25 Ağustos 2018 Cumartesi

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow


Mercedes bu yıl da bizi konseptsiz bırakmıyor. Alman markanın EQ Silver Arrow isimli otomobili, 1937 yılında dünya hız rekorunu kıran W125'in anısına, ona benzer bir yapıyla karşımıza çıkıyor.

5.3 metre boya ve yaklaşık 1 metre yüksekliğe sahip otomobilin ön bölümünde kullanılan LED aydınlatma grubu, araç ismini de içerisine alıyor. Önde 24, arkada 26 inç çaplı jantlar kullanan konseptin şişkin çamurlukları lastiklerin arka bölümünü kaplamıyor.


Yan eteklerinde de ismi yazan otomobilin bu yüzünde havalandırma çıkışları da yer alıyor. İnce yapılı LED stoplara sahip olan konseptin arkasında, çift parçalı olarak uzayabilen spoiler dikkat çekiyor. Bu arada lastiklerin de küçük Mercedes logoları haricinde slick olduklarını belirtelim.

Tek kişilik kokpitte yer alan deri döşeme koltuk üzerinde de küçük yıldızlar bulunan EQ Silver Arrow'un kabin tabanı ahşapla kaplanmış. Dijital gösterge paneli ve oval direksiyon simidinin ortasındaki ekran haricinde kokpiti çevreleyen cama da 3D görüntü yansıtabilen araç bu sayede hayalet bir araçla yarış yapmanızı sağlayabiliyor.


Otomobilde yaklaşık 80 kWh kapasiteli bataryalar kullanılacağını açıklayan Mercedes, elektrik motorlu aracın toplam gücü 750 beygir olarak verirken menzili de 400 km olarak açıklıyor.

McLaren 720S GT3


McLaren, yeni nesil yarış araçları arasına bir yenisini ekliyor. İngiliz üreticinin 720S temelleri üzerine geliştirdiği GT3 versiyonu vergiler hariç 440.000 Sterlin seviyesinden başlayan bir fiyata sahip olacak.

Standart 720S ile karşılaştırıldığında kullanılan parçaları %90'ın üzerinde yeni olan modelde geniş hava girişine sahip ön tampon, büyük bir splitter, hafifletilmiş, tek bijonlu jantlar, genişletilmiş yan etekler, ön çamurluklar üzerine eklenen hava çıkışları, büyük spoiler, tamamen yenilenmiş arka tampon, büyük difüzör ve yeni stoplar kullanılmış.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motoru barındırmaya devam eden otomobilde bu ünite yarış şartları için optimize edilirken şanzıman da 6 ileri vitesli, sıralı üniteyle değiştirilmiş.

Acura NSX


Honda'nın Kuzey Amerika pazarında Acura markasıyla satılan süper otomobili NSX güncellendi. Güçlenme yaşamayan araç buna rağmen sürüş performansını artırırken görsel değişiklikler de minimumda tutulmuş.


Artık turuncu gövde rengiyle alınabilen NSX'in ön panjurunda gövde rengi ve piyano siyahı detaylar göze çarparken siyah renk arkada da kullanılmış. İç mekan da artık tamamen kırmızı veya mavi siyah renk kombinasyonlarıyla alınabiliyor.


Süspansiyon, dört tekerlekten çekiş, direksiyon, ESP ve 3.5 litre hacimli motorun enjektörleri üzerinde yapılan değişiklikler gücü artırmamış olsa da performansı geliştirmiş.

24 Ağustos 2018 Cuma

Bugatti Divo


Bugatti'nin uzun süredir geleceğini duyurduğu sınırlı üretim hiper otomobili tanıtıldı. İsmini yine bir Fransız yarış pilotu olan Albert Divo'dan alan otomobilin üretilecek 40 örneği de satılmış. Aracın net fiyatı 5 milyon Euro olarak açıklandı.

Temelleri Chiron üzerine geliştirilmiş olsa da görünümü bu araçtan farklı olan Divo'nun ön bölümünde daha büyük hava girişleriyle daha ince yapılı farlar bulunuyor. Hafifletilmiş jantlar ve ön çamurlukların üzerine yerleştirilen hava çıkışlarıyla ön tamponun altında bulunan splitter dikkat çeken noktalar arasında.


Yenilenen yan hava girişleriyle bu bölümün görünümü tamamen değişirken arkada dikkat çeken spoilerin boyu 1.83 metreye çıkmış. Çok parçalı LED stoplar, köşeli egzoz çıkışları ve dev difüzörüyle Chiron'dan 35 kg daha hafif olan otomobilin yere basma kuvveti de 90 kg artışta.

Değişimleri otomobilin dışıyla sınırlı tutan Bugatti, iç mekanı Chiron'dan alırken kabindeki model armalarını değiştirmeyi unutmamış. 1.500 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebilen, 4 turbo beslemeye sahip, W16 motor da kardeşinden aynen alınmış. Maksimum sürat modu bulunmayan otomobilin ulaşabileceği değer 380 km/s ile sınırlandırılmış.

Porsche Project Gold


Porsche'nin 70. yaş günü kutlamaları bütün hızıyla devam ediyor. Bu nedenle üretilen birçok özel otomobil içerisine bir de 911 katıldı. Project Gold olarak anılan araç aslında 20 yaşında bir Turbo.

Tamamen soyularak yeniden bir araya getirilen otomobilin gövdesinde 911 Turbo S Exclusive Series'de kullanılan özel altın rengi kullanılmış. Siyah renkli jantlar ve karbon fiber parçalar da özel donanımlar arasında. Şasi numarası da kendisine özel olan bu otomobil, 1998 yılında üretilen son 993 kasa 911'in ardından gelen numaraya sahip.


İç mekanı da Porsche tarafından özel olarak toplanan otomobilde siyah renkli deri döşeme, altın renkli dikiş iplikleri, karbon fiber trim parçaları ve modelin tek örnek olduğunu gösteren plaka sunuluyor.

Kaputu altında 3.6 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motorun 450 beygir güç üretebilen seçeneği bulunan özel otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekişi sistemine sahip.

Audi PB18 e-tron


Bütün markaların elektrik motorlu modeller üzerine yoğunlaştığı günümüzde Audi de elektrikli bir süperspor otomobil konsepti tanıttı. Etkileyici bir tasarım ve beraberinde gelen performans aracın dikkat çeken yanları.


Markanın köşel çizgilere sahip tasarım dilini devam ettiren konseptte agresif görünen dev bir panjur, LED farlar, aerodinamik yapılı, 22 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, yan hava girişleri, cam tavan, aynalar yerini alan yan kameralar, dev spoiler, yatık bagaj kapağı ve difüzör gibi detaylar gözlerden kaçmıyor. Shooting brake gövdeye sahip olan otomobilin bagaj hacmi 470 litre.

Asıl sürprizi iç mekanda olan otomobilin sürücü koltuğu, sürüş için gerekli bütün ekipmanlarla birlikte yana kaydırılabiliyor. Bu sayede araç iki veya merkezi oturma pozisyonuna sahip tek kişilik bir otomobile dönüşebiliyor. Oval direksiyon simidi ve dijital gösterge panellerinin yanında dokunmatik yüzeyler de donanımda bulunuyor.


Önde tek, arkadaysa iki adet elektrik motoruna sahip olan konseptin gücü 680 beygir olarak açıklansa da kısa süre için bu güç 775 beygire ulaşabiliyor. Karma tork değeriyse 830 Nm. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate hızlanma süresi 2 saniyenin biraz üzerinde olan otomobilin ağırlığıysa 1.550 kg.

95 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan PB18 e-tron'un menzili 500 km'nin üzerinde. 800 Volt şarj istasyonlarına uygun tasarlanan otomobil bu sayede 15 dakikada tamamen şarj olabiliyor. Temassız şarj özelliği de donanımlar arasında.

Lamborghini Aventador SVJ


Lamborghini'nin Nürburgring fatihi sonunda bizlerle. Zaten agresif bir görünüme sahip olan Aventador temelleri üzerine geliştirilen seçenek İtalyan markanın en hızlı güncel yol otomobili olma özelliğini taşıyor.

963 örneği üretilecek olan aracın 63 adedi, siyah beyaz gövde rengine sahip olacak. Bu otomobillerde kullanılan 63 kapı numarası, ilk Jota'nın piyasaya çıktığı 1963 yılına atıfta bulunuyor. Bahsi geçen araçlarda bakır renkli dış trim parçaları da kullanılacak.


Huracan Performante'nin izinde giden otomobilin hızlanmasındaki en büyük sebep aktif aerodinamik parçalara sahip olması. Yere bastırma kuvveti %40 artarken hava sürtünme katsayısı da %1 oranında aşağıya çekilmiş. Bunları gerçekleştiren değişiklikleri fark etmekse zor değil.

Yenilenen ön tamponunda birçok hava girişi yer alan SVJ'nin her yanından deflektörler çıkıyor. Yan etekler ve yan hava girişleri de büyümüş. Arkaya farklı bir spoiler yerleştiren Lamborghini motor kapağını da yenilerken arka tamponun da büyük kısmını difüzör olarak kullanmış. Ayrıca çiftli egzoz çıkışı da yukarıya alınmış.


Ağırlığı 1.525 kg'a indirilen modelin 100 km/s'ten durağan hale geçmesi için 30 metre yeterli oluyor. Nürburgring turunu 6:44:97 gibi bir sürede tamamlayabildiği düşünülürse bu veri kabul edilebilir bir değer. Dört tekerlekten çekiş ve yönlendirilebilir arka aksa da sahip olan otomobilde 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.

Kaputu altında görev yapan 6.5 litre hacimli V12 motor 770 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen SVJ, 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken 0-200 km/s süresi 8.6 saniye. Maksimum süratse 350 km/s'in üzerinde.

Infiniti Prototype 10


Nissan'ın lüks kolu Infiniti, etkileyici konsept modelleri arasına bir yenisini ekledi. Çok da sürpriz olmayan bir şekilde elektrik motoruna sahip olan araç bir yarış otomobili şeklinde hazırlanmış.

Aslında konsepte bakıldığında söylenecek çok şey bulmak zor. İnce yapılı LED farlar ve çift parçalı splitter ön bölümü özetlerken yanda geniş hava girişleri ve büyük jantlar dikkat çekiyor. Aracın hem yan hem de arkasında ışıklandırmalı Infiniti yazıları görülebiliyor.


Tek kişilik kokpitinin içerisinde neredeyse kare biçimli bir direksiyon simidine sahip olan araçta tek parça yarış koltuğu ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunulmuş. Elektrik motorlu olduğu belirtilen otomobilin performans detaylarıysa henüz paylaşılmamış.

23 Ağustos 2018 Perşembe

BMW Z4


BMW'nin uzun süredir bizlerden sakladığı roadster modeli Z4, yeni nesliyle ortaya çıktı. Toyota ile ortaklaşa geliştirilen otomobilin ilk etapta en güçlü versiyonu tanıtıldı. Aracın konsept haliyle benzerliği dikkat çekici.

Bez tavana dönüş yapan yeni nesil Z4'ün tasarımında yeni 8 Serisi ile başlayan çizgiler kullanılmış. Çamurluklara doğru uzanan LED farlar, geniş ön panjur, dalgalı bir görünüme sahip kaput ve M Sport ön tamponuyla sportif duran Z4 M40i'de 19 inç çaplı jantlar kullanılmış.


50:50 ağırlık dağılımına sahip olan aracın arka bölümünde köşeli takla barları, ince uzun LED stoplar, çift egzoz çıkışı, geniş hava çıkışlarına sahip tampon ve spoiler biçimli bagaj kapağı görülebiliyor. Ön çamurlukların arkasındaki hava çıkışları da dinamizmi pekiştirmiş.

İç mekanında da yeni nesil tasarım kullanılan otomobilde dijital gösterge paneli, renkli head up display, geniş bilgi-eğlence ekranı ve ızgaralar arasına alınan göstergelere sahip havalandırma sistemi görev yapıyor.


Z4 M40i'nin kaputu altında görev yapan 6 silindirli, 3 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor 340 beygir güç, 500 Nm üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomaitk şanzıman, M Sport diferansiyel ve arkadan itiş sistemiyle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.6 saniye sürüyor.

sDrive30i'de sunulan 2 litre hacimli motor 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor ve aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaştırabiliyor. sDrive20i'de de aynı motor bloğunu kullanan BMW, bu üniteden 197 beygir güç, 320 Nm tork almış. Aynı 8 ileri vitesli şanzımanı kullanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.6 saniyede ulaşabiliyor.

Opel GT X Experimental


Artık PSA grubunun bir parçası haline gelen Opel, yakın gelecekte kullanmaya başlayacağı tasarım dilini yeni bir konseptle tanıttı. GT X Experimental isimli crossover, pek de sürpriz olmayan bir şekilde elektrikli bir otomobil.


Önden bakıldığında matrix LED farları ve ışıklandırmalı marka logosuyla dikkat çeken otomobilin gövdesi çift renkli ve sarı şeritlere sahip. Şişkin çamurluklar ve büyük jantlar güçlü bir görünüm sunarken tavanın yapısı ADAM'ı hatırlatıyor.

Cam tavana sahip olan konseptin arka kapıları geriye doğru açıldığından B sütunu bulunmuyor. Arka kısımda, farları kopyalayan stoplar ve küçük bir spoiler kullanılmış.


Sade yapılı iç mekanda, havada duruyormuş gibi görünen dört koltuk barındıran araçta alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi ve dijital göstergeler görev yapıyor.

Henüz teknik verileri açıklanmayan aracın elektrik motoru ve 50 kWh kapasiteli bataryalarla donatıldığı ve önden çekişli olduğuysa gelen bilgiler arasında. Konseptte otonom sürüş ve kablosuz şarj özelliği de bulunuyor.

Hyundai Elantra


Hyundai'den sürpriz bir haber geldi. Markanın C segmentinde yer alan sedan modeli Elantra makyajlandı. İlk etapta Kuzey Amerika seçenekleri tanıtılan otomobil çok farklı bir görünüm ortaya koyuyor.

Ön bölümde üçgen yapılı LED farlar ve köşeli tasarıma sahip tampona entegre edilmiş büyük panjurla dikkat çeken otomobilin kaputu da yenilenmiş. Farklı jantlarla donatılan Elantra'nın arkasında daha agresif tasarım sunan LED stoplar spoiler şeklini alan bir bagaj kapağı ve sportif görünen bir tampon kullanılmış.


İç mekanda da dikkat çekici değişiklikler sunan otomobilde i30'da da görev yapan direksiyon simidi, daha derin tasarıma sahip göstergeler, 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, daha şık görünen havalandırma kumandaları ve kablosuz şarj tablası gibi farklılıklar bulunuyor. Havalandırma ızgaralarının ana hatları aynı kalsa da iç desenleri yeni.

Yardımcı güzenlik donanımı da zenginleşen otomobilde kazadan kaçınma asistanı, sürücü dikkat sensörü, şeritte kalma yardımcısı, çapraz trafik alarmı ve acil durum fren sistemi gibi sistemler görev yapıyor.


Tanıtımı A.B.D.'de yapıldığından ilk etapta benzinli motorları ortaya çıkan otomobilde görev yapan 2 litre hacimli ünite atmosferik beslemeli olsa da 1.4 ve 1.6 litre hacimli motorlar turbo beslemeye sahip. Motor seçeneğine bağlı olarak 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

20 Ağustos 2018 Pazartesi

Shelby GT


Ford Mustang'in ilk günlerinden bu yana aracın modifikasyonuyla uğraşan Shelby'den bir yenilik daha geldi. Firma, Mustang GT temelli araçları Shelby GT ve GT-H'i tanıttı.

Sabit tavanlı veya üzeri açılabilir sekilde alınabilen otomobiller, dışarıdan bakıldığında yenilenmiş tamponlar, ön panjur, jantlar ve kaput gibi detaylar sayesinde tanınabilirken GT-H modellerinde özel grafikler de kullanılmış.


Süspansiyon ve egzoz sistemleri de yenilenmiş olan otomobillerin iç mekanında özel üretim plakası, kısa yollu şanzıman ve özel paspaslar yer alıyor.

5 litre hacimli V8 motoru yaklaşık 500 beygir güç üretebilen otomobile opsiyonel olarak eklenebilen kompresör besleme sayesinde güç 700 beygir üzerine çıkıyor. Bu motorlar 6 ileri vitesli manuel veya 10 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor.

19 Ağustos 2018 Pazar

Alfa Romeo Giulia ve Stelvio


Alfa Romeo'nun şık araçlarından Giulia ve aynı temelli SUV Stelvio güncellendi. Tasarım anlamında bir yenilik sunmayan otomobillerin bazı motor seçenekleri güçlenirken bir de donanım paketi aileye eklenmiş.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 ve 180 beygir güç üretebilen seçenekleri 10 beygirlik güçlenmeyle 160 ve 190 beygir değerlerine ulaşırken maksimum tork, her iki üntede de 450 Nm.


Ürün gamına eklenen Veloce Ti donanım paketiyle birlikte Quadrifoglio'nunkilere benzer koltuk döşemeleri, ışıklandırmalı kapı eşikleri, karbon fiber trim parçaları, 19 inç çaplı jantlar ve karbon fiber yan aynalar alınabiliyor. Ayrıca bütün araçlarda 8.8 inç büyüklüğünde bilgi eğlence sistemi ve hem Apple Carplay hem de Android Auto bulunuyor.

Micro Microlino


BMW'nin ünlü Isetta'sı neredeyse 60 yılın ardından geri dönüyor. Üstelik minik model artık elektrik motorlu bir otomobil ve İtalya'da, Tazzari tarafından üretilecek.


Görünümü klasik kardeşine benzeyen otomobilin yapısı da değişmemiş. Tek kapısı önde olan aracın bagaj kapağı da camdan üretilmiş. 2.4 metre boya sahip olan otomobilin bagajı 300 litre hacimli.


İç mekanı çok sade bir görünüm sunan iki kişilik otomobilde görev yapan elektrik motoru 20 beygir güç, 110 Nm tork üretebiliyor. 90 km/s maksimum sürate ulaşabilen Microlino'nun menzili, 14.4 kWh kapasiteli pillerle 200 km'nin üzerine çıkıyor.