11 Aralık 2013 Çarşamba

BMW M3 ve M4 Coupé


3 ve 4 Serisi ile ilgili bir süredir beklenen haber Münih'ten geldi. Dün resmi fotoğrafları internete düşen M3 ve M4 Coupé'nin üzerindeki sır perdesi de kalktı. Konsept haliyle neredeyse aynı olan otomobillerin kaputu altında da beklendiği gibi daha küçük hacimli bir motor görev yapıyor.


Agresif görünümlü bir ön tampona sahip olan kardeşlerin siyah renkli ön panjur ızgaraları üzerine model ismi eklenmiş. 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobillerde 19 inç çaplı jantlar da opsiyonel olarak alınabiliyor. Genişletilmiş çamurluklarla daha sportif bir duruşa sahip olan ikilinin yan aynaları da farklı tasarıma sahip. Standart olarak çelik fren disklerine sahip olan M3 ve M4 Coupé'de karbon seramik diskler opsiyonel donanımda.


Araçların kaputlarına geniş bir tümsek koyan BMW tavanı da karbon fiberden üreterek toplam ağırlığı M4 Coupé'de 1.500 kg'ın altına indirmiş. Yan eteklerde küçük rötuşlar yapılırken arka tampon da daha dinamik bir duruşa sahip. Ön çamurluklar arkasına ince hava çıkışları eklenirken dört egzoz çıkışı ve bagaj kapağı üzerinde bulunan ince spoiler de donanımlar arasında. M4'ün arka kısmındaysa ek spoiler yerine dışarıya doğru çıkık tasarlanmış bagaj kapağı bulunuyor.


İç mekanı oldukça sade bir görünüm sunan otomobillerde karbon fiber kaplamalar, ince yapılı direksiyon simidi, yüksek yan desteklere sahip koltuklar, deri döşeme ön konsol ve bol bol M logosu görülse de metal pedal seti opsiyonlar arasına alınmış.


Kaputu altında da farklı tasarım özellikleri görülebilen aracın bu bölümünde de karbon fiber güçlendirme kirişi ve açıkta bırakılan turbo hava emiş boruları şık görünüyor. Bu arada motorun hacmi 3 litreye inerken silidir sayısı da altıya inmiş. İki turbo besleme yardımıyla 431 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen ünite her iki modeli de 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0-100 km/s depar süresi 4.1 saniyeye inen otomobillerin M Sürüş paketiyle maksimum süratleri 280 km/s'e çıkıyor.

Bir önceki nesil modele göre yaklaşık 80 kg hafifleyen M3'ün ortalama yakıt tüketim değeri manuel şanzımanla 8.8 litre/100 km olarak açıklanırken otomatik şanzımanla bu ortalama 8.3 litre/100 km'ye geriliyor.

11 yorum:

  1. Bismillah İlk yorumu yapalım. Aylardır bekledik ne de olsa. Motor hacmiyle tam Türkiyelik spor araba yapmış. Nihayet hükümetin gazabından bizi kurtaran bi babayiğit çıktı. Redline büyük ihtimal 8500 devir falandır bu motor hacmiyle. O da inşallah egzozdan güzel notalar çıkarır. En çok sevindiren 18.000 TL yerine 4800 TL motorlu taşıt vergisi ödeyecek olmak heralde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta 18.800 TL miş doğrusu. Eksik yazmışım

      Sil
  2. m3'ün kendisi ismi kadar güzel değil...ama m4 diyor ki,artık devir değişti yeni m3 benim...söylencek fazla söz yok,bmw harflerinin yanına m harfi,m harfinin yanına da bir sihirli rakam geldiğinde(3,5,6) ortaya hayranlık uyandıran bir şey çıkmaması mümkün değil.'4' de 2014 yılı itibariyle bu sihirli rakamlardan biri olcak.

    bu kadar övgü dizdikten sonra...bmw'nin iç mekanda hala gereken sportifliği sağlamadığını düşünüyorum.direksiyonun altının düz olmaması ve pedal setinin metal olmaması bir eksi.güç de biraz düşük geldi bana.turbo olayı kemikleşmiş m3 hayranlarını üzecektir.bi de şöyle bişey var,bmw ve audi(bu tip sportif araçlara mercedes'i dahil etmek istemiyorum) artık biraz daha eşit koşullarda kapışmaya karar verdi sanırım.önceden coupe olan m3'e audi station wagon olan rs4 ile cevap veriyodu.şimdi coupe'lerde şartlar eşit.sedanlara da audi station wagon'la cevap veriyor.

    YanıtlaSil
  3. Bmw yeni nesil m modellerinde atmosferik motordan vazgeçip turbo beslemeye dönmesi ilk başta çok üzmüştü ancak motor verileri açıklandıktan sonra maksimum gücünü 7300 rpm e kadar üretibiliyor olması beni heyecanlandırdı açıkçası. Bu durumda red line yaklaşık 8000 lerde başlar ki bu günümüzde birçok atmosferik beslemeye sahip spor otomobillerin ulaşamadığı rakamları geçmiş görünüyor. M mühendisleri yapmış yine yapacağını. Tebrikler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turbo besleme geniş devir bandında yüksek performans getirdi. Maksimum güç 5.500 ile 7.300 devir arasında alınıyor. Maksimum torksa 1.850 ile 5.500 d/d arasında. Redline 7.600 d/d'da başlıyor bu arada.

      Sil
    2. Yqlniz gordugum kadariyla m4 ismini kabullenememissiniz :) sadece m3'ün performans degerlerini yazmissiniz gibi olmus :)

      Sil
    3. İkisinin de performans değeri aynı olunca öyleymiş gibi oldu.

      Sil
  4. Yılbaşında para çıkarsa çekecem bir tane. Yoksa bakmaya devam. :) Motoru resmen tam Türkiye'lik bir motor olmuş. Sarı renkli M4 resmen ben burdayım diye haykırıyor duruş olarak. BMW gerçekten bir başka.

    YanıtlaSil
  5. daha yüksek yani 500 e yakın hp beklerdim ancak bmw tüketim düşük kalsın diye ayarlamış sanırım. başka da eleştirilecek yanı yok gibi ben göremedim. iç mekan hakkında yorumlar var ama amacı sürmekten zevk almak olan kişi bunu çok dert etmez (çok isteyen modifiye yapar.)

    YanıtlaSil
  6. smokey burnout nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dumanlı burnout. Yeni nesil Mustang'de de sunulacak burnout yapma yardımcısı.

      Sil