19 Nisan 2012 Perşembe

Mercedes-Benz G63 AMG


Yeni yüzünü geçtiğimiz hafta gösteren Mercedes G Serisi'nin AMG logolu modellerinden daha güçsüz(!) olanının ilk fotoğrafları basına dağıtıldı. İç mekanda diğer modellerden çok farklı olmayan aracın dışında dikkat çekici modifikasyonlar bulunuyor.

Daha sportif bir tasarıma sahip ön panjurun altında büyük hava girişlerine sahip yepyeni bir tampon dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın daha geniş lastikleri, genişletilmiş çamurlukların içerisine sığdırılmış.

Güçlendirilen fren sisteminde kırmızı renkli kaliperler kullanılırken arka tekerleklerin önünden verilmiş egzoz çıkışları eski G ailesi AMG modelleriyle aynı.


İç mekanda karbon fiber kaplamalar ve standart donanımda sunulan alüminyum pedallarla farklılık yaratan aracın çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 544 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunuluyor. G63 AMG 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

Start & Stop ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemi gibi ekonomiye yönelik donanımlara da sahip olan SUV 100 km mesafede ortalama 13.8 litre yakıt tüketiyor. Aracın Almanya pazarında başlangıç fiyatı 137.505 Euro.

15 yorum:

  1. ledler çok zorlama olmamış mı

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle olmuş. Brabus'un benzer çalışmasını beğenmişler sanırsam.

    YanıtlaSil
  3. tüm amg modellerinde çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman bulunur g 63 amg dahil ( 2004 yada 2006 sonrası ondan önceki yıllara ait modellerde geleneksel şanzıman bulunur örnek : g55 e55 vs ) aslında araziye çıkabilen bir araç için çift kavramalı debyirajlı şanzıman doğrumudur bilemiyorum gerçi mühendis arkadaşlar öyle karar vermişler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir G Serisi modelinde çift kavramalı şanzıman kullanılmıyor. G63 ve G65 modellerinde de AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC var. Tork konvertörlü.

      Sil
    2. şimdi vereceğim linkte şanzımanlar kısmında tıklayıp amg speedshift plusa bakın bakalım tork kovertörlümüymüş ? yoksa çift kavrama mı ? Siz eğer mercedes - benz türk a.ş. resmi sitesi YALAN SÖYLÜYOR iddasında bulunuyorsanız birde international offical amg web site siniede bakın ne göreceksiniz ? şimdi mercedes benz türk aş site linkini veriyorum :


      http://t.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/mobile/mbot/new_cars/model_overview/g-class/w463/facts/drivetrain/transmission.html

      eğer isteyen olursa international amg offical web site linkinide verebilirm siz arayıp uğraşmayan diye :-)

      Sil
    3. Bu tür iddialaşmalar neden hep Mercedes modellerinin altında yaşanıyor bilemiyoru ama yeni bir dersimize daha başlayalım.

      Birincisi Mercedes'in Türkiye sitesinde yazan şey yanlış. Sonuçta onlar da insan ve illa da YALANCI olmaları gerekmiyor yanlış yazmak için. Hatadır, düzeltilir. Kendilerine ilettim, bayram sonrasında ilgilenecekler.

      İkincisi ingilizce sitesinde sadece "Double Declutching" terimi kullanılmış ki bu da şanzımanın çift vites küçültebilme fonksiyonunu anlatıyor. Clutch sadece debriyaj anlamında kullanılmaz.

      Mercedes'in yarı otomatik şanzımanlarında DCT ve MCT kısaltmaları kullanılıyor. İlki çift, ikincisi tek kavramalı.

      Yani sonuç olarak G Serisi'nde tork konvertörü olmayan şanzıman yok şu an.

      Sil
  4. whoaaa who burned dude :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kim yanıyor bilemedim ama kapak yukarıda.

      Sil
  5. evet mercedes te öncen çekişli modellerde dct adlı şanzıman çift kavramadır doğru , ayrıca amg modellerinde kullanılan speed shift de çift kavramadır diğer modellerde ki şanzımanlar ( 7g tronik hatta yeni çıkan 9 g tronik ) tork konvertörlüdür o yüzden karıştırılmış olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SPEEDSHIFT dışında bütün yazılanlar doğru. Yukarıdaki araçlarda tork konvertörlü şanzıman kullanılıyor.

      Sil
  6. ben mercedes benz yetkili servisinde çalışıyorum eski amg lere denk gelemedim ama yenilerin tamamında debriyajlı robotik şanzımanlar var tork konvertörlü değil yani ( gelandewagen yada sizin g serisi dediğiniz araç dahil )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece ben değil Mercedes de G Serisi der bu araca. Geländewagen şeklinde yazılır bir de. Diğer bir şekli de Gelaendewagen hatta.

      Valla aracı servise götürme konusunda korkulu rüyalar görmeye başladım. Kaç tane G65 AMG geldi bilemiyorum ama bir daha geldiğinde şanzıman inerse tork konvertörünü size ben gösterebilirim isterseniz.

      Sil
    2. Onur bey sizin bu kadar kızgın yazdığınızı pek görmedim. Açıkçası bu kadar uğraşmanıza gerek var mı? Seviyeler arası fazla inip çıkmanıza gerek yok şahsi kanaatim. Değmez...

      Sil
    3. Ciddiydim aslında son yazdığımda ama genel olarak bir asabilik var gerçekten bu aralar üzerimde. Bir taraftan iş bir taraftan kilo verme olunca şeker düşüyor heralde :)

      Sil