20 Haziran 2012 Çarşamba

Aston Martin AM 310 Vanquish


İngiliz üretici Aston Martin, DBS'in yerine geçecek olan aracını tanıttı. Geçtiğimiz haftalarda Project AM 310 ismiyle tanıtılan konseptin seri üretim hali de tanıdık hatlara sahip.

Ana hatları yerini aldığı modeli andıran otomobilin arkasında One-77, önündeyse Virage çizgileri de görülebiliyor. Yan hatlarında kullanılan detaylar eski sade tasarım anlayışının biraz dışına çıksa da aracın genelinde sergilediği dengeli duruş devam ediyor.


İç mekanında da seri üretim Aston Martin modelleriyle birlikte konsept versiyonundan esinlenilmiş olan yeni Vanquish iki veya dört kişilik olarak alınabiliyor. Aracın bagaj hacmi de büyüyerek 368 litreye ulaşmış.

Kaputunun altında yine 5.9 litre hacimli bir v12 taşıyan araç 573 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan AM 310 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s.

Satışına 2012 yılının sonuna doğru başlanacak olan coupé 189.995 Sterlin seviyesinden başlayan fiyatlarla alıcı arayacak.

6 yorum:

  1. Onur bey teknik verileri bir kenara birakirsak ne dusunuyorsunuz bu aracla ilgili. Aston Martin'e ne verebilir firmanin gelecegiyle ilgili bir seylere isik tutabilir mi?

    YanıtlaSil
  2. Aston Martin'in diğer modelleri gibi güzel görünüyor fakat şahsen ben daha farklı bir araç beklerdim.

    Virage ve One-77 gibi araçların izlerinin yanında yerini aldığı modeli de biraz fazla andırıyor gibi geldi bana.

    Satış rakamları büyük ihtimalle eskisinden iyi olacaktır. Çok değişmeyen yapı sayesinde ar-ge masrafları da düştüğünden karlılığı da artacaktır Aston Martin'in.

    Motor konusuna gelirsek ben kaputun altında da yepyeni bir ünitenin kullanılmasını beklerdim. Vanquish'in bloğu DB7 zamanından kalma ve rakipleri karşısında eski teknoloji kalıyor.

    Daha fazla performans isteyen müşteriler için aşırı beslemeye sahip bir versiyon düşünebilir Aston Martin. Bloğu değiştirmeden yapılabilecek en mantıklı hamle bu olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. tesekkurler bu guzel yorum icin. her sey iyi hos da bu db7 zamanindan kalma blok iyi kafa kafistirir. vw grubunun 1.6 benzinli motorunu hatirlatti bana skoda seat vw audi neredeyse her arabasinda vardi hala da var mi bilmiyorum.

    jaguar bir adim onde gibi bu acidan aston martin karsisinda. onlarda da bir f type vardi bir gelisme var mi o konuyla ilgili?

    YanıtlaSil
  4. Avrupa'da kalmadı artık eski 1.6 motor ama bazı ülkelerde hala satılıyor.

    Jaguar F Type gelecek. Hatta 2013 model yılı içerisinde gelecek gibi.

    YanıtlaSil
  5. onur bey ingilizlerin diğer bir arabası olan rover üretimden tamamen kalktımı öyle birşeyler duymuştum

    YanıtlaSil
  6. Rover Çin'e satıldıktan sonra ismi Roewe olarak değiştirildi. Üretime devam ediyor ama daha çok Asya pazarlarında bulunabiliyor.

    YanıtlaSil