4 Mart 2016 Cuma

Audi SQ7 TDI


Bu yıl Cenevre'de sessiz sakin prömiyeri yapılan araçlar arasında bir de büyük Audi bulunuyor. Alman markanın SUV modellerinden Q7, en güçlü Diesel versiyonuna bu organizasyonda kavuştu.

Dış görünümü standart modellerle neredeyse aynı olan araçta alt bölümü gümüş renkli ön panjur, daha koyu renkli logolar, mat metal renkli yan ayna kaplamaları, dörtlü egzoz çıkışı ve 20 inç çaplı jantlar bulunurken ek ücret karşılığında jant çapları 22 inç oluyor.


İç mekanda da büyük değişiklikler yok. Sportif yan destekler sunan ön koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, Alcantara döşemeler ve SQ7 logoları farklılıkları oluşturuyor.

Asıl yeniliği kaputu altında bulunan SQ7 TDI'ın yeni geliştirilen 4 litre hacimli v8 motoru bir çift turbo beslemeye sahip olsa da asıl farklılık e-turbo olarak adlandırılan elektrikli kompresör beslemede. Bu sayede turbo boşluğuna son verdiğini belirten Audi düşük devirlerde daha atak bir motor yaratmış.


Seri üretim Diesel SUV modelleri arasında en güçlü seçenek olan motor 435 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. Maksimum torkunu 1.000 devirde üretmeye başlayan araçta dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.8 saniye sürerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketimiyse 7.4 litre/100 km olarak açıklanıyor.

13 yorum:

  1. eski kasada 500 beygir güç ve 1000 nm tork üreten v12 motor kullanılmıştı. Güç/motor hacmi oranı yükselmiş. Ancak VW grubunun dizeldeki sahtekarlıkları ortadayken utanmadan böyle bir makine üretmelerine diyecek söz bulamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum.

      Sil
    2. söylediklerine katılıyorum ama vw nin sahtekarlık yapması vw nin araba yapmasına engel değil zaten sizlere tavsiyem vw bünyesinde olan araç alacaksan en az 2017 model al çünkü 2016 olan modellerde'de var.

      Sil
  2. dizel motorun gücüne baak be hele 0 100 km ye çıkış böyle bir jeep için gayet iyi bence.

    YanıtlaSil
  3. Bu aracın pistte test etmek için kullanırlarken kaza yaptıkları video'yu izlemiştim fena çarpıyor harbi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o video'yu bende izledim manevra'yı alamıyor sağlam çarpıyor araba.

      Sil
  4. ne güçlü yapmışlar 435 beygir vaybe.

    YanıtlaSil
  5. Gidip te ringde SVR'nin rekorunu geçemedikten sonra aklayamazlar dizelin yüzünü

    YanıtlaSil
  6. Onur bey yazıda bahsedilmemiş ama sanırsam bu araçta 48v teknolojisi var. Önümüzdeki yıllarda tüm araçlara geleceğinden bahsediliyor. Bu teknoloji nedir ne gibi kazanımlar sağlayacak sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 48V, e-turbo'nun voltajı. 12 Volt sistem voltajı, bir transformatör vasıtasıyla dönüştürülüyor. Daha yüksek de yapabilirlerdi aslında fakat güvenlik amacıyla hibritler seviyesine çıkmamış büyük ihtimalle.

      Sil
    2. teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.

      Sil
  7. Selamlar Onur Bey. İzninizle size bir sorum olacak. Dizel motorun ABD'de yeni yeni benimsenmesinde, diğer firmaların dizel motora yatırım yapmasında VW grubu önemli rol oynadı. Özellikle Jetta büyük saygı gördü ve başarısı diğer modellere ilham oldu. Audi markası ile beraber her modelde bir dizel seçeneği sundular. BMW ve Mercedes de dizel satışlarından memnunlardı. Ta ki emisyon skandalına kadar.
    Bugün Chevy uyanıklık yapıp Jetta ve Golf müşterisini dizel Cruze Sedan ve hatchback ile çalmaya çalışıyor. On yıl önce dizel Chevy şaka iken, bugün GM hem binek Cruz'da hem SUV Equinox ve GMC Terrain hem de bir çok truck ile dizel seçeneği sunuyor. Dodge-Jeep, Ford gibi dizele asla diyen Amerikan devleri bir bir dizel satıyor. Skandaldan önce dizel satmayan firmalar Jaguar ve Land Rover, Japonlardan Mazda, Nissan Toyota da dizel modeller sunuyor.
    Hileli motorların satışı zaten durduruldu. VW tüm suçlamaları kabul etti. Ceza ödeyecekler, bazı araçları geri alacaklar, bazılarının yazılımı güncellenecek. Araştırdığım kadarıyla hileli araç sahipleri araçlarından hala memnun. İkinci elde değerleri düşmedi bile.
    Soruma geleyim peki ne oldu da Almanlar bir anda dizelden vazgeçti? Yoksa vaz mı geçirildiler? Son zamanalarda Trump ile yükselen Patriotizm etkisiyle zorda olan Michigan’ı biraz canlandırmak için Alman firmalar baskı altına mı alındı? En iyi dizel üreten en ciddi satışları yapanlar Almanlardı. Emisyon skandalı sonrasında anlaşmalarda dizel satmamaları pazarlık edilmiş olabilir mi? Skandaldan etkilenen araçların çoğu Avrupada iken, satışları dahi durdurlmamış iken neden? VW grubu SQ7, Panamera ve Bentayga’da kullandığı en güçlü seri üretim motoru neden EPA testlerine sokmuyor? VW ne zaman tekrar dizel satacak? ABD pazarına ve firmaların politikalarına hakim olduğunuz için ve bu sorunun yanıtını bulamadığım için sizi rahatsız ediyorum. Bilirsiniz bugün ABD’de olan yarın dünyada olur. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir konu. Hatta o kadar güzel ki Motor1'de hakkında bir makale yazıp linkini burada paylaşacağım.

      Sil