18 Ocak 2011 Salı

Ford


Ford, Avrupa pazarında sunduğu motor seçeneklerini zenginleştirme kararı aldı. Bu çerçevede 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunu dört ayrı araç ailesine uygulayacak olan firma yakıt tasarrufuna yönelik donanımlarla da göz dolduruyor.

Mondeo, S-Max ve Galaxy modellerinde görev yapmaya başlayan ve daha önce Volvo'nun S60, V60 ve S80 gibi araçlarında tanıtılan 1.6 litre hacimli motor 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Hem Galaxy hem de S-Max'in kaputu altında 100 km mesafede ortalama 5.2 litre mazot yakan bu motor Mondeo'nun da bütün kasa seçeneklerinde aynı ortalama değeri (4.7 litre/100 km) tutturabiliyor.

Küçük motorla donatılan yeni araçlar arasında en hızlısı 190 km/s süratle 4 ve 5 kapılı Mondeo modelleri olurken bunları 185 km/s ile Mondeo Wagon, 180 km/s ile S-Max ve 178 km/s ile Galaxy takip ediyor.

Yakıt tüketiminin en düşük seviyeye çekilebilmesi için Auto-Start-Stop sistemiyle donatılan araçlarda optimum vites değiştirme zamanı göstergesi ve fren enerjisi geri kazanım sistemi de donanıma eklenmiş.

Daha önce 1.6 litre hacimli TDCI motorun 109 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olan Mondeo ECOnetic'in sahip olduğu ünite de artık 115 beygir güç üretebiliyor. Yüksek süratlerde kapanabilen bir radyatör ızgarası, düşük yuvarlanma dirençli lastikler, alçaltılmış süspansiyon sistemi ve uzun vites oranlarıyla ortalama tüketim değeri 4.3 litre/100 km'ye düşürülen otomobilin km başına yaptığı CO2 salınım oranıysa 114 gram seviyesine düşürülmüş.

9 yorum:

  1. Merhabalar. Bu seçenekler Türkiye'de de olacak mı? Şahsen ben Grant Scenic alacağıma, 1600 motor dizel S-MAX alırım. Bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. Evet olacaklar. Tam olarak ne zaman geleceklerini bilemiyorum henüz ama getirilecekler.

    YanıtlaSil
  3. Bilgi için teşekkürler. Bunu öğrenmem çok iyi oldu. 1-2 ay önce Ford-Türkiye'ye bunu sormuştum. Şimdilik düşünülmüyor demişleri. İnşaallah fazla bekletmezler. Ford S-MAX'ın 2.0 motorlusunun full olanı 92000-93000 TL fiyatı var. Sanırım 1.6 dizel full olanı da 65000-70000 civarı olur. Haaa... Son bir soru daha soracağım size: 1.6 motor dizelde otomatik vites seçeneği var mı?
    Emrullah...

    YanıtlaSil
  4. Bu motor için otomatik şanzıman seçeneği henüz görünürde yok malesef ama çift kavramalı yarı otomatik şanzımanın uygulanmaması aptallık olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sayın Agamemnon. Az önce Ford Otosan'dan bir bayan aradı. 1600 motor dizel 115 hp seçeneğinin S-Max'le satışa sunulmayacağını söyledi. İleride de düşünlmediğini söyledi. O sinirle Mondeo'yu sormayı unuttum. Size göre 1,6 S-Max dizel satışa sunulur mu ülkemizde? Benim için çok önemli bir konu bu. Eğer satılmazsa, Renault Latitude'ye yaklaşacağım artık...
    Emrullah...

    YanıtlaSil
  6. Galaxy'nin getirilmemesini bekliyordum açıkçası ama S-Max'in getirilmeyecek olması bana saçma geliyor. Ford'un Türkiye'de izlediği model politikası sürekli küçük motorlu araçlardan geçtiği için satılmaması pek mümkün görünmüyor. Benim duyduğum kadarıyla aracı getirmek için pazar araştırmaları yapılıyor ve bu araştırmaların olumsuz çıkması çok küçük bir ihtimal.

    Bunun yanında Latitude'ün testini tamamladım ve yazısını da yakında yazacağımı açıklayalım buradan ki biraz daha heyecan yaratalım :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Ford'a tekrar e-mail atarak, S-Max'ın 1.6 dizel seçenekle getirilmemesini eleştirmiş, kesinlikle getirilmesi gerektiğini belirtmiştim. Dün beni bir yetkili aradı ve eleştiri ve önerilerimin ilgili birimlere iletildiğini ve görüşüleceğini söyledi. Bakalım sonuç ne olacak?

    Ama, S-Max 1.6 dizel seçenekle gelmezse, mecburen Mondeo seçeneğine yaklaşacağım artık...
    Emrullah...

    YanıtlaSil
  8. Bu arada, Latitude de 2. sırada yerini aldı. Son olarak da, 2.el full dizel cosmo insignia karşıma çıkar ve fiyatı da uygun olursa, hemen alacağım...
    Emrullah...

    YanıtlaSil
  9. Hemen sonra da Mondeo'nun 163 beygir güç üretebilen 2 litre turbo Diesel versiyonu gelir ve işler iyice karışır. :)

    YanıtlaSil