6 Ekim 2013 Pazar

Global Hyundai Club Invitation 2013


Bu sefer farklı bir yazıyla karşınızdayım. Son yıllarda gelişimini dikkatle takip ettiğim üreticilerden Hyundai, Güney Kore'nin başkenti Seul'de düzenlediği global Hyundai klüpleri toplantısına beni de davet etti. Organizasyonda bulunan iki bloggerdan biri olarak düzenlenen etkinliklere farklı bir bakış açısıyla yaklaşma olanağım oldu.


İstanbul'dan havalandıktan 9 saat 20 dakika sonra indiğimiz Incheon Uluslararası Havaalanına Universe model otobüsleriyle katılımcıları karşılamaya gelen Hyundai bizleri daha ilk dakikalarda şımarttı. Geniş deri koltuklarda bir saat süren yolculuk sonrasında vardığımız Conrad hotel Seul isminden de anlaşılacağı üzere etkileyiciydi.


İkinci gün erkenden kalkıp Hyundai Motor Company'nin şehir merkezinde bulunan genel merkezini ziyaret ettik. Firmanın üst düzey yetkililerinin katılımıyla yapılan toplantıda grubun büyüklüğü ve diğer kolları tanıtıldı. Gezegenin farklı köşelerinde gösterimde olan Hyundai reklamları da izlendikten sonra alt katta yer alan araçların tanıtımına geçildi. Equus ve Santa Fe'nin Kore'de satılan versiyonu Maxcruz'un da yer aldığı salonda en çok dikkat çeken otomobilse ix35'in hidrojenle çalışan versiyonu oldu.

Seul ardından Hyundai ve Kia'nın Namyang'da bulunan Ar-Ge merkezinin yolu tutuldu. Merkez girişinde fotoğraf makineleri ve cep telefonları toplansa da maskeli araçların şekillerine bakılırsa her iki markanın da yakında piyasaya süreceği yığınla model bulunuyor. Hyundai grubunun küçük müzesi ve test pistlerini de gezdikten sonra Hyundai grubunun otellerinden olan Rolling Hills'de karınlar doyuruldu.


Öğle yemeği ardından geçilen Asan fabrikasında Grandeur ve Sonata modellerinin üretidiği hatları görmek mümkün oldu. 8.5 saat uzunluğunda iki vardiyaya sahip olan fabrikada yılda 300.000 araç üretilebiliyor.

Fabrika gezisi ardından dönülen otelimizden sabah Seul turu atmak için çıktığımızda biraz üzgün olsak da bu günün akşamında Güney Kore'nin balayı adası Jeju'ya gideceğimizi bilmek güzeldi. Adada ayarlanan test sürüşünde Genesis, i40 ve Veloster modelleri hazır bulunmuş olsa da Güney Kore'nin trafik kanunları nedeniyle araç sürmek mümkün olmadı. Bu ülkede araç kullanmak istiyorsanız ülkenin ehliyetine veya uluslararası ehliyete sahip olmalısınız. Test sürüşü olmaması kalbimizi kırsa da bu süreyi otelin ısıtmalı havuzunda okyanus manzarasına bakarak geçirmek de hiç fena değildi.


Dönüş gününde Jeju'dan Seul Gimpo havaalanına uçtuktan sonra geceyarısı uçağına binmeden önce başkentin yeraltı ve yerüstü alışveriş merkezlerini ziyaret etme şansımız da oldu.

Hyundai sayesinde görebildiğim Güney Kore'de çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Yasiyorsun valla Onur abi :) Sevindim ama Hyundai'in senin gibi insanlari cagirmasina ve onem gostermesine. Oldukca etkileyici.

    YanıtlaSil
  2. Onurcum, otomobiller konusunda senin gibi bilgili baska birisi olmadigini bildigim icin Hyundai'nin seni davet ederek dogru karari vermis. Yazilarini begenerek okumaya devam edecegiz.

    YanıtlaSil
  3. onur bi dahaki geziye beni de götür

    YanıtlaSil
  4. onur bizi discoya gotur onur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onurla olsun diskoya da giderim meyhaneye de çayhaneye de ortak nokta çook

      Sil
  5. 4. resimde arabaya değdirirken attığın sinsi bakış dikkatlerden kaçmadı, belli ki mutlusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç dokunmadım Equus'a ama mutluydum tabi.

      Sil
  6. Onur bey yorumumu neden sildiniz anlayabilmiş değilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silmedim ki. Link varsa otomatik silmiştir. Yapıyor öyle arada. Alırım şimdi geri.

      Sil