28 Haziran 2025 Cumartesi

Buick GL8


Çin'de çok popüler olan Amerikan markası Buick, yine bu ülkede popüler olan MPV modellerinden birini makyajladı. GL8'in yüzü daha sade bir görünüm sunarkan kaput altında da hibrit veya elektrikli bir ünite sunulmaması ilginç bir sürpriz. İç mekandaysa yine sadeleştirme dikkat çekiyor.

Ön bölümde yoğunlaşan makyajla birlikte incelen LED farlar, dev panjur ve sivri burun yapısı öne çıkıyor. Yeni jant seçenekleri ve büyüyen yan aynalar da öne çıkan detaylar arasında. Arka bölümdeyse hem stopların hem de taponun biraz daha inceldiği ve kromajlı trim parçalarının daha az kullanıldığı görülebiliyor.

Üç koltuk sırası sunmaya devam eden iç mekanda yaşanan en büyük değişiklik orta konsolun boşaltılması olmuş. Havalandırma kumandaları dokunmatik ekrana alınırken vites kolu artık direksiyon kolonunda. Direksiyon simidi daha küçük bir göbeğe kavuşurken orta konsola da kablosuz telefon şarj platformu eklenmiş.

Kaputu altında alışıldık bir ünite sunan MPV, son zamanların alternatif yakıt furyasına katılmamış. Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motor 237 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0-100 km/s hızlanmaysa 9.2 saniyede tamamlanıyor. Bagaj hacmiyse 520 ile 1.650 litre arasında değişiyor.

Nissan Qashqai


Nissan Qashqai'de ilginç bir yenilik yaşandı. Aslında döşemeler ve trim parçalarında da ufak tefek güncellemeler yapılan otomobilin asıl yeniliğiyse kaputu altında yatıyor. Markanın ilginç e-Power teknolojisi artık hem daha güçlü hem de daha az yakan bir motor sunuyor.

Artık daha büyük bir turbo beslemeye sahip olan 1.5 litre hacimli, benzinli motor sayesinde yeni "Spor" modunda 205 beygir güç üretebilen aracın ortalama yakıt tüketimiyse 100 km'de 5.3'ten 4.5 litreye inmiş. İzolasyon çalışmaları sonrasında da iç mekan 5.6 dB'e kadar daha sessiz hale gelmiş. Aracın bakım aralıkları da Avrupa'da 15.000'den 20.000 km'ye çıkarılmış.

27 Haziran 2025 Cuma

Wood & Pickett Mini by Callum


RestoMod dünyasında genelde klasik Porsche 911 modellerinin görmeye alışmış olsak da arada beklemediğimiz yerlerden sürprizler gelebiliyor. Bunlardan biri olan Wood & Pickett Mini by Callum, klasik Mini'nin günümüze uyarlanmış bir hali olarak karşımızda.

Tasarımı aynı kalan otomobilin orijinalinde kromajlı olan her noktası mat füme renkte sunulmuş. Genişletilen çamurlukların içerisinde 13 inç çaplı jantlar yer alırken aydınlatma grubu LED teknolojisine sahip. Arkada çift egzoz çıkışı dikkat çeken modelin ön sis farlarıysa panjura entegre edilmiş.

İç mekanı da klasik modele göndermeler yapan araçta beyaz zeminli analog göstergeler ve şalter görünümlü metal düğmeler kullanılmış. Vites kolu, direksiyon simidi kolları gibi metal. Ekose desenli sportif koltuklara da sahip olan bu Mini'nin orta konsoluna bir çift bardaklık ve USB portları eklenmiş.

Süspansiyon sistemi elden geçirilip frenleri, önde kullanılan delikli disklerle güçlendirilen otomobilin izolasyonu da iyileştirilmiş. Şanzımanı da güçlendirilen bu Mini'nin 1.3 litre hacimli motoru da yarış versiyonunda olduğu şekilde modifiye edilmiş. Bu sayede 112 beygr güç üretebilen araç, orijinal kardeşinden neredeyse iki kat daha güçlü. 

Lancia Ypsilon


2024 yılında en sportif versiyonu HF ile karşımıza çıkan Lancia Ypsilon'un bu versiyonu detaylandırıldı. Bu aracı fazla sportif bulanlar için HF Line isimli donanımı da tanıtan İtlayan üretici daha önce sergilediği ralli aracının da daha düşük güçlü seçeneğini tanıttı.

Köşeli ve agresif duran ön tampon, ön çamurluklar arkasına eklenen HF armalı plaka, 18 inç çaplı jantlar, genişletilen çamurluklar, spoiler ve arka tampon altına eklenen difüzör çıkışlarına sahip olan Ypsilon HF'in kardeşi HF Line'da çamurluklar daralırken jant çapları 17 inçe iniyor.

İç mekanda koyu renkler hakim olsa da HF'in mavi renkli döşeme detayları ve kırmızı dikiş iplikleri şık görünüyor. Metal pedal seti, HF armalı direksiyon simidi ve yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar aracın sportif karakterini öne çıkarıyor. HF Line'daysa koltukların yan destekleri alçalıyor.

Kaputu altında 280 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen elektrik motoru yer alan Ypsilon HF böylece Peugeot E-208 GTI'ın kardeşi oluyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 180 km/s'te sınırlı. Torsen diferansiyel ve önde 355 mm çaplı disklere sahip Alcon frenler de bu araçta sunulmakta.

20 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi ve 30 mm artan iz genişliğine sahip HF'i fazla dinamik bulanlar için sunulan HF Line'daysa 48 Volt hafif hibrit yardımcısına sahip 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motor kullanılıyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 190 km/s.

Geçtiğimiz yıl tanıtılan Ypsilon Rally 4 HF'ye gelen kardeş de HF Racing ismini taşıyor ve sac jantlar, hava çıkışları iptal edilen kaput, ve hava girişi iptal edilen tavan gibi sadeleştirmeler sunuyor. Kaput altındaysa 212 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli motor yerine 145 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen bir seçenek mevcut. Şansızmansa 6 ileri vitesli manuel.

26 Haziran 2025 Perşembe

Koenigsegg Sadair’s Spear


Christian von Koenigsegg'in baba sevgisi tartışılmaz. Yeni hiper otomobiline babasının ismini veren patron Jesko temelli yeni yıldızına da babasının en en sevdiği yarış atı olan Sadair’s Spear ismini verdi. Tasarım olarak büyük yenilikler sunmayan araç diğer bölümlerde olumlu gelişmelere sahip.

Geliştirilmiş bir aerodinamik pakete sahip olan otomobilde kanatçıklar ve splitter ile yan etekler gibi noktaların uçlarında yer alan deflektörler uzamış. Yeni bir spoiler ve elden geçirilen difüzör haricinde arka çamurluklar üzerine ek hava girişleri açılmış. Arka tamponda da ek hava çıkışları bulunuyor. Türbin tasarımlı karbon fiber jantlar da modele özel.

İç mekana geçildiğinde orta konsolda fiziksel düğmelerin geri döndüğü görülebiliyor. Karbon fiber koltuklarla donatılan Sadair’s Spear standart olarak 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle alınabiliyor olsa da 6 noktadan bağlantılı kardeşleri de opsiyonel olarak sunulmakta.

Sadece 30 örneği bulunacak olan otomobil Jesko'dan 35 kg daha hafif. Süspansiyon sistemi yeni ayarlara kavuşmuş. Karbon seramik frenler de kaliperlerde daha dayanıklı malzemeye sahip balatalarla sunuluyor. 5 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorun gücüyse E15 ile 1.318, E85 ile 1.648 beygir seviyesine ulaşmış. Yere basma kuvveti artan otomobilin izolasyonuysa iyileştirilmiş.

Nissan Armada NISMO


Nissan'ın dev SUV modeli Armada da NISMO seçeneğine kavuştu. Dışarıdan bakıldığında çok kolay bir şekilde tanınabilen otomobilin iç mekanında da sportf versiyon olduğunu belirten detaylar yer alıyor. Kaput altında yer alan güç ünitesi de az da olsa daha yüksek performans sunuyor.

Parlak siyah ve kırmızı renklerin kullanıldığı gövde parçalarına sahip olan otomobilin ön panjuru tampon altına kadar uzarken bu bölüme deflektörlü bir splitter ve NISMO yazısı eklenmiş. 22 inç çaplı jantları da farklı tasarıma sahip olan modelde kardeşlerinde sunulmayan iki renk seçeneği seçilebiliyor. Kırmızı detaylar yan aynalar ve D sütununda da görülebiliyor.

Kapılar altındaki basamakları daha içerlek bir tasarım sunan Armada NISMO'nun ön kapılarında V6T arması yer alıyor. Arka bölümdeyse çok daha köşeli bir tampon kullanılmış. Alt kısmında sahte difüzör çıkışları barındıran parçanın ortasına sis farı alınmış. Bu bölümün hemen üzerine de yine NISMO arması işlenmiş.

İç mekan tasarımı ana hatlarıyla aynı kalan araç bu bölümde daha koyu döşemelere ve yine kırmızı renkli detaylara sahip. Dijital gösterge panelinde devir göstergesi de kırmızı olan modelin tekli koltuklarının kafalıklarında NISMO arması işli. Konsolda yer alan trim parçalarıyla birlikte emniyet kemerleri de kırmızı renkli. Metal pedal setiyse standart donanımda.

Süspansiyon sistemi alçaltılıp sertleştirilen Armada NISMO'nun direksiyon sistemi de daha sportif ayara sahip. Fren kaliperleri de kırmızı renkte sunulan aracın çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli V6 motoruysa 466 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanını koruyan modelin egzoz sistemi de daha sportif bir ses verecek şekilde elden geçirilmiş.