4 Nisan 2012 Çarşamba

SRT Viper ve Viper GTS


Efsane geri döndü. Üstelik bu sefer yeni markasıyla. Eskiden Dodge Viper olarak tanıdığımız etkileyici aracın ismi artık SRT Viper. Fiat'ın kontrolünde piyasaya sürülen yeni canavar eski nesillerden çok da farklı olmamasıyla hayran kitlesini üzmüyor.

Xenon lensler ve LED gündüz farları gibi günümüz spor otomobillerinin olmazsa olmazı donanımlara sahip olan Viper ailesi yine 6 bijonlu jantlara sahip. Küçültülen ön panjurunun aksine kaputu üzerinde bulunan hava çıkışları büyüyen otomobilin çift bombeli tavanı ve yana verilen egzoz çıkışları da aynen korunan tasarım detayları arasında yer alıyor.

Aslında Viper'ın yan ve arka görünümü bir önceki nesil örneklerine çok benziyor. Bagaj kapağının üst kısmı cama doğru girinti yapıp farklılık yaratsa da arka tampona doğru kıvrılan spoiler, ön çamurluğun arkasında yer alan büyük hava çıkışları ve yuvarlak hatlı kapılar eskiyi çağrıştırıyor. Stoplarının genel hatları da çok değişmeyen aracın bu parçalarında kullanılan LED onları Maserati GranTurismo modellerinde kullanılanlara benzetmiş.


İç mekanında daha kaliteli malzemeler kullanılan otomobilin bu kısmında deri döşeme ve metal kaplamalar dikkat çekiyor. Dijital gösterge tablosu ve orta konsolda yer alan dokunmatik ekran teknolojik oyuncakları müjdelerken alüminyum pedal seti ve alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi sportifliği işaret ediyor.

Süspansiyon sistemi daha dengeli sürüşler sunacak şekilde ayarlanan aracın Brembo imzası taşıyan fren sisteminde 355 mm çaplı diskler görev yapıyor. 1.521 kg'lık minimum ağırlığıyla bir önceki nesilden yaklaşık 45 kg daha hafif olan otomobilin dört bir yanında karbon fiber kullanılmış.

Koltukları Sabelt tarafından üretilen Viper'ın iç mekanında daha uzun boylu insanların da rahat edebilmesi sağlanırken egzoz sesini bastırmak isteyenlere Harman Kardon imzalı ses sistemleri sunuluyor. En üst düzey sistemde yer alan 8.4 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, USB girişi, 4 subwoofer ve 14 hoparlör bu zor görevin üstesinden gelebilecek gibi duruyor.

Burulma direnci %50 artırılan Viper'ın yine 8.4 litre hacim sunan v10 motoru 640 beygir güç, 814 Nm tork üretebiliyor. Yine 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araç gücünü arka tekerleklere aktarıyor.

5 yorum:

  1. Arabada mükemmeliyet bu olsa gerek teşekkürler paylaşım için

    YanıtlayınSil
  2. 8.4 LT vay bee Türkiye'de petrol şirketin olsa batırır bu araba :D Üstüne manuel bununla tapa gaz yapsan 100KM/50LT yakar.

    YanıtlayınSil
  3. Evet, Türkiye gibi ülkelerde alınması en mantıksız araçlar arasında Viper malesef.

    YanıtlayınSil
  4. bu arabanın şeritleri nerde...

    YanıtlayınSil