25 Nisan 2015 Cumartesi
Mitsubishi Attrage 1.2 CVT Intense
Vergiler nedeniyle fiyatları günden güne daha şişip ulaşılmaz hale gelen otomobiller müşterileri daha küçük seçeneklere doğru yönlendirmeye başladı. Bu zorunluluk sonrasında parlamaya başlayan B segmenti, satış rakamlarını yukarıya çekerken sedan gövde tipinin popüler olduğu Türkiye gibi ülkeler bu araçların dört kapılı tiplerine de kavuştu.
2013 yılında Concept G4 ismiyle konsept hali tanıtılan Attrage aslında Space Star olarak tanıdığımız beş kapılı Mirage'ın sedan versiyonu. Dünyanın farklı yerlerinde Mirage G4 ve Dodge Attitude isimleriyle de satılmakta olan otomobilin iki motor seçeneği bulunuyor olsa da Türkiye'ye daha büyük hacimli ve daha güçlü olan 1.2 litre hacimli ünite ithal edilmekte.
Dış Mekan
Ana hatları iki yıl önce tanıtılan konseptiyle aynı olan otomobil beş kapılı versiyonundan farklı bir ön ve arka yüze sahip. Çamurluklara doğru dönen farlar ve yuvarlak sis farlarına sahip olan otomobilin ön panjuru kromajlı. Sis farları çevresinde de kromajlı süslemeler yer alırken ön tamponun alt kısmı köşeli bir yapıya sahip.
Yan bölümde 15 inç çaplı jantlar görülebilirken arka camların koyulaştırıldığı görülebiliyor. Tavana kısa bir anten ekleyen Mitsubishi yüksek bagaj bölümüne sahip arkada büyük stoplar, kısa bir bagaj kapağı ve reflektörlerle tamamlanan tampona yer vermiş. Aracın yan bölümünü boydan boya geçen çift şeritse Space Star ile olan bağı gözler önüne seriyor.
4.245 mm boya sahip olan sedanın genişliği 1.670 mm, yüksekliğiyse 1.515 mm olarak açıklanırken 2.550 mm'lik aks mesafesi hatchback kardeşininkinden 100 mm daha uzun.
İç Mekan
Mitsubishi'nin küçük sedanı yaşam alanını büyük ölçüde Stace Star ile paylaşıyor. Ön kapıların içlerinde araç boyutlarına göre büyük sayılabilecek cepler bulunurken sürücü kapısında kapı camlarının kumanda düğmeleri yer alıyor. Kromajlı kapı kollarına sahip olan otomobilin ön emniyet kemerleri yükseklik ayarlı.
Biraz daha kalınlaştırılabilecek çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında rahatça görülebilen gösterge paneli yer alırken bu bölümün solunda motor çalıştırma butonu, yan ayna ayarlama düğmesi ve far yükseklik ayarı yer alıyor. Parlak siyah plastikle kaplanan orta konsolun üst bölümünde dörtgen havalandırma ızgaraları bulunurken ön konsolun kenarlarında yuvarlak üniteler görev yapıyor.
Ses ve havalandırma sistemi büyük düğmeleri ve kolayca okunabilen ekranlarıyla kolay kullanım sunarken vites konsolunun ön bölümünde kapaksız gözler, bir çift bardaklık ve 12 Volt soketi yer alıyor. Zigzaglı yola sahip olan vites kolunun arkasında el freni kolu ve arka koltuk yolcuları için düşünülen büyük bardaklık görülebiliyor.
Üç adet kafalık sunan arka koltuklarda başarılı diz ve baş mesafeleri sunulurken orta bölümde sunulan kalın kol dayanağında iki bardaklık yer alması olumlu. Hatchback kardeşi 235 litre bagaj hacmi sunan otomobil sedan kasayla birlikte 450 litre bagaj hacmi sunmaya başlamış.
Konfor
Attrage'ın B segmentinde yer aldığını iç mekan genişliğinden anlamak zor olsa da sunulan süspansiyon konforu ve izolasyon bu segmenti işaret ediyor. Sertçe ayara sahip olan süspansiyon sistemi 185/55-15 ölçüleriyle çok geniş olmayan yanaklara sahip lastiklerle birleşince özellikle küçük darbeleri iç mekana iletir olmuş.
Rüzgar ve lastik sesi izolasyonu sınıfı standartlarını yakalayan otomobilin motor izolasyonu düşük süratlerde yetersiz kalmış. Özellikle ilk hızlanmalarda şanzımanın motor devrini yüksek tutması iç mekanı gürültülü hale getiriyor.
Geniş iç mekanıyla bu konuda konfor seviyesini bir üst segment seviyesine yükselten Attrage'ın donanımında elektrikli camlar ve yan aynalar, yağmur ve far sensörleri, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, karartılmış arka camlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve yokuş kalkış yardımcısı bulunuyordu.
Şehir trafiğinde konforu en üst seviyeye çıkaran donanımsa otomatik şanzıman. Sürekli değişken oranlı ünite konvansiyonel bir vites değişimi sunmadığından geçişleri hissetmek gibi bir durumu yaşatmıyor. İlk kalkışlarda motor devrini yüksek tutsa da yükselen hızla birlikte şanzıman motorun sesini de dizginleyebiliyor.
Sürüş
Otomobilin sert süspansiyon sistemi virajlarda nispeten başarılı bir yol tutuşa sahip olmasını sağlarken direksiyon sisteminin yumuşak ayarı sportif bir sürüşün önüne geçmiş. Yükselen süratle birlikte rüzgarda yön değiştiriyormuş gibi kararsızlaşan araç kendisini daha çok şehir içi trafiğinde evinde hissediyor.
Fren sistemi kolay dozlanan ve başarılı bir yavaşlama performansı sunarken koltukların geniş ve yan destekleri alçak yapısı da aracın daha çok konfora yönelik olduğunu doğrular nitelikte. Elektrohidrolik direksiyon sistemlerinin genelinin sorunu olan hissizlikse düşük ağırlığa sahip test aracında öne çıkmıyordu.
Manuel kumanda imkanı tanımayan şanzımanda yer alan B konumu motor kompresyonu kullanılmak istendiğinde süratten bağımsız olarak motor devrini artırabiliyor. Agresif sürüşler sırasında da bu mod kullanılarak daha atak bir yapı elde edilebiliyor.
1.2 litre hacimli benzinli motoru 80 beygir güç, 106 Nm tork üretebilen Attrage 945 kg'lık düşük ağırlığı sayesinde çok hantal bir otomobil değil. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 13.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 174 km/s olarak açıklanıyor.
Çok güçlü olmayan motor otoyol süratlerine ulaşıldığında tüketimin artmasına neden olsa da 100 km/s'in altında kalındığı sürece ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km'nin altında kalıyor. Şehir içinde tüketimi çok yükselmeyen Attrage 6.9 litre/100 km'lik test ortalaması elde etti.
Fiyat/Donanım
Mitsubishi, küçük sedan modelini Türkiye'ye tek motor, iki şanzıman ve yine tek donanım seçeneğiyle ithal ediyor. 2014 modellerde fiyatlar 42.900 TL seviyesine inerken 2015 modeller 45.266 TL'den başlayan fiyatlardan satılıyor. Otomatik şanzımanın donanıma eklenmesiyle fiyatlar 48.356 TL seviyesine ulaşıyor.
Donanımı sınıfına oranla zengin olan otomobilde elektrikli camlar ve yan aynalar, yağmur ve far sensörleri, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, karartılmış arka camlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 15 inç çaplı alaşım jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve yokuş kalkış yardımcısı standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Yüksek vergilerin sürekli genişletmekte olduğu B segmentine Türkiye'nin favori gövde seçeneği sedanla bir kere daha giriş yapan Mitsubishi bu tip araçlar arasında görünümüyle büyük farklılık yaratmasa da donanım konusunda rakiplerine ders verebiliyor. İç mekan genişliğinde C segmentini kıskandıran bir yapıya bürünen otomobilin geniş bagaj hacmi de potansiyel müşterileri kendisine çekecekmiş gibi görünüyor.
Yüksek güçlü motor seçeneği ithal edilen Attrage buna rağmen performans anlamında harikalar yaratmıyor. Konfora katkısı büyük olan otomatik şanzıman kesinlikle düşünülmesi gereken bir opsiyonken aracın asıl evinin şehirlerin yoğun trafiği olduğunu unutmamak lazım. Diesel seçeneğin olmaması bir handikap olarak görülebilse de düşük ağırlık sayesinde araç zorlanmadığında yakıt tüketminin yükselmemesi avantaj.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
c-elyese den bin kat daha iyidir bizden var hiç bir işe yaramaz bunun kol dayaması anahtarsız çalıştırması yeter
YanıtlaSilspace star'ın a segment değil miydi? burada içmekan c segmente yakın demenize epey şaşırdım. donanım çok iyiymiş 50.000 altına alınacak araçlardan.
YanıtlaSilSpace Star B Segmentinde.
SilYanlış anlamayın bilmediğim için soruyorum Şanzımandaki B konumu nedir ? ( elektrikli otomobillerdeki gibi fren fonksiyonu mu var ? )Hareket halindeyken D konumundan geçebiliyor mu ?
YanıtlaSilAh yazacaktım onu ama unuttum. Eklerim bir ara. Yüksek devirli kullanım sağlıyor B. Motor kompresyonu veya performanslı kullanım için seçilebiliyor. Hareket halindeyken de seçilebiliyor.
SilTeşekkür ederim
SilTasarim berbat, performans berbat, ne kaldi geriye makul tuketim. Hangi kafayla urettiler merak ediyorum bunu. Samimi soyluyorum buna o kadar para verip binecegime 2. el Dogan SLX alirim lpg'li yanlaya yanlaya giderim. :)
YanıtlaSilher çarpışmada ikiye bölünen kuşlardan bahsediyorsunuz değil mi.
SilOnur bey değerlendirmeleriniz için teşekkürler. Blogunuzu bir otomobil tutkunu olarak neredeyse her gün takip ediyorum.
YanıtlaSilSon 10 yılda çıkan en berbat tasarımlı binek otomobiller anketi yapılsa, attrage uzak ara birinci olur derim. Bir araç ancak bu kadar çirkin olur. Bu araç isterse Euroncap den en yüksek puanı alsın, isterse 1000 km de 1 lt yakıt tüketsin bu aracı almam. Çünkü bu araç çirkin ötesi. Lancer gibi muhteşem bir aracı üretip kaplan burnu tasarım anlayışını başlatan bir firmanın böyle bir araç üretmesine kesinlikle anlam veremiyorum. Bir erkek için elbette araç için f/p endeksi önemlidir. Ancak yine biz erkekler, her sabah aracımıza binerken kullandığımız otomobilin tasarımıyla yüzümüzde bir tebessüm oluşturmasını da isteriz.
İşte bütün bu yazdıklarım yüzünden ya bu araç tam bir fiyasko olacak ya da kısa zamanda makyajlanacak diyorum. Honda city faciasından sonra, ikinci bir fiyasko Mitsubishi'den gelmiş.
Bu arada yazmayı atlamış olabilirim, bu araç "ÇİRKİN VE BERBAT" bir tasarıma sahip.
Daha kötüsü bu ucubeye yaklaşık 50.000 tl istiyorlar ki fiyat etiketi muhteşem vergi sistemimizin eseri tebrik ediyorum !
Siljaguar xe ne zaman satışa sunulur?
YanıtlaSilBiraz alakasız aslında bu testin altında ama 2015 ortası diyor Jaguar. Büyük ihtimalle Auto Show sonrasında, Haziran başından itibaren başlayacaklar satışa.
SilMerhabalar Onur bey kolay gelsin. Ben ÖTV muafiyetli ucuz bir araç almak istiyorum. Attrage düşük tüketim Mitsubishi güvenilirliği, yüksek donanım seviyesi ve 5 yıl 100.000 km garantisi ile aklımı çeliyor. ( parça fiyatları da önemli tabii ) açıkçası tipi umrumda değil. Kapının önünde araba bulunsun diye alacağım. Yüksek konfor ve yüksek borç istemiyorum. Şehir içinde az kilometre kullanacağım ve Senede bir iki sefer uzun yola gideceğim vs. Ömer Özdaş bey arabayı yerden yere vurmuş ancak bu fiyata 5 yıl güvenecek binebileceğim, tüketimi makul bir araç tavsiyeniz olursa da dinlemeye hazırım.
YanıtlaSilAyrıca her yıl bir çok insan ÖTV muafiyetli araç alıyor. Hiç bir blog yazarı bu konu hakkında yazmıyor ve tavsiye de bulunmuyor.
Bu konuyu değerlendirir seniz belki bir çözüm üretebilirsiniz. İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler Hayırlı günler
ÖTV muafiyeti engelli araçlarında geçerli. 1.6 litre motor hacmini geçmeyecek şekilde her araç alınabiliyor. Dolayısıyla fiyat aralığına göre çok farklı araçlar tercih edilebiliyor. Ne kadardır fiyat aralığı?
SilÜçüncü defadır yazmaya çalışıyorum.
SilOnur bey mesajınıza geç döndüm kusura bakmayın mailime düşmemiş. Ben kendim için değil yıllık olarak tekrarlanabilecek misal 3 sınıfın gözde araçları seçilerek yapacağınız bir değerlendirme engelli camiasına çok faydalı olur. Emin olun her sene yüzlerce kişi kafa patlatıyor bu konuya. Uzman gözüyle yardımcı olmuş olursunuz.
İlginiz için teşekkürler. Başarılar
Bu araç çölde bir vaha kesinlikle. Tam bir f/p otomobili, tam bir mantık evliliği. Çünkü işletme maliyeti düşük. Vergisi az, bakım periyodu 20 bin km'de bir. Garantisi 100 bin km veya 5 yıl, donanımı zengin. Düşünün arabada çoğu C-D segment araçta opsiyonel olan ya da olmayan anahtarsız giriş ve çalıştırma mevcut. Yağmur ve far sensörünü, otomatik klimayı, karartılmış arka camları saymıyorum bile.
YanıtlaSilEvet, özellikle arka tasarımı çok etkileyici değil bu bir gerçek. Fakat body kit yaptırmak suretiyle biraz daha göze hoş geliyor. Zaten tasarımı herkesin hoşuna giden cinsten olsa idi, bu fiyata satmazlardı. Bence kısıtlı bütçesi olan, dizel arabaya fazladan 10 bin verip kazıklanmak istemeyen, ekonomik birşeyler arayan ailelere hitap eden bir otomobil Attrage.
Benim kafama yattı açıkçası 35 bin civarı 2.eli bulursam kaçırmam
YanıtlaSilBen de beğendim vergisi düşük yakıtı düşük tipi çok da kötü değil 30 35 bin arası bulursam bende alırım hatta satmak isteyen varsa görüşebiliriz
YanıtlaSil