30 Temmuz 2013 Salı

BMW i3


BMW'nin şehir trafiğine yönelik geliştirdiği küçük hatchback modeli i3'ün seri üretim versiyonları sonunda tanıtıldı. Birkaç yıldır fuardan fuara koşturan otomobilin konsept modellerine olan benzerliği dikkat çekici.

Elektrik motoruna sahip i markasının ilk temsilcisi olan i3'ün ana hatları konsept modelinkiyle aynı olsa da değişen detayları da yok değil. Fuarlarda büyük kısmı camdan üretilen kapılara sahip olan aracın seri üretim modellerinde büyük miktarda metal yüzey görülebiliyor. Kısa tutulan arka kapıları geriye doğru açılan aracın ön tamponunun üst köşelerine de sis farları eklenmiş.


Şekilleri değişen farlar hala LED teknolojisine sahipken 19 veya 20 inç çaplı olarak sunulan jantlar da küçülmemiş. Çift gövde rengiyle alınabilen otomobilin tavanına BMW'nin ünlü yüzgeç anteni eklenirken tamponda ek uyarı lambalarına yer verilmiş. LED stopları koruyan BMW yan aynaları daha alışıldık şekilde sunmaya başlamış.

Bolca dokunmatik yüzeye sahip bir iç mekana sahip olan konsept modelin aksine daha sıradan butonlarla donatılmış olan seri üretim modellerde iki kollu direksiyon simidi korunmuş. Vites kolu ve araç çalıştırma düğmesi direksiyon kolonuna alınırken havalandırma ve ses sistemi kumanda elemanları orta havalandırma ızgaralarının üzerine toplanmış.


Ortada sunulan büyük ekranın yanında gösterge paneli de dijital olan i3'ün orta konsolu koltukların arasına bağlanmıyor. Bu bölümde büyük bir boşluk sunan BMW bu sayede hem iç mekan ferahlığını ve hem de ön koltuklar arasında geçiş kolaylığını artırmış.

Motor olarak bir yenilik sunmayan seri üretim modellerde 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. Aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaştırabilen ünite 150 km maksimum sürate izin veriyor. Menzili 160 km olarak açıklanan i3 istenirse benzinli bir menzil uzatıcıyla toplam 300 km yol yapabiliyor.

Küçük hatchback modelinin fiyatını da açıklayan BMW Almanya pazarında i3'ü 34.950 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla pazarlayacak.

13 yorum:

  1. o zaman vergiden dolayı bizdede yaklaşık aynı fiyat olur gibi görünüyor yanılıyor muyum? ayrıca 170 bg elektrik motoru için 250nm tork biraz az değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menzil uzatıcısı olmayan modellerin yaklaşık aynı fiyatla satılabilmesi gerekiyor. Tabi Avrupa'da da fiyatlar elektrik motorlu araçlar için ekstra kırılmıyorsa. Örneğin İngiltere'de 4.000 Sterlin devlet indirimi var bu araca.

      eDrive modülü şehir kullanımına uygun programlandığı için düşük tutulmuş tork değeri. Büyük ihtimalle aşırı ivme yaşatmak istememiş mühendisler.

      Sil
  2. iyi günler, bu menzil uzatıcı nasıl çalışıyor, hibrid araç mı almış oluyoruz? günde 40-50 km yapan biri olarak fluence z.e. almayı düşünmüştük ancak renault bayileri de dahil şarjın yeterli olmayacağını söyleyip vazgeçirdiler aslıda 42500 tl'lik bir fiyatı vardı sene başında. İstanbul içerisinde elektrikli araçların kullanımı o kadar zor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, malesef zor. Şarj istasyonları yok denecek kadar az ve yakıt bittiğinde doldurabilmek için bir prizin gerekmesi vandal dolu bir şehirde çok sıkıntı yaratabilir.

      Sil
    2. Bu arada menzil uzatıcı gücü tekerleklere aktarmayıp sadece şarj için çalışan bir içten yanmalı motor anlamına geliyor ki teknik olarak hibrit diyebiliriz.

      Sil
  3. Menzil uzatıcı denen sistem volt/ampera gibi bir sistem mi ?

    YanıtlaSil
  4. hiçbir tekerlek içten yanmalı motor tarafından hareket ettirilmiyor, içten yanmalı motor, akü grubunu besliyor sadece

    YanıtlaSil
  5. bu sahiden üretim modeli değil mi? gerçekten de konsept ile üretim süreci arasında bu kadar az değişen bir araç görmek zor.
    tasarımda enterasan bir dairesel ve keskin hatlar harmanı kullanılmış. kırıklı cam çizgisi, cam bagaj kapağı, çift renk vb. ayrıntılar üretim modeli olduğuna inanmamı zorlaştırdı.
    iç mekan bir bmw ürününden beklenecek kalitede, ama hazır elektrikli otomobili pahalıya satacakken donanımı da yüksek tutalım demedilerse o deri döşemeler, ahşap kaplamalar olmaz.
    fiyatı selef a-klasse ayarında, halen satışta olsaydı iyi rekabet olurdu, rakibine de anlam katmış olurdu. (sahiden mercedes alt sınıflarda aklını başına çok geç topladı)
    peki, şimdi hangi sınıf oluyor bu araç? elektrikli olunca fiyat fikir vermiyor tabii. küçük hb mi, mini mpv mi, b-klasse rakibi bir kompakt mpv mi yoksa? (en mantıklısı sonuncusu geldi bana)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, seri üretim model bu. i henüz yeni bir oluşum olduğundan tasarımcılara özgürlük tanımış BMW.

      İç mekanda sunulan kaplama ve döşemeler de büyük ihtimalle en lüks versiyonlarda bulunacak.

      Aslında doğrudan bir rakibi yok şu anda bu aracın fakat Mercedes'in ilk iki nesil A serisi ve Audi'nin artık üretmediği A2 gibi araçların elektrik motorlu modelleri çok iyi rakip olabilirdi.

      Sil
  6. bmw çok değil bundan birkaç yıl önce erkek arabasıydı be.

    YanıtlaSil
  7. Bu elektrikli araçların vergi dilimleri belli oldu mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla değişiklik olacak mı bilemiyorum ama iki yıldır belli elektrikli araçların vergileri. KDV aynı, ÖTV %3 ile 15 arasında değişiyor. Bu araç 163 beygirin üzerinde güç ürettiğinden %15 vergi ödüyor.

      Sil