15 Şubat 2011 Salı

Lancia Delta ve Ypsilon


Dün Chrysler temelli modelleri hakkında bir makale yazdığım Lancia'nın bugün de Fiat grubunun daha eski platformlarını kullanan modelleri hakkında yazacağım.

Delta'nın makyajlanmış hali eski modelle hemen hemen aynı görünüme sahip. Ön panjuru yeniden şekillendirilen bu otomobilin donanım seçenekleri zenginleştirilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 105 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen bir versiyonu gama eklenmiş. Bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 10.7 saniyede ulaşabilen Delta'nın maksimum sürati 186 km/s.

Delta'nın aksine tamamen yenilenmiş olarak karşımıza çıkan küçük kardeş Ypsilon hala 3 kapılıymış gibi görünse de artık sadece 5 kapılı olarak üretilecek. Arka kapı kolları C sütununa saklanan otomobilin köşeli farları ve yuvarlak hatlı LED stopları dikkat çeken ayrıntılar arasında yer alırken büyük arka cam ve opsiyonlar arasında bulunan cam tavan iç mekanı daha ferah kılıyor.

3.840 mm boya, 1.670 mm genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.390 mm olarak açıklandı. İç mekanında deri döşeme, güçlü bir ses sistemi ve navigasyon gibi opsiyonlar sunulan aracın gösterge tablosu yine konsolun ortasına yerleştirilmiş.

Zengin motor seçenekleriyle piyasaya çıkacak olan aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru 70 beygir güç üretebilirken turbo beslemeye sahip 0.9 litre hacimli motor 85 beygir gücünde. 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite 95 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.2 litre hacimli benzinli motorun LPG dönüşümlü bir versiyonu da firma tarafından gama eklenmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder