Geri çağırma furyasına ilginç bir halka katıldı. Japon üretici Daihatsu, 1990-1992 yılları arasında üretilmiş olan toplam 4.000 Rocky modelini A.B.D.'de geri çağırdı.
Geri çağırmanın nedeni olarak emisyon kontrol sisteminde bulunan check valfin zamanla çatlayıp yakıt buharı sızdırabilmesi gösterilmiş. Yangına sebebiyet verebilecek bu arızanın önüne yeni bir valf kullanımıyla geçilecek.
Rocky, ülkemizde Feroza ismiyle satılmıştı.
araç güzelmiş aslında yahu. 2010 model teriostan daha şık duruyor.
YanıtlaSilŞimdi bu geri çağırma olayları çok ilginç bi hal almaya başladı.Aslında şimdi şimdi ortaya çıkmaya başladı toyotanın ne denli cesaretli davrandığı.Çünkü önemsemeyebilirdi.Neticede sorun çıkması olasılığı var.Kesin olarak çıkmamış yani.Bunca karalamadan sonra 15 günde bir başka otomobil markasının geri çağırmaları başlayınca anlaşılıyo ki aslında toyotanın yaptığı hepsine cesaret vermiş.Belki bugüne kadar yüzlerce böyle riskli durum vardı ve otomobil firmaları bunları sümen altı etti.Ancak Audi TT ilk çıktığında savrulma problemi olması ve mercedes A serisinin geyik testinde devrilmesi gibi büyük problemlerde geri çağırmalar olurdu.Şimdi özellikle toyota vakasından sonra ''filanca civata belki gevşemiştir'' ya da ''torpido gözünde ustabaşının malbuş paketi kalmış'' gibi bahanelerde bile geri çağrılamaların başlaması ilginç.
YanıtlaSilBu arada bi parantez açıp hyundai denen markaya da iyice bi giydirmek isterdim de bu temiz platformu kirletmek istemiyorum :))
Daha dünkü hyundai sen koskoca toyotayla dalga geçersen (bkz:aşağıdaki link) öyle tükürdüğünü yalarsın diyorum.Yaa şimdi sende çağır bakalım arabalarını geri...
http://img98.imageshack.us/img98/562/campaignbigswf109130220.jpg
Hyundai, yeni Sonata modelini geri çağırdı geçtiğimiz haftalarda:
YanıtlaSilhttp://onurkoray.blogspot.com/2010/02/hyundai-sonata.html
Kardeş firması Kia da Venga'yı geçtiğimiz hafta geri çağırdı:
http://onurkoray.blogspot.com/2010/03/kia-venga.html
Her iki model de henüz bir iki aylık üretim sonrasında geri çağırıldılar. Toyota'nın pedal sorununu 2 yıla aşkın zamandır bildiği ve bu konu hakkında görülen davalarda avukatlarından bile belge sakladığı ortaya çıktı. Dolayısıyla Toyota'nın geri çağırma yapmasının nedeni cesareti değil köşeye sıkışmış olması. NHTSA'in (Amerikan ulusal karayolları trafik emniyeti idaresi) senelerdir gelen şikayetler sonunda sorunlu olduğu söylenen araçları kontrol etmeye karar vermesinin hemen ardından milyonlarca aracın geri çağırılması bir tesadüf değil. Toyota CEO'su gidip Amerika'da ifade veriyor bu olaylar sonucunda. Şu anda, sadece A.B.D.'de, ölümleri bu soruna bağlanan 22 insandan bahsediliyor ki bu sorunun farkına varıldığı an geri çağırmalar başlasaydı sayının çok daha düşük olabileceği bir gerçek. Sırf son 7 gün içinde iki tane Prius, pedal arızasından dolayı olay çıkardılar. Birisi polis aracı tarafından önünde fren yapılarak diğeriyse duvara çarparak durabildi.
Toyota'nın, bu olaylar sonucunda ciddi miktarda tazminat ödemeye mahkum edilmesi kaçınılmaz gibi. Hatta bazı cumhuriyetçi senatörlerin Japon otomobillerinin A.B.D.'de satılmasını önlemek için girişimleri bile var şu aralar.
İlginç gerçekten...Yıllardır en güvenilir marka olarak bilinen Toyota'da bunu yaparsa tüketici kime güvenecek? Ayrıca benim bildiğim böyle bir skandal olmuşsa eğer, gerçek bir japon markasının tüm yönetim kurulunun harakiri yapması beklenirdi.Şimdi üstüne üstlük ortada üzeri kapatılmaya çalışılan bir durum varsa çok daha vahim.E Volvo Çinlilere satıldı diye dalga geçilmesi de gereksizleşti(zaten bence de Çinliler güvenlik eksiklerini kapatabilmek ve Volvo'nun deneyimlerinden faydalanmak amacıyla satın aldılar,yoksa kendilerine benzetmek için değil heralde :) ).Madem en güvenilir markalar bunu yapıyor, Çinlilere bu kadar yüklenmemiz anlamsızlaştı.Hani bir Amerikan markası yapmış olsaydı bu zihniyette bir kriz yönetimini şaşırmazdım ama doğrusu gururlu(!) japonların böyle davranması hem şaşırttı hem de hayal kırıklığına uğrattı beni...
YanıtlaSilHiroşima ve Nagazaki'nin intikamını yavaş yavaş alıyorlar gibi :)
YanıtlaSil