BMW'nin ilk resmi fotoğraflarını dün sızdırdığı 3 Serisi GT'nin tanıtımı yapıldı. Görünümünde 5 Serisi GT'yi hatırlatan değişiklikler bulunan aracın asıl farklılığı boyutlarında.
Hafifçe rötuşlanan ön panjur, kalınlaşan farlar, yeni tasarım jant seçenekleri, farklı kapı tasarımları, çerçevesiz yan camlar, ön çamurluk arkasına yerleştirilen süslemeler ve son olarak daha büyük bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin donanımına aktif arka spoiler de eklenmiş.
3 Serisi Touring modellerinden 200 mm daha uzun olan aracın aks mesafesi 110 mm artarken yüksekliği de 81 mm daha fazla. Ön koltuk yolcuları 59 mm yükseltilen oturma pozisyonuna kavuşurken arka koltuklarda 70 mm artan diz mesafesi çok daha konforlu yolculukları işaret ediyor.
Daha önce X1 modelinde karşılaştığım 40:20:40 oranında yatırılabilen ve belirli açılarda sabitlenebilen arka koltuk sırtlıkları bu araçta da donanıma eklenmiş. 520 litre hacimli bagajı kademeli olarak 1.600 litreye ulaşabilen otomobilin şapkalığı iki parça halinde bagaj zemininin altına gizlenebilirken bu kısımlar LED aydınlatmaya sahip. Ön konsolu diğer 3 Serisi modellerinden alınan aracın opsiyonel alınabilen aksesuarları arasında panoramik cam tavan bulunurken donanım paketleri de diğer 3 Serisi modellerinden tanıdık.
İlk etapta 5 motor seçeneği sunan 3 Serisi GT modellerinde kullanılan bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 2 litre hacimli benzinli üniteler 184 beygir güç, 270 Nm tork ve 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken aynı hacimli Diesel motorlar 143 beygir güç, 320 Nm tork ve 184 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Daha yüksek performans isteyen müşterilerse 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli benzinli üniteyi tercih edebilecek.
Araçların tamamında start-stop fonksiyonunu standart olarak sunacak olan BMW motorları standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirirken opsiyonel donanımda 8 ileri vitesli otomatik ünite bulunuyor. Ağırlık dağılımı 50:50 olan araçların şimdilik tamamı arkadan itişli.
Bu tarz aile kullanimi icin tasarlanmis bir aracta 50 50 agirlik dagilimi olmasina cok sasirdim. Butun motor seceneklerinde bu dagilimi nasil saglamislar acaba. cok ilginc.
YanıtlaSilAslında motor takozlarını modele özel tasarlayıp ünitenin yerini ileri-geri çekebilirler dağılımı korumak için fakat büyük ihtimalle bazı modellerinde elde edebilmişlerdir bu dağılımı. Özellikle Diesel ünitelerin ağırlığı dengeyi aşırı bozacaktır.
Sil328i sedan için 50-50 dağılım olduğu ve 335i'de bu dağılımın korunamadığı bilgisi vardı, muhtemelen bu araçta da öyledir, 328i sedanın 335i sedana göre virajlarda daha iyi olduğu söyleniyordu
YanıtlaSil