15 Haziran 2010 Salı
Audi R8 e-tron
24 saat süren Le Mans dayanıklılık organizasyonu çerçevesinde Circuit de la Sarthe'da turlayan tek Audi modeli R15 Plus değildi. Üzerindeki sır perdesi 2009 yılının Eylül ayında kalkan Audi e-tron'un üretime hazır konsepti, R8 V10 görünümüyle pistte boy gösterdi.
Beş Le Mans galibiyeti bulunan Frank Biela tarafından kullanılan otomobil 4.43 metre boya, 1.90 metre ene, 1.25 metre yüksekliğe ve 2.65 metrelik aks mesafesine sahip.
Dört elektrik motoruyla donatılan otomobil 313 beygir güç ve 4.500 Nm tork üretebiliyor. 42:58 ön:arka ağırlık dağılımına sahip olan aracın ürettiği gücün %70'i arka aksa aktarılıyor.
0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye süren aracın aküleri tamamen boş konumdan, 230 Volt (16 Amper) priz kullanılarak 6 ila 8 saat arasında şarj edilebiliyor. 400 Volt (63 Amper) gerilim sunan prizle bu süre 2.5 saate inebiliyor.
Bu arada Audi, Le Mans'in 2010 ayağını turbo Diesel motorlu R15 Plus modeliyle ilk üç sırada bitirmeyi başardı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder