6 Haziran 2016 Pazartesi

Mazda3 SKYACTIV-D Lansmanı


Bir kere daha C segmentinden bir lansman haberiyle karşınızdayım. Bu sefer düzenlenen organizasyon öncekilerden biraz farklı. Mazda Türkiye tarafından düzenlenen lansman Yunanistan sınırları içerisinde, Alman plakalı araçlarla yapıldı. Lojistikle uğraşanlar için kulağa korkunç gelse de katılımcılar sorunsuz bir şekilde araçları deneyimleyebildi.


Tanıtımın kahramanıysa Mazda3 ve onun 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoruydu. Dışarıdan bakıldığında mazotla çalışan üniteye sahip olduğu anlaşılamayan otomobilin kaputu açıldığında bile bu yönde bir izlenim edinilmiyor.

Aracın genel görünümünün ne kadar sportif olduğunu daha önce yaptığım testte de belirtmiştim. İç mekanı da bu sportiflikten pay alan Mazda3'ün yaşam alanında Diesel motorun ipucunu veren tek şey devir göstergesinin erken başlayan kırmızı çizgisi oluyor.


Dengeli yapısı ve başarılı yönlendirme kabiliyeti de korunan otomobilin sportif ayarlı süspansiyon sistemi de ellenmemiş. Değişen şeylerin başında gelen donanımın artık daha zengin olduğunu sevinerek söyleyebilirim. Ek bir donanım paketiyle deri koltuklar, elektrikli sürücü koltuğu ve geri görüş kamerası gibi aksesuarlara kavuşan aracın bu donanımları, yükselen fiyatı dengeleyebiliyor.

Otomobilin asıl yeniliğiyse kaputu altında yatıyor. 2015 yılı sonunda Mazda3 ailesine katılan ve daha önce CX-3'te karşıma çıkan 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor 105 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Çok canlı olmasa da atmosferik emişli benzinli motordan çok daha istekli performans gösteren ünitenin en önemli özelliği sessizliği. Sadece düşük ses seviyesiyle değil Diesel tıkırtılarının da minimumda tutulması konfora olumlu katkı sağlıyor.


Lansman sırasında hem otomatik hem de manuel şanzımanlı versiyonlarını kullanma şansı bulduğum otomobil Yunanistan yollarında çok zorlanma şansı bulmadı. Manuel şanzımanla 5.2, otomatikleyse 5.4 litre/100 km şeklinde gerçekleşen tüketim ortalamalarının İstanbul trafiğinde artacağını tahmin etmek sürpriz olmayacaktır.

Manuel şanzımanı hafif kemikli bir yapıya ve kısa yollara sahip olsa da bu yolların genişliği hızlı kullanımlarda vites değiştirme zevkini törpülemiş. Gün geçtikçe artan trafiği de hesaba kattığımızda 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanın seçilmesi daha yerinde olacaktır ki Mazda'nın da tahmini satışların bu yönde gerçekleşeceği şeklinde. CX-3 ve diğer Mazda3 modellerinde de görev yapan otomatik şanzımanın yumuşak geçişleri konfora olumlu etki ederken vites kolundan manuel kumanda alması sportif sürüşlerde avantaj sağlıyor.


Çok atak bir yapıya sahip olmasa da turbo Diesel motorun hantal olduğu da söylenemez. Atmosferik emişli kardeşinin zayıf olduğu ara hızlanmalarda açık ara daha başarılı olan ünite manuel şanzımanla 186 km/s maksimum sürate izin verirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 11 saniye olarak açıklanıyor. Otomatik şanzımanlaysa bu veriler 184 km/s ve 11.6 saniye şeklinde.


Fiyatları 92.000 TL ile 102.000 TL arasında değişen turbo Diesel motorlu Mazda3 modellerinin en düşük fiyatlı modeli Motion paketi ve otomatik şanzıman veya Reflex paketi ve manuel şanzımanla sunulurken Power donanım peketi otomatik şanzımanla sunuluyor.

Araçla ilgili detaylı test yazısını ilerleyen aylarda, aracı teste aldıktan sonra paylaşacağım. Bu arada Lansman sırasında çekilen fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. (Motion+manuel) paketini sırf kıllık olsun diye getirmiyorlar herhalde. Zaten yeni mazda 2 yi de komple getirmediler. Bu kafayla türkiye'de bir şey satamazsınız. Mazda markasını çok seven bir insan olarak, Türkiye'deki satış politikasına karar veren arkadaşlara pek iyi olmayan dileklerimi gönderiyorum. 65 Bin lira başlangıç fiyatı olan araç ile bunun arasındaki 27 bin lira fark ile bana ne sunuyor acaba? Saçma sapan fiyat politikaları.

    YanıtlaSil
  2. Çok pahalı la bu ne amk.

    YanıtlaSil
  3. Öha yani bu fiyatlara. Bu blogda onlarca yorumum vardır, ilk defa böyle birşey diyorum. Bu çağda 1.5 litre 105 beygir motor üret,birde 102.000tl fiyat biç. Uzayda falan yaşıyorlar bunu düşünenler galiba.

    YanıtlaSil
  4. Mazda'nın 2017 satış tahmini 1.500 adet ki buna rahat ulaşırlar gibi duruyor.

    İlk başta fiyatı bana da şişik gelmişti fakat şu vergilerin aldığı son halle birlikte Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Highline'ın 103.200 TL satış fiyatı olduğunu hatırlatırım. Üstelik 2-3.000 TL karşılığında satılan ve Mazda'da standart olan donanımları var.

    YanıtlaSil
  5. Golf ile bir de tam otomatik şanzıman farkı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tercihim tabi tam otomatik şanzıman ama insanlara hızı ve 7 ileri vitesli olmasından dolayı DSG de makul gelebilir. Onlar birbirini götürür diyelim :)

      Head up display, 18 inç çaplı jantlar ve adaptif cruise control bile pahalı donanımlar ki elektrikli sürücü koltuğu ve deri döşeme gibi opsiyonlar iyice coşturuyor fiyatları.

      Sil
  6. Seat leonda fr paket 1.5 tdi ve tsi gelecek galiba yılsonuna doğru. Dizayna vurulanlar tekrar düşünsün.

    YanıtlaSil
  7. 72,600 TL'ye orta donanim ve otomatik sanziman aldim gecen ay. Dizel arac icin bekleseydim giris seviye ve manuel sanziman icin 92,000 TL odeyecektim. 19,400 TL fazla odeyecegim ve her benzinlige giriste bu parayi kompanse etmeye calisacagim. Delilik. Bu ulkede dizel arac almak delilik.

    YanıtlaSil