19 Nisan 2017 Çarşamba

Mercedes-Benz S Serisi


Mercedes'ten beklenen açıklama geldi ve S Serisi'nin makyajı sonunda resmen tanıtıldı. Görünümünde büyük değişiklik olmayan aracın kaputu altındaysa önemli değişiklikler var.


Otomobilin makyajını hafif tutmayı seçen Mercedes yenilenen farların desenlerini değiştirirken büyük motorlu modellerde sunulan ön panjur artık bütün araçlarda alınabiliyor. Yeni jant seçenekleri ve daha dinamik görünen ön tamponun haricinde arka tamponun alt bölümü de yeniden tasarlanmış.

İç mekanda sanki değişim yokmuş gibi görünse de dijital gösterge paneli ve orta konsolda yer alan bilgi-eğlence ekranı yenilenmiş. Artık 3 kollu direksiyon simidine sahip olan S Serisi bu parçanın üzerinde dokunmatik kumandalar sunuyor. Ayrıca kullanılan deri döşeme ve ahşap kaplama seçeneklerinde de yenilikler yapılmış.


Gelelim motorlara; S450 ve S450 4MATIC'te görev yapan 3 litre hacimli v6 motor, 367 beygir güç, 500 Nm tork üretebilirken S560, S560 4MATIC ve Maybach modellerinde görev yapan 4 litre hacimli v8 motor 469 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Bu ünitelerin her ikisi de çift turbo beslemeli.

S350d 4MATIC ve S400d 4MATIC'te görev yapan 3 litre hacimli turbo Diesel motolar sırasıyla 286 ve 340 beygir güçle 600 ve 700 Nm tork üretebiliyor.


AMG S63'e 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemini ekleyen Mercedes bu araçta görev yapan 5.5 litre hacimli v8 motoru 4 litre hacimli kardeşiyle değiştirmiş. 612 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobilde 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürüyor.

S65'te kullanılan, çift turbo beslemeli, 6 litre hacimli v12 motor ve ürettiği 630 beygir güçle 1.000 Nm torktaysa bir değişiklik yok. Aynı şey 7 ileri vitesli tam otomatik şanzıman için de geçerli.

8 yorum:

  1. S63, 65 le neredeyse arayı kapatmış 65 i daha da geliştirmeye niyetleri yok gibi herhalde bir sonraki nesilde 65i üretimden kaldırırlar

    YanıtlaSil
  2. Audi ; A8 L W12 6.3 FSI quattro Lang tiptronic versiyonu hızlanma 0-100 km/s: 4,6 sn iken , S8 plus 4.0 TFSI quattro 445(605) kW(hp) tiptronic hızlanma 0-100 km/s: 3,8 sn. Mercedes'te de aynı durum gözlenmekte. Küçük hacim, büyük hacimden daha iyi hızlanmakta. Bunun sebebi nedir? Tabii ki baronların tercihi sport versiyon olmaz bunu biliyoruz, ama w12'lerin avantajları neler? Ve siz bu klasmanda hangi markanın hangi motorlu modelini tercih edersiniz? Ben şahsen yeni S63'ü görünce tahminen sanayiden çıkmış AMG kitli C180 görmüşe dönüp münasip bir tarafınızla güleceğiniz için S8 Plus diyorum. Hem ayrıca daha hafif, daha güçlü ve daha hızlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. V12 veya W12 modellerin bulunmasının nedeni prestij. Bu versiyonlar sportif olmak için değil konforu rahat bir şekilde sunmak için varlar. Diğer seçeneklerse sportif tatlar almak isteyenler içşn bulunuyor.

      Sil
    2. ateşli river plate taraftarı nın tespiti güzel ama mercedes cephesinde bu tespitin karşılığı s600 ve s63 amg ben yukarıda 65 i kast ettim hali hazırda audi cephesinde v12 yada w12 karşılığı yok ( s yada rs v12 gibi )zaten araştırdığım kadarıyla v12 amg nin daha yüksek beygir tork vs seviyeye çıkartılmamasının sebebi 1000 nm tork kullanılan şaft difransiyel vb parçaların daha yüksek seviyeye dayanıklı olmaması zaten amg nin sitesinde *1000 nm tork da sınırlandırılmıştır gibi bir ibare mevcut ama dediğim gibi 63 amg 65 i neredeyse yakalamış hatta reel de eminim 63 4 matic sistemini kullandığı için virajlarda da daha iyi olduğunu zannediyorum ayrıca 65 de tork konvertörlü şanzıman var şehir içi konfor anlamında yada çift kavramalı dct ye göre bocalama vs yapmama gibi bir avantajı da var ( cls 63 de bu bocalama var bizzat tecrübe ettim belki deneme fırsatı bulduğum araçta kalibrasyon hatası vb olabilir bilmiyorum ) performans değerleri aynı olduğuna göre sanırım bir sonraki nesilde 65 amg yi göremeyeceğimizi düşünüyorum

      Sil
    3. s8 ne gibi görünür peki? yapılı a4 ? yoksa şaşmaz sanayi mamülü a3 sedan? arkadaşlar hikaye yazmaya gerek yok. bu klasmada ya s63 ya da bmw m7 alınır. panameranın bile şansı yok. range rover svr diyenleri görmeye başladım hikaye bunlar geçiniz. Tek gerçek S63.

      Sil
    4. s65 te tork konvertörlü şanzıman var s63 çok plakalı ıslak kavramalı şanzıman var ve her kavrama gibi zamanı geldiğinde değişime yada kalibrasyona ihtiyaç duyacaktır tek gerçek s63 demeden önce bir de s65 i incelemenizi tavsiye ederim en azından you tube da bolca 63 vs 65 videoları mevcut

      Sil
    5. Panameramı alır, tarzımla ortalıklarda dolanırım! Net.

      Sil
    6. m7 diyen cahilliğini seveyim senin

      Sil