26 Ekim 2010 Salı

Dodge Challenger SRT8 392


Chevrolet Camaro ve Ford Mustang gibi rakiplerinin güç savaşına daha fazla tarafsız kalamayan Dodge Challenger'ın yeni motor seçenekleri hakkında ilk açıklama geçen ay yapılmıştı. Bu  motor seçeneklerinden en güçlüsüne sahip olan SRT8 392 ise bu hafta resmi olarak tanıtıldı.

Daha önce 1.100 adetlik özel üretim "Inaugural Edition" ile piyasaya çıkacağı duyurulan bu modele gösterilen ilgi, üretim adedine 392 araç daha eknemesine neden olmuş. Özel gövde rengi ve yarış şeridi kombinasyonlarına sahip olan otomobilde 20 inç çaplı jantlar standart donanımda sunulacak.

Diğer modellerde bulunandan daha büyük bir splitter ile donatılan aracın ön çamurluklarının ön kısmında bulunan deflektörler yüksek süratlerde daha dengeli sürüş sağlarken Mopar imzalı dört çıkışlı egzoz sistemi, motor sesinin daha derinden gelmesini sağlıyor.

Hacmi 6.4 litreye genişletilmiş 8 silindirli motorunda bir silindir sırasını devre dışı bırakma özelliği bulunan araç 470 beygir güç, 640 Nm tork üretebiliyor. Değişik renklerde sunulan kaliperleri gibi fren sistemi de Brembo imzalı olan aracın kapılarının önünde 392 logoları bulunuyor.

6 yorum:

  1. Baslik hatali sanirim ?

    YanıtlaSil
  2. Hatalıydı gerçekten de. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Onur bey, aylardır bu aracı araştırıyorum. Türkiye'de çok da eşi olmayan, günlük olarak da kullanabileceğim bir süspansiyona sahip, performanslı, arkasına gerçekten de 2-3 yetişkinin oturabileceği, uzun yola çıkabileceğim bir araç istiyordum.

    Sizin düşünceleriniz nedir? Sanırım Nisanın başı gibi amerikan getirteceğim galerici arkadaşımın üzerinden. srt 392 modelini düşünüyorum elbette.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Standart SRT8 sürdüm. Camaro ve Mustang gibi arkasında uzun süre rahat edecek yer yok. Bunun yanında orada mantıklı gelen bir araç Türkiye için çok da makul gelmiyor bana. Etrafta çok olmaması insanı çekiyor ama resmi servisinin de olmaması en ufak sorunda günler süren beklemelere neden olabilir.

      Sil
    2. Onur bey incelemeler de arka kısım için camaro ve mustang in aksine 3 kişilik vs diyorlar. Sınıfının en genişmiymiş. Binmeediğim için bilmiyorum ama mesela 6 serisi ban açok dar gelirken, 3 serisinin arka koltukları gayet rahat.

      Peki sürüş keyfi olarak nasıl? Özellikle süspansiyonu merak ediyorum. Uzun ve şehir için yolculuklarda nasıldır sizce?

      Sil
    3. Minder yapısı olarak 3 kişilik. Orta kısmı düz koltuklar kullanılıyor ama bu büyüklükte bir araç için diz mesafesi dar. Ayrıca yan cam çok önde kaldığından basık geliyor biraz da.

      Amerika'da sürmek için harika. Süspansiyon çok sert değil. Bu sayede hem uzun yol hem de şehirde Avrupalı rakiplerinden daha konforlu. Tabi bunun bedelini ani yön değiştirmede daha karasız olmasıyla ödüyor.

      Sil