10 Temmuz 2013 Çarşamba
Peugeot RCZ R
Fransız üretici Peugeot'nun Zagato tasarımlı coupé modeli RCZ başarılı satış rakamlarına ulaşmasının ardından geçtiğimiz yıl en üst versiyonunun daha da güçlü olacağı açıklanmıştı. Sözünde duran firma 2012 yılında tanıttığı konsept aracını nerdeyse hiç değişiklik yapmadan seri üretime aldı.
Ön tamponu altına küçük bir splitter eklenen aracın 19 inç çaplı jantları da modele özel. Süspansiyon sistemi 10 mm alçaltılan RCZ R'ın arka kısmında sabit spoiler, difüzör ve daha geniş egzoz çıkışları yer alıyor.
Kilitli diferansiyelle donatılan aracın fren sisteminde de modifikasyona giden Peugeot ön aksta dört pistonlu kaliperler ve 380 mm çaplı diskler görev yapıyor.
İç mekanında da farklılıklar bulunan otomobilde deri kaplı ön panel, kontrast renkli dikiş iplikleri, yükseltilmiş yan desteklere sahip koltuklar, deri ve Alcantara döşemeler, daha küçük çaplı direksiyon simidi, R logoları ve metal vites topuzu dikkat çekiyor.
Kaputu altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 270 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen aracın 1.280 kg'lık ağırlığı, 200 beygir güç üretebilen kardeşinden 17 kg daha az. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan RCZ R 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
tasarımının özellikle profilinin hardtop araçlara benzemesine rağmen üzerinin açılamaması sanırım en büyük eksikliği.
YanıtlaSilarka kısım neredeyse mid-engine arabalar kadar uzun. yolcu kabinini arkaya doğru biraz daha uzatsalarmış arkaya da yolcu alabilirlermiş oysa.
Teknik olarak arka koltukları var zaten. :)
Silarka koltuklar teoride var, cocuklar disinda oraya oturabilecek pek bir kitle yok :)
Silkatılan olur mu bilmem, bence makyajdan önce daha yakışıklıydı bu araba
YanıtlaSilFacelift olayını genel olarak beğenmiyorum ben. Araçların çoğu makyaj sonrasında bütünlüklerini kaybediyorlar bence.
Sil