçi ben 15 yaşında, önden çekişli, 4 mevsim lastikli Toyota Camry ile gidebilmiştim ama adamlar en ufak olayı büyütmede ustalar işte.

      Sil
    6. ewt karışmış :)

      Sil