16 Aralık 2013 Pazartesi

Mercedes-Benz C Serisi


Haftalar önce elde edilen fotoğraflar nedeniyle bir süredir neye benzeyeceğini bildiğimiz Mercedes C Serisi sonunda resmen tanıtıldı. Kaputu altında da beklenen yenilikler olan otomobilin donanımında da tahmin edildiği gibi geliştirmeler yapılmış.

Dış görünümü yeni nesil S Serisi'nin küçültülmüş bir versiyonuna benzeyen otomobilde full LED aydınlatma grubu, küçük stoplar ve ucu bir spoiler seklinde tasarlanmış bagaj kapağı dikkat çekerken AMG paketinde sunulan tamponlar bu versiyonları daha sportif göstermiş.

4.686 mm'ye ulaşan boyu 95 mm uzamış olan otomobilin 40 mm artan genişliği de 1.810 mm. Yüksekliği 1.442 mm olarak açıklanan aracın aks mesafesi 80 mm gibi bir uzamayla 2.840 mm'ye ulaşırken bagaj hacmi de 480 litre olmuş.


İç mekan fotoğrafları Ekim ayında basına dağıtıldığından bu bölümde daha da az şaşırtan otomobilin güzel görünmediğini söylemek zor. Metal görünümünü sadece kapı kolları, göstergeler ve havalandırma ızgaralarından hoparlör kapakları, cam açma düğmeleri ve elektrikli koltuk kumandalarına yayılmış. İnce ve şık görünümlü düğmelerle donatılan orta konsolun üzerine sabit bir ekran eklenirken vites konsoluna hoş tasarımlı bir COMAND kumanda kolu eklenmiş.

Standart süspansiyon sisteminde üç farklı sürüş modu bulunacak olan otomobilin sportif modu aracı 15 mm alçaltacak. Opsiyonel donanımlar arasında sunulan ve elektro-pnömatik seviye ayarlı AIRMATIC daha önce S Serisi'nde tanıtılmıştı.


Kaputu altnda ilk etapta 3 motor seçeneği sunacağı açıklanan C Serisi'nin yakından tanıdığımız C180 modelinde kullanılan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. C200 modelinde görev yapan 1.9 litre hacimli motor 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken C220 BlueTEC'in 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 170 beygir güç, 400 Nm tork üretebilmekte.

Bu turbo Diesel motorun 115 ve 204 beygir güç üretebilen versiyonları gelecekte piyasaya sürülecekken aynı ünite hibrit modelde de görev yapacak. C300 BlueTEC HYBRID isimli aracın turbo Diesel ve elektrik motorları daha önce testini yaptığım E300 BlueTEC HYBRID'inkiyle aynı.


Türkiye pazarı içinse asıl önemli yenilik 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlar olacak. 115 beygir güç, 280 Nm tork ve 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen iki versiyona sahip olacak bu motor Renault kaynaklı.

Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla ısmarlanabilecek olan otomobilde arkadan itişin yanında dört tekerlekten çekiş sistemi de sunuluyor. Fiyatlarsa Almanya pazarında 33.558 Euro seviyesinden başlıyor.

35 yorum:

  1. ilk "bune yaaa küçük s olmuş bu" yorumunu yazana kafa göz dalıcam, ayık olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak nasıl da hemen yapıştırmış altımdaki dakika beklemeden

      Sil
  2. Dedim ben ya.mercedes' in icine vw grubu kacti.tamam bmwnin modelleri de artik birbirine benziyo ama en azindan digerleri gibi birbirinin hormonlu hali olan modeller degil.yolda goren c ile s'i nasil ayircak merak ediyorum.jetta-passat benzerligini gectiler zira

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi canım kardeşim, c serisinin amacı küçük s serisi olmaktır zaten. İlk modelinden beri, her yenilenen s serisininin ardından piyasaya çıkar ve neredeyse aynısıdır.

      Sil
    2. E olmasin o? C serisinin olayi biraz daha kompakt ve biraz daha genc isi olmasidir.ayni markanin modelleri tabiki benzeyecek ama birebir ayni olmamali.elestirirken de tutarli olunmali sirf mercedes diye elestirmemezlik yapmamak gerekir.ve c serisi gibi genc kesime hitap eden bir modelin s resmiyetinde olmasi da insani rahatsiz ediyor ister istemez

      Sil
    3. yok yok sen bilmiyosun bu işi kedidir kedi

      Sil
    4. bence de s serisinin küçüğü gibi olması hiç hos olmamış..mercedes diye güzel olcak zorunluluğu yok.zaten mercedesin eski müteahhit kasalarıda çirkinlik abidesi buda çirkin olmuş..bmw farkı açıyor giderek.3 serisi bu kadar güzelken kim bunun yüzüne bakar.

      Sil
    5. Zevkler ve renkler...

      Sil
  3. renault dan kapmışlar 1.6 dci motoru. çok satacak, hatta hayvan gibi satacak.

    YanıtlaSil
  4. Aynen 1, 6 dci deli sattirir.bu arada 3. Yorum bana ait.2.sini gormeden yaptim.ama cin iskencesi yapilsa da fikrim degismez.alfa romeo hatta ferrari bile en fazla bmw kadar farkli tasarim yapabiliyo.yani bu 2 yorum vw'yi sirf jetta-passat ayni, audinin butun modelleri ayni diye elestirenlere gelsin.premiumlarda mercedesin sorunu cirkin ve ayni olmasi bu arada onu da soyliyim

    YanıtlaSil
  5. S, CLA, CLA Shooting Break, GLA, yeni GLK, bu yeni C, SLC... tüm bunların arasında bu adamlar F1deki yeni motora ne ara zaman bulacaklar acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. F1deki yeni motorla uğraşan ve binek araçlarla uğraşan ekibin aynı olmaması olasılığını da düşünürsen cevabı bulabilirsin.

      Sil
  6. bu sınıfta ağır başlı değil dinamik tasarım tutar. bkz. bmw 3, güncel c. içi çok elit olmuş güzel lakin ipad ekranıyla elit çizgiyi bozmuş. tabi bence:)

    YanıtlaSil
  7. Buna karşı, bmw'den 1.6 dizel atağı bekliyoruz. 1, 2, 3 serilerine koysalar şöyle çift turbolu dolu dolu 150+ hp 1.6 dizel de ortalık c serisine kalmasa... C de şahane görünüyor ama gönlümüz üç harfliden yana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şey benim de hayalimde :) ama bence o tip bi motor için (en azından yeterli dayanıklılık ve ucuzluğa sahip olması açısından) daha çok zaman geçmesi gerekiyor.olsa tadından yenmez tabi

      Sil
  8. Kusura bakmayın, Mercedes'in arabaları birbirine benziyor eleştirileri yapılacak bir marka değil. Yeni C serisi'de çok başarılı ve hastası oldum diyebilirim. CLA sahibiyim ve C serisi sportiflik olarak yakın gelse düşünürdüm. Fakat C, "köpek" gibi satacakdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. niye ki mercedes in ne özelliği var..çok da çirkin olmuş araba işte.

      Sil
    2. Keşke S serisine benzer olsaymış,vallaha on numara olurmuş,hele şu arka bagaj kapağının kendin den çıkıntılı fabrika çıkışlı spoyleri hiç olmasaymış yada özel sipariş tarzı tercihen olsaymış aracı çirkin gösteren yeri arkasındaki spoyler vede yan arka kaputun kabartmaları işte S serisin de bu çirkinliği koymamışlar çünkü kendileri de biliyorlarki C serisini çir yapmış.

      Sil
  9. C coupe'den bir haber var mi? Ne A serisinde 3 kapi opsiyonu koydular ne de CLA da. Guzel 3 kapili bir coupe almak icin illa C coupe gibi ucmamiz mi lazim? Gidip 2 serisi alacam o olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C Coupé olacak. Ama o gelene kadar 4 Serisi var :)

      Sil
    2. yani 2 serisine bir cevabi yok mercedes'in? cla var en yakin ama o da 4 kapili

      Sil
  10. dci motoru renault'dan alacaksan bari 115'liği değil de 130 beygirliği alaydın. megane gt line'dan daha güçsüz bir mercedes, vay ki ne vay!

    YanıtlaSil
  11. s ile tasarım benzerliğini savunanları anlamıyorum. ya mercedes fanları ya da mercedes çalışanı gibi birşey olmalılar. bence tasarım s'nin kötü bir taklidi olmuş bu açıdan mercedes modellerin özgünlüğünü katletti. ama parası olan takar mı takmaz hatta eskisinden de çok satar muhtemelen. ince estetik zevkleri olan adamların nesli tükendi çünkü dönem ayı dönemi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer önceki nesillere küçük bir göz atsaydın seksenlerden beri (W221 dışında) tüm s serilerinin küçük kardeşleri c ile benzer tasarım ögelerine sahip olduklarını farketmen zor olmazdı. Ayrıca seninle aynı zevklere sahip olmayan insanlara hitap şeklin aslında kendini tanımlıyor.

      Sil
  12. ya sportiflik gitmiş haklısınız. genç arabası olmaktan uzak. Müşteri yaş seviyesi artıcak Ama bu yeni tasarım ucuz yollu S serisi keyfi yaşatıcak millete. Mercedes de meydanı "A3 Sedan"a bırakıcak kadar enayi değildi heralde. Bişeyler yapması lazımdı. Bunu buldu. Alan adam düşünücek 20bin daha fazla veririm üst sınıfa çok daha yakın elit tarzda arabaya binerim diycek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a3 sedan ile c serisi ne alaka ya

      Sil
    2. a3 sedanın mercedes karşılığı cla zaten.o da fiyatına rağmen deli satıyor

      Sil
  13. Admin bu versiyonu koymamış. Bu versiyon çok daha güzel görünüyo diğerinden
    http://www.ototeknikveri.com/images/userfiles/138719122595799796.jpg
    http://www.autolake.com/wp-content/uploads/2013/12/Mercedes-Benz-Announces-the-Next-Generation-C-Class-in-2014-Detroit-8-1024x768.jpg
    http://ototeknikveri.com/images/userfiles/138702350396119154.jpg
    http://www.autolake.com/wp-content/uploads/2013/12/Mercedes-Benz-Announces-the-Next-Generation-C-Class-in-2014-Detroit-1-1024x680.jpg

    YanıtlaSil
  14. 1.6 dizeli sanıldığı gibi satış patlaması yapmaz bence.merso kullanıcısı otomatik vitese alışık.düz vitesi tercih etmezler.tercih edenlerde esnaf müteahhit , faizci gibi kimseler olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu motorla birlikte sadece manuel şanzıman sunulacağı düşünülerek yapılmış bir yorum. Ya otomatik şanzıman da sunulursa?

      Sil
    2. Ki bence sunulabilir.1.5 litrelik motor da 7g-dct ile sunulmaya baslandi.Yalniz asil sacma olan dci mercedeste kullanilmaya baslandiktan sonra renolarin fiyatlarinin ucmasi

      Sil