10 Ağustos 2010 Salı

Honda


Geri çağırma operasyonları yaz aylarında da hız kesmedi. Özellikle Japon ve Amerikan markalarının düzenledikleri büyük operasyonların bir ayağı da Honda tarafından düzenlenecek.

A.B.D. pazarında satılmış olan yaklaşık 383.000 otomobilini geri çağıran Honda, otomatik şanzımana sahip olan bu otomobillerin anahtar kilitleme mekanizmasının zamanla aşınıp işlevini yitirebileceğini bildirdi. Şanzımanı Park konumuna getirmeden anahtarın yerinden çıkartılabilmesine neden olan arıza, aracın el freni çekilmemişse kazayla sonuçlanabiliyor.

Operasyon dahilinde 2003 model yılına mensup 197.000 Accord sedan ve 117.000 Civic'in yanında 2003 ve 2004 model yıllarında üretilmiş 69.000 Element geri çağırıldı.

6 yorum:

  1. ya neden geri çağırıyorlar yeni bi yasa mi çıktı eksik gedik bişey oldu mu çağırın diye. ha güzel bişi bence.

    YanıtlaSil
  2. A.B.D.'de NHTSA adlı bir kurum var ki bu adamların bir görevi de tüketici şikayetlerini dinleyip ona göre araçların bu tip sorunlarını bulmak. Bulduktan sonra resmi duyuru yapıyorlar ki bu duyurular J.D. Power gibi kuruluşların güvenilirlik ve sorunsuzluk sıralamalarını ciddi şekilde etkiliyor.

    Ayrıca olayın etik ve kanuni yanı da var. Üreticinin bariz bir hatasından dolayı kazaya karışan insanlar Amerika'da milyonlarca dolar tazminat alabiliyorlar. Prestij kaybı da cabası.

    YanıtlaSil
  3. Ya Merhaba bugün itibarı ile 2005-2010 Honda Accordlar geri çağırılıyor diye internette okudum ama Honda sitesinde böyle bir şey yok acaba bu çağırılma TR'yide kapsıyormu? Açıkçası nereye soracam bilemedim bende size bi sorayım dedim umarım bi şeyler duymuşsunuzdur.

    Serhat

    YanıtlaSil
  4. En son yaz başında 833.000 aracını geri çağırdı Honda ama sadece Kuzey Amerika'da. Geri çağırılan araçlar arasında Accord da var fakat o da Amerika kıtasına özel üretilen model.

    YanıtlaSil
  5. @Agamemnon ben o gün iki tane teknik servise telefonla sormuştum onlarda bize böyle birşey gelmedi gelirse size sms ile bildirilir falan filan dediler bende biraz rahat bırakmaya karar verdim bayramdan sonra tekrar sıkıştırıcam satış elemanını :)
    Ertes gün burayı kontrol ettiğimde herhalde konuyu fena hortlattım diyip bi daha bakmadım bugün cr-z için bakınrken cevabınızı gördüm çok teşekkür ederim bu ara arabalara olan ilgim arttı sıksık buraya uğrar oldum gayet güzel bir site çalışmalarında başarılar dilerim kolay gelsin

    Serhat

    YanıtlaSil