Yeni yüzünü geçtiğimiz hafta gösteren Mercedes G Serisi'nin AMG logolu modellerinden daha güçsüz(!) olanının ilk fotoğrafları basına dağıtıldı. İç mekanda diğer modellerden çok farklı olmayan aracın dışında dikkat çekici modifikasyonlar bulunuyor.
Daha sportif bir tasarıma sahip ön panjurun altında büyük hava girişlerine sahip yepyeni bir tampon dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın daha geniş lastikleri, genişletilmiş çamurlukların içerisine sığdırılmış.
Güçlendirilen fren sisteminde kırmızı renkli kaliperler kullanılırken arka tekerleklerin önünden verilmiş egzoz çıkışları eski G ailesi AMG modelleriyle aynı.
Start & Stop ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemi gibi ekonomiye yönelik donanımlara da sahip olan SUV 100 km mesafede ortalama 13.8 litre yakıt tüketiyor. Aracın Almanya pazarında başlangıç fiyatı 137.505 Euro.
ledler çok zorlama olmamış mı
YanıtlaSilAynen öyle olmuş. Brabus'un benzer çalışmasını beğenmişler sanırsam.
YanıtlaSiltüm amg modellerinde çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman bulunur g 63 amg dahil ( 2004 yada 2006 sonrası ondan önceki yıllara ait modellerde geleneksel şanzıman bulunur örnek : g55 e55 vs ) aslında araziye çıkabilen bir araç için çift kavramalı debyirajlı şanzıman doğrumudur bilemiyorum gerçi mühendis arkadaşlar öyle karar vermişler :)
YanıtlaSilHiçbir G Serisi modelinde çift kavramalı şanzıman kullanılmıyor. G63 ve G65 modellerinde de AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC var. Tork konvertörlü.
SilBurned.
Silşimdi vereceğim linkte şanzımanlar kısmında tıklayıp amg speedshift plusa bakın bakalım tork kovertörlümüymüş ? yoksa çift kavrama mı ? Siz eğer mercedes - benz türk a.ş. resmi sitesi YALAN SÖYLÜYOR iddasında bulunuyorsanız birde international offical amg web site siniede bakın ne göreceksiniz ? şimdi mercedes benz türk aş site linkini veriyorum :
Silhttp://t.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/mobile/mbot/new_cars/model_overview/g-class/w463/facts/drivetrain/transmission.html
eğer isteyen olursa international amg offical web site linkinide verebilirm siz arayıp uğraşmayan diye :-)
Bu tür iddialaşmalar neden hep Mercedes modellerinin altında yaşanıyor bilemiyoru ama yeni bir dersimize daha başlayalım.
SilBirincisi Mercedes'in Türkiye sitesinde yazan şey yanlış. Sonuçta onlar da insan ve illa da YALANCI olmaları gerekmiyor yanlış yazmak için. Hatadır, düzeltilir. Kendilerine ilettim, bayram sonrasında ilgilenecekler.
İkincisi ingilizce sitesinde sadece "Double Declutching" terimi kullanılmış ki bu da şanzımanın çift vites küçültebilme fonksiyonunu anlatıyor. Clutch sadece debriyaj anlamında kullanılmaz.
Mercedes'in yarı otomatik şanzımanlarında DCT ve MCT kısaltmaları kullanılıyor. İlki çift, ikincisi tek kavramalı.
Yani sonuç olarak G Serisi'nde tork konvertörü olmayan şanzıman yok şu an.
whoaaa who burned dude :D
YanıtlaSilValla kim yanıyor bilemedim ama kapak yukarıda.
Silevet mercedes te öncen çekişli modellerde dct adlı şanzıman çift kavramadır doğru , ayrıca amg modellerinde kullanılan speed shift de çift kavramadır diğer modellerde ki şanzımanlar ( 7g tronik hatta yeni çıkan 9 g tronik ) tork konvertörlüdür o yüzden karıştırılmış olabilir
YanıtlaSilSPEEDSHIFT dışında bütün yazılanlar doğru. Yukarıdaki araçlarda tork konvertörlü şanzıman kullanılıyor.
Silben mercedes benz yetkili servisinde çalışıyorum eski amg lere denk gelemedim ama yenilerin tamamında debriyajlı robotik şanzımanlar var tork konvertörlü değil yani ( gelandewagen yada sizin g serisi dediğiniz araç dahil )
YanıtlaSilSadece ben değil Mercedes de G Serisi der bu araca. Geländewagen şeklinde yazılır bir de. Diğer bir şekli de Gelaendewagen hatta.
SilValla aracı servise götürme konusunda korkulu rüyalar görmeye başladım. Kaç tane G65 AMG geldi bilemiyorum ama bir daha geldiğinde şanzıman inerse tork konvertörünü size ben gösterebilirim isterseniz.
Onur bey sizin bu kadar kızgın yazdığınızı pek görmedim. Açıkçası bu kadar uğraşmanıza gerek var mı? Seviyeler arası fazla inip çıkmanıza gerek yok şahsi kanaatim. Değmez...
SilCiddiydim aslında son yazdığımda ama genel olarak bir asabilik var gerçekten bu aralar üzerimde. Bir taraftan iş bir taraftan kilo verme olunca şeker düşüyor heralde :)
Sil