27 Haziran 2013 Perşembe

Mazda3


Mazda'nın C segmentinde yer alan modeli 3 yenilendi. Basın tanıtımı birkaç ülkede eşzamanlı olarak yapılan aracın İstanbul tanıtımı Sait Halim Paşa yalısındaydı. Görkemli bir organizasyonla tanıtılan aracın yanında, hazırlanan sahnede ünlü isimler de bulunuyordu.

Sunuculuğunu Burcu Esmersoy'un yaptığı tanıtımda Mazda'nın ünlü isimleri Johan Stenuit, Jörgen Olesen ve Ichiro Hirode de söz alırken tanıtımın ardından sahneye çıkan Anadolu Ateşi katılımcılara hoş bir sürpriz yaptı.


Markanın Kodo tasarım anlayışının bir ürünü olan Mazda3'ün güçlü görünen hatları Mazda6'da da aynen görülebiliyor. Büyük bir ön panjur, inceltilmiş farlar, farların üst kısmına kadar giren krom şerit ve yumuşak dalgalara sahip yan hatlar ilk bakışta dikkat çekiyor.

Hatchback modelin arka kısmına geçildiğinde ineltilmiş LED stoplar, Mitsubishi Lancer'ın hatchback versiyonlarında olduğu gibi hafif kambur tasarımlı bagaj kapağı, çift egzoz çıkışı, spoiler ve dar tutulmuş arka camın dinamik bir görünüm yarattığı görülebiliyor.


4.460 mm boya sahip olan aracın genişliği, 1.795, yüksekliği 1.450 ve aks mesafesi 2.700 mm olarak açıklandı. Yeni Mazda3'ün bagaj hacmiyse 350 litre.

İç mekanında sade bir şıklık göze çarpan araçta sportif dokunuşlar da bol bol bulunuyor. Üç kollu direksiyon simidi, üç parçaya bölünmüş gösterge paneli, metal görünümlü ve piyano siyahı kaplamalarla dinamik bir görünüme sahip olan yaşam alanında orta konsolun üzerinde yer alan sabit ekran, heads-up display ile Avrupalı rakiplerindeki gibi şekillenen ve vites konsoluna alınan eğlence/bilgi sistemi kumandası dikkat çekiyor.


Haliyle çok geniş bir inceleme yapamadım fakat iç mekanda bazı şeyler dikkatimi çekti. Avrupalı rakiplerinde giderek yaygınlaşan arka koltuk havalandırma ızgaralarını bu nesilde de sunmayan Mazda3 kapı içlerinde sadece içecek şişelerinin sığabileceği boşluklar bırakmış. Ön koltuklarda geniş oturma alanları bulunurken arkada sınıf standartları yakalanmış gibi görünüyor. 1.78 metre boyumla arka koltuklarda dik oturduğumda kafamla tavan arasında kalan 3 cm'lik mesafe uzun boylular için bir sorun olabilir.


Elektronik yardımcılar konusunda da oldukça cömert olan otomobilde ön engel uyarısı, akıllı fren desteği, radarlı hız sabitleme, kör nokta uarısı, otomatik uzun far kontrolü, yokuş kalkış desteği, direksiyonel farlar ve şeritte kalma yardımcısı bu sistemlerden bazıları.

Kaputu altında Avrupa ve Amerika'yı mutlu edecek motor seçenekleri bulunan Mazda, diğer Japon üreticiler gibi aşırı beslemeye sahip ünitelerden uzak durmaya devam ediyor. Turbo beslemeye sahip tek motoru 150 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen 2.2 litre hacimli Diesel ünite olan aracın Türkiye'nin saçma vergi sisteminde bu motorla satılması zaten mümkün değil.


Benzinli seçenekleri 1.5 litre hacimli bir motorla başlayan otomobil bu ünitenin 100 ve 120 beygir güç üretebilen versiyonlarını üretse de Türkiye'de yüksek güç çıkışlı model satılacak. 2 litre hacimli motorun 120 ve 165 beygir güç üretebilen modelleri Avrupa için, 155 beygir gücündeki versiyonu da Amerika için sunulurken bu kıta için 185 beygir güç üretebilen 2.5 litre hacimli bir motor da bulunuyor.

31 yorum:

  1. Daha sonradan 1.6 dizel seçeneği eklenecek mi ?

    1 senedir bu modeli bekliyorum, mazda hala downsizing konusunda aşama kaydedemedi ve küçük hacimli dizel seçeneği olmaması tam bir hayal kırıklığı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle 2. Nesilde olduğu gibi Ford'un 1.6 turbo Diesel ünitesi eklenecek sonradan. Bu motorun ilk etapta sunulmaması büyük eksiklik. Aynı şekilde diğer üreticilerin atmosferik emişli motoru kalmamışken bütün benzinli ünitelerin aşırı beslemesiz olması Japon üreticilerin genel bir eksikliği.

      Sil
    2. Mazda' nın Ford ile bir ilgisi kalmadı... gelecek motor Skyactiv serisinden olacak.

      Sil
    3. İlk etapta küçük hacimli Diesel motorun sunulmaması kendi motorlarını geliştirdiğini gösterebilir gerçekten de. Bununla birlikte bir anlaşma yapıp tek motoru başka bir üreticiden de alabilirler.

      Sil
  2. çok iyi anlatmışsın..genel özellikler benim de hoşuma gitmedi açıkçası, arkadaşa katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. 1.5 100 beygirlik skyactiv motorun yakıt tüketimi nasıldır? Tek çizgisini bozmayan japon olarak mazda 3 satın almak için beklenirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz tüketim değerleri açıklanmasa da atmosferik emişli motorlarda, gündelik kullanımda önceki nesil 3'ten farklı tüketim değerleri beklenmemeli. Start&Stop biraz yardımcı olabilir gibi görünse de zaten düşük olan maksimum torkun elde edildiği 4.000 d/d yüksek.

      Bir de Türkiye'ye 100 değil 120 beygir güç üretebilen motorla gelecek bu araç.

      Sil
    2. Mazda, yeni mazda6 ve cx5 ile benzinli motorlarda sehir ici tuketim degerini 7.5 lt/100km olarak deklare ediyor.. Ustelik bu iki arac 2.0 lt motora sahip. Yeni mazda3 unde benzer yeni nesil motoru kullanacagini dusunerek 1.5 lt hacim ile sehir ici tuketim degerini <7 lt/100km bekliyorum. Yaniliyor muyum ? ( guncel mazda3 at 4-vites ve sehir ici tuketimi 10.1 lt/100km ) Salih Bora.

      Sil
    3. atmosferik emişli motorların HİÇBİRİNDE 14:1 sıkıştırma yer almıyor ama...

      "önceki nesilden farklı tüketim değerleri beklenmemeli"

      bunu neye dayanarak iddia ediyorsunuz?

      1,4 aşırı beslemeli motorlardan bile daha düşük emisyonlu (yani daha verimli) 2,0 atmosferik motorlar yapan bir marka bu...

      bence Skyactiv olayını biraz daha araştırıp ondan sonra "bilgi!!!" verin siz...

      Sil
    4. İddiamı güç ve tork seviyesi ve elde edildikleri devirlere bakarak iddia ediyorum. 2 litre hacimli atmosferik motorların emiyon değerlerini daha küçük hacimli, aşırı beslemeli motorların altına düşürmek büyük bir marifet değil.

      Emisyonu doğrudan verime bağlamanız konuyu ne kadar kavradığınızı gösterir nitelikte zaten.

      Daha yüksek sıkıştırma oranlarının daha verimli yanmayı beraberinde getirdiği doğru olsa da aracın ürettiği değerler ortada.

      Ayrıca hazır konu sıkıştırma oranındayken belirteyim; SKYACTIV-D 2.2'de de şu anda bir turbo Diesel'de kullanılan en düşük sıkıştırma oranlarından olan 14.0:1 bulunuyor. Bu mantığa göre bu ünitenin süper verimsiz bir motor olması gerekiyor fakat durum bu kadar basit değil malesef.

      Sil
    5. Ortalama rakamların 7 litre/100 km'nin altına düşeceği aşikar. Hatta uzun ortalaması büyük ihtimalle 4.5 litre/100 km'nin altında olacak fakat yüksek sıkıştırma oranlarının da turbo beslemeler gibi rejim dışına çıkıldığında ne kadar daha fazla tükettiği ortada. Zamanında Mitsubishi de 1.8 GDI ile aynı şeyi gerçekleştirmek istemişti. Şehir kullanımı veya otoyol süratlerinde belirtilen ortalamaların hayalden öteye geçmediğiyse görüldü.

      Sil
  4. çeşitli sitelerde 1.5 skyactiv dizel motor geleceği söyleniyor. Var mı aslı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıfırdan bir Diesel geleceğini düşünmüyorum. Büyük ihtimalle yine Ford'un 1.6 ünitesi olacak kaput altında.

      Sil
  5. asimetrik arka farlar ile gelen baska bir arac. neden mazda su huyundan vazgecmezki onceki mazda3 de boyleydi. cok cirkin duruyor ya soyle arka farlari asimetrik olan araclardan nefret ediyorum jaguar yapsin jaguardan sogurum yani o derece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu huydan çok yönetmeliklerin zorunlu koşmamasından yararlanıp giderleri düşürmek aslında. Aynı araç Amerika kıtasında çift geri vites aydınlatmasıyla satılacak. Gerçi onlarda da side marker saçmalığı var ama neyse.

      Sil
    2. boyle uyanikliklik yaparak gider dusurerek kar edecegini saniyorsa benim gibi kacirdigi musterilerden ettigi zarar gercek fayda / zarar dengesini gosterir.

      Sil
  6. Bu araci alanlarin cogu tarzi icin aliyordur. Avrupa icin 1.5 veya 1.6 skyactiv motor gelistirseydi dadindan yinmezdi. Tasarimi cok hos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.5 var zaten Avrupa pazarında. Bunun yanında hem performans hem de tüketim değerlerinin düşürülmesi için küçük motorlarda da aşırı besleme şart oluyor yavaştan.

      Sil
    2. küçük hacimden aşırı besleme ile yüksek verim japonların 30 yıldır kendi iç pazarlarında kullandıkları,dünyanın daha yeni uyandığı bir yöntem. Mazda raflarında bu trende uygulamaya müsait birçok motor seçeneği bulunuyor. Daha küçük hacimli dizel ve benzinli motorların ekleneceği de söylentiler arasında.

      Sil
    3. Japonlar malesef turbo beslemeyi çoğunlukla Kei veya super araçlarında kullanıyorlar. Daha yüksek satış rakamlarına ulaşabilecek modellerde de görmek iyi olacaktır. Sadece Mazda da değil. Toyota, Nissan, Honda ve Subaru'nun turbo beslemeye sahip küçük hacimli benzinli motorları yok gibi. Diesel'de bile durum vahim.

      Sil
  7. 1.6 dizel astra gelcek mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. 130+ beygir gücü üretecek hatta.

      Sil
    2. çok iyi bi haber değil mi?

      Sil
    3. Öyle. Özellikle Renault dışındankalan üreticileri uyandırır umarım.

      Sil
  8. opel milyarlarca euro zarar vermeye devam edince ana yüklenici firma gm den biraz para koparıp yatırım yapmayı başardı. iki yeni motor var bu sene biri 136hp 1,6 diesel diğeri 170hp benzinli turbo. Başka motorlar da gelecek ancak şanzımanlar konusunda hala bir değişiklik yok. ve at şanzıman konusunda rakiplerinden çok geride şu anda. 1,3 cdti astra yarıotomatiği sürdüğümde şanzımanın rezilliğine inanamadım.

    YanıtlaSil
  9. Skyactive'in s sinden bile bahsetmemiş olmanız sizin gibi yıllardır otomobil blogu sahibi olan birisi için gerçekten büyük hayal kırıklığı, oysa yıllardır beklenilen ve gerçekten büyük ses getiren gelişmeler içeriyor. Sanki bunların hiçbiri yokmuş gibi farı değişmiş koltuk gözü küçük gerisi aynıdır heralde! diye anlatmanız gerçekten çok şaşırttı. Insan davet edildiği organizasyona gitmeden bir bakar hiç olmazassa. Mazda onlarca yıldır tüketici ve servis araştırmalarından en sorunsuz araç listelerinin tepesinde yer alır,en az arıza çıkaran en az servise giden araçları üretir ve bu ünvanı da sürdürmek istiyor. Mazda herşeyden önce sorunsuzluk ve sağlamlık demektir. Bu sebeple şu aşamada bir sorunlar yumağı olan turboya bulaşmak yerine atmosferik motordan elde edilecek maksimum verime odaklanmayı tercih etmiş durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organizasyonlara gitmeden çok önce araçlarla ilgili bilgileri ediniyorum zaten. Bazı şeylerden bahsetmememin iki nedeni var. Birincisi üreticilerin ileride aracı test için vermelerini sağlamak. İkincisi de özellikle motor teknolojileri gibi fayda ve zararları ancak test sırasında anlaşılabilecek şeyler hakkında gereksiz konuşmamak.

      Sahnede duran bir aracın görünümü haricinde bir özelliğinin başarısını vurgulayan yazıları gerçekçi bulamıyorum ve kimsenin de bulmasını istemem. Test sonrasında sonuçları elbet de paylaşırım.

      Mazda'nın sorunsuzluğu her fırsatta belirtiliyor. Durum böyle olsa da hatırlamakta yarar var; Ne kadar az özellik sunarsanız işlerin ters gitme riski de o kadar azalır. Daha verimli atmosferik emişli motorlar güzel haber olsa da bir mühendis olarak veriler ışığında yorumlar yapıyorum. Bence siz de aracı kullanmadan anlatılanlara inanmayın. Etraf, bu şekilde araç alıp ne kadar çok yaktığından yakınan insanlarla dolu.

      Sil
  10. Bana kalırsa sınıfının en iyi tasarımına sahip otomobili olmuş. Gerçi tasarım konusu görecelidir. Yakıt tüketimine gelirse test sürüşlerini beklemekte fayda var söylediğiniz üzere. Ama belirtmeden geçemeyeceğim, kuzenimin aldığı 1.2 tsi vw golf dsg şanzıman 9,5 ile 10 litre arasında yakıt tüketimi var. nerede kaldı turbonun verimliliği anlamadık. ayrıyeten gaz pedalı hissiyatında sorun var. ben de kullandım ve gaza çok az dokunsam bile patinaj yapıyor araç. üzerine, direksiyon tam düz tutulmadıysa önden bayağı bir kopuyor araç. highline donanımı 80.000 bu aracın. şaka gibi. japonların avrupalılara nazaran daha dürüst olduğunu düşünüyorum. honda dizel civic 2 fiyat çekmişler 61.000, ya da 64.000. adamlar yakıt sarfıyatında da vw gibi söylediklerinin en azından 2 katı çıkmıyor. mazda 3 yakıt sarfıyatına 5.1 demiş yanılmıyorsam. kullanmadan birşey söylemek doğru olmasa da eminim vw gibi 10 litre yakmayacaktır.

    Ayrıca siyasi olarak da bilinçlenmemiz gerek. eğer %100 kendi aracımızı üretemiyorsak hiç olmazsa kuyumuzu her fırsatta kazan avrupalıların yerine japonların araçlarını tercih etmek gerek diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketim verileri kullanıma göre çok farklı olabiliyor. Japonların fabrika verilerine daha yakın çıkmalarının sebebi Turbo besleme kullanmıyor olmaları. Sürekli dur-kalk veya yüksek devirli kullanımda aşırı beslemeli motorların tüketim değerleri çok farklılık gösteriyor. Verimlilik alt devirlerde sabit süratle yol alındığında fark ediliyor ancak.

      Sil
  11. bunun test sürüşü için araç verilse de gözlemlerinizi birinci elden öğrensek.. test sürüşleri için firmadan mı araç isteniyor, yoksa firma mı aracı test edin diye sizinle irtibata geçiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisinin de olduğu oluyor ama genelde ben sabırsızlanıp istiyorum aracı.

      Sil