2 Kasım 2016 Çarşamba

Mercedes-Benz CLA 180d Comfort


Mercedes'in önden çekişli araçlarının satışlarını patlatan üçüncü nesil A Serisi'nin ardından Concept Style Coupé isimli konsept haliyle Çin'de karşımıza çıkan CLA Serisi'nin satışı 2013 yılında başladı. Arkaya doğru alçalan tavan yapısı ve yine geriye gittikçe yere yaklaşan bagaj kapağı tasarımı bu otomobile bir coupé havası verirken dört kapılı gövdesi pratikliği de beraberinde getiriyordu.

CLS Serisi'nin küçük kardeşi olarak tanımlanabilecek aile, A Serisi'nin hemen ardından, Mart 2016'da makyajlandı. 5 kapılı kardeşinde olduğu gibi büyük değişiklikler yaşamayan otomobilin iç ve dış mekanında yapılan ufak tefek yenilikler model isimlendirmesinde değişiklikleri de beraberinde getirdi. Testime konuk olan CLA 180d'de Alman markanın en küçük Diesel motoru görev yapıyor.


Dış Mekan


İlk bakışta makyajla birlikte gelen değişikliklerin ne olduğunu anlamak zor olsa da daha sade bir tasarım sunan ön tampon üzerinde yer alan park sensörlerinin daha aşağıya alındığı görülebiliyor. Ayrıca splitter da artık tek parça olarak boydan boya uzanıyor.

Yan bölümde yaşanan tek değişiklik yeni tasarıma sahip 17 inç çaplı jantlar olurken kapı camlarının hala çerçevesiz olması sportif havayı pekiştiriyor. Tavana yerleştirilen küçük anten ve ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı da makyajla birlikte değişmeyen noktalar arasında.

Köşeli aynalar ve arkaya doğru birbirine yaklaşan çift karakter çizgisini koruyan CLA'nın stopları yeni iç tasarımlarıyla dikkat çekerken test aracında bulunan egzoz çıkışının, tamponun orta bölümünü oluşturan siyah plastik arkasına gizlendiği fark ediliyor.

Yeni burun yapısı nedeniyle boyu 4.640 mm'ye uzayan otomobilin 1.777 mm'lik genişliği, 1.432 mm'lik yüksekliği ve 2.699 mm'lik aks mesafesinde de değişim yaşanmamış.


İç Mekan


Makyajın çok göze çarpmadığı bir diğer bölüm olan yaşam alanında kapı içlerinde küçük ceplerin kullanımı devam ederken merkezi kilit, camlar ve aynalarla birlikte bagaj kapağının açma düğmesinin de sürücü kapısında bulunduğu görülebiliyor.

Daha yuvarlak hatlara sahip direksiyon simidinin arkasında siyah zemine ve yeni karakterlere sahip gösterge paneli dikkat çekerken far kumandaları ve park freni düğmesi bu bölümün solunda yer alıyor. Yuvarlak havalandırma çıkışlarına sahip olan CLA'nın orta konsolunda daha büyük bir ekran bulunurken müzik sistemi ve diğer fonksiyonları kumanda eden birimin altında yer alan düğmelerin metal görünümü aldığı gözlerden kaçmıyor.

Yarı otomatik havalandırma sistemi kumandalarının önünde bir küllük ve kapaklı bir cep yer alırken COMAND kumandası ve bardaklıklar kol dayanağına kadar uzanıyor. İler geri kaydırılabilen bu desteğin altında yer alan göz iki adet USB girişine ev sahipliği yapsa da gözün üst kısmında bir yarık sunulmadığından USB'ye bağlanan aletlerin kabloları kolçağın altına sıkışabiliyor.

Çok büyük olmayan bir torpido gözüyle birlikte açılabilir cam tavana da sahip olan test otomobilinin çerçevesiz camlara sahip kapıları açıldığında, önde oturanları ışıklandırmalı "Mercedes-Benz" armalarının karşılaması şık bir detay. Park pilotun görsel yardımcılarıysa orta konsolun arkasına ve arka camın üzerinde, tavana yerleştirilmiş.

Arka koltuk yolcuları için bir göz, 12 Volt soket ve küllük sunulurken 470 litre hacimli bagaj bölümü, arka koltuk sırtlıkları çift parçalı olarak yatırılarak büyütülebiliyor. Bu kısmın solunda fileli bir göz yer alırken zemin altında da bol bol depolama hacmi sunulmuş.


Konfor


CLA'nın önceki testime göre gelişen yanlarından birisi süspansiyon konforu olmuş. Donanım isminden de anlaşılabileceği gibi konfor ağırlıklı bir ayara sahip olan süspansiyon sistemi, 225/45-17 ölçüleri sunan daha geniş yanaklı lastiklerle birleşince özellikle ani ve kısa darbelerin emilmesi konusunda çok daha başarılı tepkiler verir olmuş

Dynamic Select sayesinde direksiyon sertliği ve gaz pedalı tepkileri değiştirilebilen otomobilin yönlendirmesini Sport modunda bırakmak benim seçimim olsa da şehir trafiğinde çok daha az efor sarf etmek isteyenler için sistem hafifletilebiliyor.

Motor, yol ve rüzgar seslerini iç mekana almak konusunda C segmenti ortalamalarında olan CLA 180d'nin çerçevesiz kapı camlarına sahip olması izolasyonun aslında başarılı olduğunu gösteriyor. Hem yatay hem de düşey ayarlanabilen uyluk destekleri sunan ön koltuklarda bel destek ayarı olmamasıysa ilginç.

Tavan kaplamasının açık renkli olması, açılabilir büyük cam tavanla birleşince özellikle arka koltuklarda sunulan ferahlığı artırmış. Tavan yapısı nedeniyle arkada sunulan baş mesafesi bol olmasa da diz mesafesi ortalamaları tutturuyor.

Konfor donanımları arasında elektrikli cam ve yan aynalar, LED farlar, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, seçilebilir sürüş modu, far ve yağmur sensörleri, yarı otomatik klima, yol bilgisayarı, COMAND ve orta konsolda yer alan 8 inç büyüklükteki ekran, Bluetooth bağlantısı, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, deri döşeme, açılabilir panoramik cam tavan, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, start/stop, ileri geri hareket edebilen ön kol dayanağı ve ön koltuklarda uyluk desteği sunulan otomobilin 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı da sarsıntısız ve çabuk geçişleriyle öne çıkıyor.


Sürüş


Mercedes, bu araçta önceliği konfora verdiğini söylese de dinamik görünümün hakkını veren bir altyapıyı da esirgememiş. Yüksek süratlerde bile zorlanma hissettirmeyen yürüyen aksam ağırlık değişimlerinde de kararlılığını bozmuyor. Sport modda sertliği başarılı olan direksiyon sistemi biraz hissiz olsa da yönlendirmede problem bulunmuyor.

Alçak sürüş pozisyonuyla da sportif hisler yaşatabilen otomobilin ön koltuklarıysa daha çok konfor ağırlıklı olduklarından yüksek yan desteklere sahip değil. Direksiyon simidi arkasından manuel olarak kumanda edilebilen 7 ileri vitesli şanzımanın bu pedallara verdiği cevap çok hızlı olmasa da motor seçeneğinin zaten yüksek performans için ayarlanmamış olması durumunda büyük bir handikapa dönüşmesini engelliyor.

Daha önce B180 CDI'da karşıma çıkan 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor Renault temellerine sahip. Mercedes tarafından geliştirilerek daha sessiz ve sarsıntısız çalışması sağlanan ünite 109 beygir güç ve 260 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 205 km/s.

Performans konusunda olmasa da yakıt tüketimi bölümünde yüzleri kolayca güldürebilecek olan otomobilin süratini 80-90 km/s aralığında tutarak ortalama 4 litre/100 km seviyesine çekilebiliyor. Otoyol süratlerinde bu değerler 5 litre/100 km civarında gezinirken işin içerisine şehir ve otoban da katılınca test ortalaması olarak 5.9 litre/100 km elde etmek sürpriz olmadı.


Fiyat/Donanım


1.6 litre hacimli benzinli motorla fiyatları 137.800 TL seviyesinden başlayan CLA Serisi'nin 1.5 litre hacimli Diesel motorla donatılan seçenekleri Comfort donanım paketiyle 148.700 TL'den başlayan fiyatlara sahip.

Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, LED farlar, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, seçilebilir sürüş modu, far ve yağmur sensörleri, yarı otomatik klima, yol bilgisayarı, COMAND ve orta konsolda yer alan 8 inç büyüklükteki ekran, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, deri döşeme, 17 inç çaplı jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, aktif fren yardımcısı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, start/stop, ileri geri hareket edebilen ön kol dayanağı, ışıklandırmalı ön kapı eşikleri ve ön koltuklarda uyluk desteği bulunan test otomobilinin opsiyonları arasında metalik boya (2.453 TL), akıllı telefon entegrasyon paketi (1.643 TL) ve panoramik açılır cam tavan (5.147 TL) bulunuyor.


Sonuç


Mercedes'in CLA Serisi makyajı ufak tefek rötuşlardan oluşuyor ki aracın sportif ve dinç görünümünü göz önüne aldığımızda değişimin az olması gayet normal. Pratiklik konusunda rekorlar kırmak gibi bir amacı olmayan otomobil coupé gövdenin sportifliğini sedan değişkenliğiyle harmanlamayı başarmış.

Donanım olarak eksikleri olsa da bir Alman otomobili olarak hemen her şeyi opsiyonel olarak almak mümkün. Sürüş dinamikleri başarılı olan CLA'nin ses izolasyonu konusunda bir C Serisi olmadığını hatırlamaksa mantıklı olacaktır. Mantıktan bahsetmişken otomobilin küçük hacimli benzinli motor seçeneği daha makul bir seçim olacaktır. CLA Serisi gibi sportif yapıya sahip bir araç, düşük performansla yakıt tüketim rekorları kırmaktansa daha düşük fiyata sahip olunup zevk alarak sürülmeyi hak ediyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

6 yorum:

  1. bu aractan bende vardı 3 ay sürdüm ve yaklaşık 2000 km. yaptım . konfor yok . sürat yok . kalitenin zaten mercedes ile alakası yok . bu nasıl araba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maybahtan inip buna bindiysen ondan olmuştur.

      Sil
    2. Valla ben de DS 4 ile birlikte test ettim. Ona karşı bile pek etkilemedi beni.

      Sil
    3. Önden çeker pazarlama ürününü mercedes diye alınca beğenmemek çok normal. Bu aracın tek iyi yönü gövde tasarımı zira hava direnç katsayısı 0.23 . Bu gercekten alkışı hakkediyor. Onun dışında alınmaz.

      Sil
    4. Mercedes e den başlarcıları hiç anlamıyorum. Cla hatta c mercedes sayılmazmış mış ! Almancıların bi lafı var orda türküz burda almancu diye o hesap mercedes 1.6 motorlu koltuklarında heybe bile olmayan donanım fakiri c serisini 168binden satıyor dışarıya çıkıyosun yok mercedes c den başlar yok cla pazarlama ürünü. İyiki de süperb almışım hoş onu alıncada niye cla almadın diyorlar ya varsın desinler.

      Sil
    5. Bu araçta hava direnç katsayısının düşük olması bir başarı mıdır ki ? O kadar basık yaparsan tabii ki düşük olur. Hem geniş baş mesafe hem de düşük hava direnç katsayısı sunabilmektedir hüner.

      Sil