2 Nisan 2010 Cuma
Hyundai Sonata Hybrid
Güney Kore merkezli üretici Hyundai, Japon rakiplerinden daha geç girdiği bir pazar olan hibrit araçlarda iddialı olmak istiyor. Bu yolda oldukça ciddi ilerlemeler kateden üretici, 2009 yılında tanıttığı yeni nesil Sonata'nın hibrit modelini 2010 New York otomobil fuarında sergiledi.
Dış görünüşünde ufak tefek değişiklikler yapılan otomobilin hem ön, hem de arka aydınlatma grubunda kullanılan ilginç şekilli LED farlar dikkat çekici bir görünüm oluşturmakta. Ön ve arka tamponları da makyajlanmış olan otomobilin jantları da standart modellerinkinden daha düz tasarlanmış.
Hava sürtünme katsayısının 0.25 cX seviyesine düşürülmesi hedeflenen aracın iç mekanındaysa tasarım alanında bir yenilik bulunmamakta.
Hibrit sistemde görev yapan 2.4 litre hacimli benzinli motor 169 beygir güç, 212 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 41 beygir güç, 206 Nm tork üretiyor. Sistemin karma çalışma anında ürettiği maksimum güç 209 beygir olarak açıklanırken otomobilin şehir trafiğinde 6.36 litre/100 km gibi bir tüketim değerine ulaşabiliyor.
Sınıfında bulunan diğer hibrit araçların tamamında sürekli değişken oranlı şanzımanlar (CVT) kullanılırken Hyundai tercihini 6 ileri vitesli otomatik şanzımandan yana kullanmış. Full paralel hibrit sisteme sahip olan aracın pillerinde lityum polimer teknolojisi kullanılmış. Fren enerjisi geri kazanım sistemiyle donatılan aracın klima kompresörü, yağ pompası gibi elektrik motoruna bağlı. Tahmin edilebileceği gibi ışıklarda durulduğunda benzinli motoru stop eden araç 100 km/s'e kadar olan sabit hızlarda sadece elektrik motoruyla hareket edebiliyor. Pillerde kullanılan lityum polimer teknolojisi sayesinde aracın toplam ağırlığı 1.571 kg'da tutulabilmiş.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder