15 Ekim 2010 Cuma

Volkswagen Passat


Volkswagen'in küçük tasarım değişiklikleriyle 7. neslini Eylül ayında tanıttığı Passat modeli hakkında detaylı bilgiler basınla paylaşıldı. Boyutlarında ufak tefek oynamalar olan otomobilin motor seçeneklerinin performans değerlerindeyse neredeyse hiç değişim olmamış.

Daha köşeli hatlarla ailenin diğer modellerine benzeyen otomobil genel hatlarıyla yeni nesil Jetta'yı andırıyor. Yeni renk ve jant seçeneklerine sahip olan otomobilin iç mekanında da nesil atladığına dair tasarım detayları bulunmuyor. Yeni döşeme kumaşları ve yeni iç mekan renklerine ek olarak orta konsola bir analog saat eklenirken son zamanların modası ambiyans ışıkları da donanıma katılmış.

Boyutlarında küçük değişiklikler yapılan aracın sedan versiyonunda  boy 4.769, genişlik (Aynalar dahil) 2.062, yükseklikse 1.472 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.712 mm olmuş. Station wagon versiyondaysa (Variant) ölçüler sırasıyla 4.771 mm boy, 2.062 mm genişlik (Aynalar dahil), 1,481 mm yükseklik ve 2.712 mm aks mesafesi olarak açıklandı. Bu arada bagaj hacmi de büyüyen otomobilin sedan modeli 565, Variant modeliyse 603 litre hacim sunuyor.

Aracın sunduğu yardımcı sistemlerse övgüyü hak ediyor. Bu sınıfta ilk olarak Passat'ta sunulan yorgunluk sensörü, sürücünün hareket ve duruşundan yorgunluk belirtilerini anlayıp sesli ve görüntülü uyarılar yayımlıyor. İkinci bir yardımcıysa adaptif hız kontrol sistemine entegre edilen kaza önleme sistemi. 30 km/s'in altındaki hızlarda devreye giren sistem acil bir durumda otomatik olarak fren yapabiliyor. Trafik işareti ve kör nokta algılama sistemleri her geçen gün daha da yaygınlaşırken adaptif ve viraj aydınlatmalı bi-xenon far sistemiyle birlikte otomatik ışık şiddet ayarı da sunuluyor. Aracın kendi kendine park edebilmesini sağlayan yardımcı sistemin ikinci nesli Passat'ta sunulan donanımlar arasına girerken sürekli lastik basınç kontrolü de donanımlar arasına katılmış.

Toplam 10 motor seçeneğine sahip olan Passat'ın giriş modeli olan 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor artık ortalama 4.2 litre/100 km tüketim değerini yakalarken motor gamındaki genel tasarruf oranı %18'i buluyor.

2 litre hacimli turbo Diesel blok yine 140 ve 170 beygir güç üretebilen iki versiyona sahipken 1.4 litre hacimli TSI ünite daha çok seçenek sunuyor. 122 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen motor ve BlueMotion donanım paketiyle ortalama tüketim değeri 5.9 litre/100 km'ye inen otomobil 205 km/s (Variant 202 km/s) maksimum sürate ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede (Variant 10.6 saniye) ulaşabiliyor.

1.8 litre hacimli TSI motor 160 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken ortalama tüketimi yarım litre düşüşle 6.9 litre/100 km seviyesine geriliyor. Maksimum sürati 220 km/s (Variant 218 km/s)olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 8.5 saniye (Variant 8.7 saniye) sürüyor.

2 litre hacimli TSI motordaysa güçlendirme yapılmış. 211 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen bu motor daha önce Golf GTI ve Scirocco 2.0 TSI'da da kullanılmıştı. Hem sedan hem de Variant modellerinde 7.2 litre/100 km tüketim ortalamasına ulaşabilen bu motor, aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede (Variant 7.7 saniye) ulaştırabilirken maksimum sürat 238 km/s'i (Variant 235 km/s) buluyor.

Motor seçeneklerinin tepesindeyse 3.6 litre hacimli v6 ünite bulunuyor. 300 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bu motor dört tekerlekten çekiş sistemi 4MOTION ile birlikte sunuluyor. Ortalama tüketim değeri 9.3 litre/100 km seviyesine indirilen bu araç 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede (Variant 5.7 saniye) ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

1.4 litre hacimli motorun doğalgazla çalışan versiyonu (EcoFuel) 150 beygir güç üretebilirken E85 ile çalışabilen seçeneği (MultiFuel) 160 beygir gücünde.

6 silindirli model haricinde bütün Passat modellerinde 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken 1.6 TDI haricinde kalan bütün modellerde 6 veya 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman (DSG) alınabiliyor.

12 yorum:

  1. Bu yeni kasa Passat mı yoksa makyajlı Passat mı çözemedim ben.

    YanıtlaSil
  2. Motorların büyük çoğunluğu aynı, şanzımanlar da öyle. İç mekan neredeyse hiç değişmemiş. Boyutlarda değişim milimetrik ve Passat tamamen yenileneli sadece 5 sene oldu ama Volkswagen 7. nesil diyor buna. Ben de çözemedim olayı.

    YanıtlaSil
  3. Bu arada VW'nin tasarımları daha sert, sportif olmaya başlamıştı. Scirocco oradan Polo, Golf belli bir çizgiyi bütün modellere uyguluyorlardı da şimdi neredeyse aynı ön panjur-far yapısıyla otomobilleri uzaltıp kısaltıyorlar. Passat HB diye Polo'nun önden çekilmiş fotoğrafını koysan inanan olur.

    YanıtlaSil
  4. hocam vw'nin fiyatları muadillerine görede pahallı

    YanıtlaSil
  5. Bence de pahalı. Kalite deniyor farkı yaratan ama örneğin güncel Passat modellerinde kapı içlerinde kullanılan plastiğin kalitesi Vectra C'de kullanılandan kötü.

    YanıtlaSil
  6. Onur, yazından da anlaşıldığı gibi Volkswagen 4MOTION işlerini bırakmış gibi... Yoksa Doğuş Motor bize "Alacaksınız SUV alın kardeşim" demeye mi getiriyor... :)

    YanıtlaSil
  7. Sadece en üst seviye modelde standart olacağını açıklayıp gerisi hakkında bir açıklama yapmadı Volkswagen fakat eskiden olduğu gibi Diesel versiyonlarda opsiyon listesinde olacağını tahmin ediyorum 4MOTION'ın.

    Doğuş da sunacak büyük ihtimalle o opsiyonu fakat 3.6 V6'yı getirmek yerine "Audi alın kardeşim." diyecekleri ortada :)

    YanıtlaSil
  8. comfortline ile highline modelleri arasındaki fiyat farkı neden bu kadar yüksek acaba...

    YanıtlaSil
  9. Volkswagen'de bu iki donanım seçeneği arasında bulunan fiyat farkı hep ciddi bir miktar olmuştur. Eski kasada Exclusive ara donanım paketiyle mantıklı bir orta yol bulunmuştu fakat Highline'ın ek donanımı gerçekten verilen parayı hak ediyor mu orası sürüncemede.

    YanıtlaSil
  10. highline ile comfortline arasında çok küçük donanım farkları var..ayrıca çok garip bir şey daha var ki higline jetta ile comfortline passat aynı fiyatta..açıkcası highline jetta yerine comfortline passat bir çok kişi tarafından tercih edilebilir..

    YanıtlaSil
  11. Türkiye gibi donanım zenginliği yerine modelin isim prestijinin daha önemli olduğu bir ülkede Passat'ın Comfortline donanımının Jetta Highline'dan fazla satması normal.

    Yeni Passat büyüklüğünde bir araca kimin gerçekten ihtiyacı olduğu tartışılır ki bu otomobili makam aracı olarak kullanacak olanları da Comfortline donanımı tatmin etmeyecektir zaten.

    Kaldı ki Jetta'nın da büyüklüğü bir önceki Passat'ınkine dayanmış durumda.

    YanıtlaSil