4 Haziran 2014 Çarşamba
Hyundai i40 1.6 GDI Prime
Birkaç sene öncesine kadar Genesis ve Sonata modellerini yollarımızda görme imkanı bulduğumuz Hyundai bu iki sedanı daha büyük pazarlara doğru yönlendirirken Avrupa yolları için aileye i40 modelini ekledi. Sedan ve station wagon kasa seçeneklerine sahip olan araç Türkiye'ye sadece dört kapılı versiyonuyla geliyor. Hyundai'nin güncel Türkiye model gamında yer alan en büyük sedan olan i40'ın iki farklı motor seçeneği satışta.
Avrupa pazarlarında 2 litre hacimli benzinli motorla da alınabilen otomobili 1.6 litre hacimli benzinli ve 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorlarla satın almak mümkün olsa da astronomik vergiler nedeniyle Diesel versiyonun fiyatı aşırı derecede artıyor. Bu nedenle mantığa en yatkın modeli küçük hacimli benzinli motora sahip olanı gibi görünen otomobilin ne kadar başarılı olduğunu ilerleyen satırlarda göreceğiz.
Dış Mekan
Hyundai i40'a dışarıdan bakıldığında i30 modelinin sedan versiyonuyla karşılaşılmış gibi olsa da araç göründüğünden çok daha büyük. Avrupa pazarı göz önünde bulundurularak tasarlanmış olsa da Güney Kore hatları fark edilebilen otomobilde çamurluklara doğru uzayan farlar, yanlara doğru gerilemiş sis farları, altıgen şeklini oluşturan ön panjur ve tampon hava girişi, sinyal entegre edilmiş yan aynalar ve yan bölümleri yükselen kaput gibi detaylar dikkat çekiyor.
17 inç çaplı jantlarla donatılan test otomobilinin arka bölümüyse Avrupa'nın tasarım anlayışına daha yakın duruyor. LED stopları öne doğru uzanıyor olsa da aydınlatma alanları yana doğru çok dönmeyen aracın kısa yapılı bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Bu parçanın alt kısmında kromajlı çıta bulunurken arka tamponda reflektörlere de yer verilmiş.
4.740 mm boya sahip olan i40'ın genişliği 1.815, yüksekliğiyse 1.470 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.770 mm.
İç Mekan
İçeriye geçildiğinde de tipik Hyundai çizgilerini bizlerle paylaşan i40'in kapı içlerinde yeterli büyüklük sunan gözler bulunurken metal görünümlü kaplamalar, metal kapı kolları ve açık renkli döşemeler renkli görünüm sağlamış. Elektrikli cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapı koluna yerleştirilirken far kumandaları direksiyon simidinin solunda.
Canlı renklere sahip gösterge panelinde renkli yol bilgisayarı ekranı yer alırken deri kaplı ve üç kollu direksiyon simidi üzerinde yol bilgisayarı, hız sınırlandırma ve ses sistemlerinin kumanda elemanları bulunuyor. Tanıdık hatlara sahip olan geniş orta konsolun yanlarına yerleştirilen havalandırma ızgaralarının arasında mavi ışıklandırmaya sahip ses ve havalandırma sistemi kumandaları bulunurken bazı düğmeler ön yolcu ve sürücü tarafına doğru alınmış. Orta konsol yanlarında, önde oturanların dizlerinin hemen dibinde sunulan ince cepler de güzel düşünülmüş birere detay.
Daha aşağıda ESP düğmesi ve kapaklı bir göz sunan i40 bu gözün içinde 12 Volt soket, USB, AUX ve iPod girişleri yer alıyor. Şık bir vites koluna sahip olan otomobil bu bölümün gerisinde kayar kapaklı bir bardaklık, elektronik park freni, park sensörleri ve yokuş kalkış destek sisteminin düğmelerine yer vermiş. Ön koltuklar arasında asimetrik tasarıma sahip bir kol dayanağı bulunurken bu parçanın altında, yerinden çıkabilen bir göze sahip derin bir göz bulunuyor.
Motoru, direksiyon simidinin yanında yer alan düğmeden çalıştırılan otomobilin iç aynası elektrokrom özelliğinin yanında geri görüş kamerasının görüntüsünü de sürücüye yansıtırken üst bölümde bir de gözlük kabı bulunuyor.
Arka koltuklar için ayrı havalandırma ızgaraları, bardaklık entegre edilmiş kol dayanağı ve 12 Volt soket sunan Hyundai i40'ın 503 litre hacimli bagajı koltuk sırtlıkları yatırılarak genişletilebiliyor.
Konfor
Hyundai'nin genel olarak başarılı olduğu konfor bölümünde i40 da üzmüyor. Orta sertliğe sahip süspansiyon sistemi, çok büyük olmayan 17 inç çaplı jantlar ve beraberinde sunulan 215/50 ölçülerine sahip lastikler küçük yol bozukluklarını başarılı şekilde emebilirken büyük dalgalanmalarda da yolcular rahatsızlık hissetmiyor. Ani direksiyon hareketlerinde gövdenin aşırı şekilde yana yatmaması da olumlu.
Motor ve rüzgar gürültüsünü başarılı şekilde derinlere gömen Hyundai yol sesi konusunda daha başarılı olabilirmiş. Yalnız bu durum, ilk kez karşılaştığım Nexen marka lastiklerin bir yan etkisi de olabilir.
Düşük donanım seviyesi olan Prime'da sunulan aksesuarlarsa sanki daha üst bir paket alınmış gibi bir etki bırakıyor. Elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli sürücü koltuğu, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, yokuş kalkış desteği, arka havalandırma ızgaraları, Bluetooth bağlantısı, USB, iPod ve AUX girişlerine sahip ses sistemi, yol bilgisayarı, çift bölgeli, tam otomatik havalandırma sistemi, soğutmalı torpido gözü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, cruise control, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma aracın standart donanımları arasında.
Geniş yüzeylere sahip olan koltuklar uzun yolculuklarda yormayacak şekilde desteklenirken sunulan diz, baş ve omuz mesafeleri sınıf standartlarında. Tavanın geriye doğru alçalan yapısına rağmen arka koltuklarda sunulan baş mesafesi de az değil.
Sürüş
Otomobilin direksiyon sistemi piyasadakilerin en hassası olmasa da ani hareketlere verdiği tepkiler ağır değil. Başarılı süspansiyon sistemi sayesinde zorlandığında tedirginlik hissettirmeyen aracın yan rüzgardan da az etkilenmesi olumlu. Sürekli S virajlara girildiğinde olduğundan daha hafifmiş gibi bir his veren otomobilin kolayca yönlendirilebilmesi yüzleri güldürürken zorlandığında yaşanan önden kayma ESP sayesinde kolayca kontrol ediliyor.
Test aracında kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli motor 135 beygir güç, 164 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 11.6 saniyede ulaşabilen bir buçuk ton ağırlığındaki otomobilin maksimum sürati de 197 km/s olarak açıklanıyor. Yere sabitlenen gaz pedalı kolayca dozlanabilirken hafif kemikli geçişlere sahip, yolları belli olan şanzımanın da kullanımı zahmetsiz. Hyundai i40'ın en şaşırtıcı özelliklerinden birisiyse pedal neredeyse tam basılı konumdayken kavrayan debriyaj. Genelde sportif araçlarda karşılaştığımız bu özellik şehir kullanımında da sol bacağın daha az yorulmasını sağlıyor.
Yüksek ağırlık ve aşırı beslemeden yoksun küçük hacimli motorun birleşimiyse faturayı yakıt istasyonunda kesiyor. Düşük ve sabit süratli sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 6 litre/100 km seviyelerine indirilebilen otomobilin test ortalamasıysa 8.2 litre/100 km olarak gerçekleşti.
Fiyat/Donanım
Hyundai i40 Türkiye'ye iki motor seçeneği ve her seçenek için birer donanım paketiyle ithal ediliyor. 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan araç otomatik şanzıman ve Executive paketle 138.200 TL'ye satılırken bir alt vergi dilimine giren 1.6 GDI Prime'ın fiyatı 84.200 TL.
Prime paketinde standart olarak sunulan özelliklerse elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli sürücü koltuğu, 17 inç çaplı jantlar, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, yokuş kalkış desteği, arka havalandırma ızgaraları, Bluetooth bağlantısı, USB, iPod ve AUX girişlerine sahip ses sistemi, yol bilgisayarı, çift bölgeli, tam otomatik havalandırma sistemi, soğutmalı torpido gözü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, yağmur ve far sensörleri, cruise control, elektronik park freni, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma olarak sıralanabilir.
Sonuç
Hatırlarsanız Hyundai, Elantra modelinde ilginç bir yol izlemişti. İlk olarak Rusya ve A.B.D. gibi pazarlar için geliştirilen bir model olarak görülen otomobil makyajla birlikte çok daha Avrupai bir hal almıştı. Her ne kadar ana pazarı Avrupa olsa da i40 için de bu şekilde bir hamle görecekmişiz gibi. Şık gövdesinde Güney Kore tasarım özellikleri görülebilen otomobilin iç mekanında sunulan özelliklerse Avrupa müşterisini daha çok tatmin ediyor.
Asıl ilginçlikse kaput altında. Astronomik vergilerimiz yüzünden 1.7 litre hacimli Diesel veya 2 litre hacimli benzinli motorlarla donatılan versiyonları biraz hayal olsa da yurt dışında da başka seçenek olmaması Hyundai'nin bir sürpriz yapabileceğine işaret ediyor. 2 litre hacimli turbo Diesel veya 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli ünitelerle daha atak bir hale gelebilecek olan otomobil bu sayede başarılı altyapısı ve zengin donanımını yükek performansla birlikte sunabilecektir. Hatta kim bilir belki bu sayede şık station wagon versiyonuna bile kavuşabiliriz.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Vergi sistemimiz iyi bir durumda olsa, Kia ve Hyundai büyük motorlar da iyi bir seçim olur muydu sevgili Onur abi? Açıkçası gönlümden bu arabalara binmek ister ama bu fiyatlarla değil... :)
YanıtlaSilO durumda da rakipler daha güçlü motorlara sahip olacaklarından pek bir fark olmayacaktır. Hyundai'nin Sonata'da kullandığı turbo benzinli motoru i40'a aktarması hoş olacaktır. Aynı zamanda bizim gibi pazarlar için 1.6 turbo benzinli ve Diesel motorları var. Aracı onlarla donatıp atmosferik üniteyi iptal etmesi daha mantıklı olur.
SilNe yazık ki ölü doğmuş bir model bana göre. 1.4' lük otomatik passatlar bu piyasada peynir ekmek gibi giderken 1.6 atmosferik motorlu düz vitesli i40'ın şansı çok çok az. alınır mı alınır tabii ben de binmiştik hyundai gerçekten bu araba üzerinde çok yoğunlaşmış eski hyundailer gibi değil...
YanıtlaSilsonata hiçbir zaman bilinen hyundai'ler gibi değildi zaten.i40'ın da sonata'nın devamı olduğunu düşünürsek gerçekten iyi bir araç.ama markasının hyundai olmasının üstüne küçük motorlu seçeneği olmayınca işler değişiyor haliyle
SilSonata ile bu araç aynı segmentte mi yer alıyor yoksa sonata, genesis ile bu araç arasında mı konumlandırılmış?
YanıtlaSilavrupada sonata'nın yerine çıktı bu araç
Silİkisi de doğru aslında. Avrupa'da Sonata'nın yerini aldı ama Sonata'dan küçük.
SilHer ikisi de doğru aslında. Avrupa'da Sonata'nın yerini aldı ama Sonata'dan küçük.
SilCevaplarınız için teşekürler
SilRica ederim.
SilOnur abi şimdi ben şunu sorucam (bu arada tüm sorularımızı çok hızlı bir şekilde cevapladığın için teşekkürler) hyundai , honda , toyota neden dar motor gamına sahipler ? yani neden üretemiyorlar crv 1.6 otm. rav4 1.6 otm. neden olmasın ki ? ama Vw her türlü motoru üretiyor bunlardaki problem ne ? neden Hondanın 1.6 dizel otm. ği yok ? nedennn !!! :D
YanıtlaSilDaha 1.6 Diesel modelleri yeni yeni geliyor. Otomatikleri de daha sonra gelecektir. Japonlar motor teknolojisinde büyük atılımlar yapmaktan kaçınıyor genelde. Büyük motorlarının bazılarında turbo besleme kullandılarsa da küçüklerde hala uyuyorlar. Diesel motor teknolojileri de geride Avrupa'ya göre. Bu tembelliğin bir nedeni en büyük pazarlarında bu tip motor ve şanzıman ikililerinin tercih edilmemesi. Adamlar v8'lerin peynir ekmek gibi satıldığı pazarlar dururken üç beş tane satacak 1.6 otomatik için vakit harcamak istemiyorlar haliyle.
SilToyota 1.5 dizel motor geliştiriyor diye biliyorum...İki yıl kadar sonra piyasada olacaktır...
YanıtlaSilEvet, aşırı beslemeli benzinli motorları da geliyor Japon üreticilerin ama çok geciktiler. Avrupalı üreticiler bu tip motorlar üzerine 3. nesil araçlarını geliştiriyor.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilarasın pıyasası nasıl acaba fıkrı olan varmı
YanıtlaSilPek iyi olduğu söylenemez. Çok bilinen bir model olmadığından ikinci elde değer kaybediyor ciddi şekilde. Kullanılmış alınması daha mantıklı.
Sil