9 Kasım 2012 Cuma

Caterham Supersport R


Caterham tarafından geçtiğimiz yıl tanıtılan Supersport, markanın geçmişine sadık kalarak ürettiği hafif yapılı roadster modellerinin özelliklerini taşıyordu. Bu otomobili yeterince sportif bulmayan müşteriler içinse aracın R logolu versiyonu duyuruldu.

Tasarımı klasik yapısını koruyan otomobilin donanımında yeni bir diferansiyel, pist kullanımı için optimize edilmiş süspansiyon sistemi, ve Avon CR500 lastiklerin yanında modele özel bir direksiyon simidi, vites değiştirme uyarısı, kompozit malzemeden üretilmiş koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.

Ford raflarından alınan 2 litre hacimli motoru 180 beygir güç, 194 Nm tork üretebilen otomobil 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış. 535 kg ağırlıpa sahip olan Supersport R 0'dan 96 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 209 km/s olarak açıklanıyor.

Kit olarak fiyatı 24.995 Sterlin olarak açıklanan otomobilin tamamlanmış haliyse vergiler hariç 27.995 Sterlin.

6 yorum:

  1. baya baya boyle araclari alabilen boyle araclara sahip olabilen insanlar var. para cok adamda. ek arabalari var aile icin gunluk kullanim icin falan. bir de tutkusu var. basiyor parayi bu araci da aliyor. bizde hyundai accent vw polo falan. hayat ne garip ya Onur abi :) bugun bentley cont. gt gordum boyle yururken durup araca baktim kisa bir sure neredeyim yasamim nereye gidiyor diye sorgulayip universiteye dogru devam ettim

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de var böyle insanlar. Avrupa ve Kuzey Amerika'da daha çok, bizde daha az ama var.

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar ben de bu aracın siparişini verdim antalyadan. Onur bey biliyordur getiren firmayı. Dışarıdan getirip burada yapacaklar. 50 000 küsür tutuyor. Olay zenginlik değil, 200 000 küsür verip sıfır A5, BMW5 alacağıma, 80 90 a ikinci el araba alıp, üzerine de bu aracı alıyorum.

    YanıtlaSil
  4. bu iş biraz zevk meselesi... e30 alıp 343 beygir motor takıp onuda modifiye etmek 50000 tl civarına geliyor, bu araba ile her gün işe gidip gelemiyorsunuz, ama her bindiğinizde suratınızın şekli değişiyor. bence biraz insanın ne ile mutlu olacağını bilmesi ile ilgili şeyler, bir tür hobi. keşke ülkemizde pistler ve sürüş günleri olsa da isteyen herkes bu tip şeylerle uğraşabilse. pist olsa ve kafa dengi birkaç arkadaşımla belirli günlered pistte kapışabilsem caterham alırdım. :)

    YanıtlaSil
  5. Aynen, ama ben bununla ise gitmeyi planliyorum, kullanacagim yani pist dışı olarak. Cok kafama takilirsa coilover takip trafiğe uygun bir süspansiyonla gezerim. Rollbarin üstünü zaten kapattiracagim.

    Pist açılsın diye beklersek hayalleri gerceklestirmeden bunamis oluruz. Hem sanırım Izmir'de boyle bir ekip var.

    Tek sıkıntım bu aracin komple manuel olması. Abs, TC falan surekli kapalı. 4.3sn lik lik bir aracim var ama yinede çekiliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sonuç olarak ekonomik duruma gelip dayanıyor bu tür araçlar. Türkiye'de bir aracı satın almak bir sorunsa o aracı kullanmak işkence. Dünyanın en pahalı benzininden en zorlayıcı vergilere kadar otomobil sürmemiz istenmiyor resmen. Track day çok zevkli bir aktivite ama bunu finanse edebilmek zor. İki depo benzin asgari ücret fiyatına alınıyor.

    YanıtlaSil