12 Şubat 2012 Pazar

Tesla Model X


Elektrik motorlu araçlar üreten Tesla'nın ürün gamına bir SUV katılmak üzere. Roadster ve Model S'in ardından gelen bu otomobille SUV sınıfı da renkleniyor.

Tasarımındaki yuvarlak hatlar Model S'i hatırlatan Model X'in yüzü ve arka kısmı da bu otomobilden alınmış gibi duruyor. Şiskin çamurluklarla güçlü bir duruş sergileyen aracın ilginç yönlerinden birisi de en azından konsept halinde arka kapıların yukarıya doğru açılması.

Aynaları yerine küçük kameralar yerleştirilen otomobilin iç mekanında sunulan 3 sıra koltuk toplam 7 kişilik oturma kapasitesi anlamına geliyor. 3. koltuk sırasının arkasında bulunan bagajın hacmini yeterli bulmayanlar için bir de sürpriz var ki o da kaputun altında sunulan ek bagaj hacmi.

Motor ve bataryalarını da Model S ile paylaşan otomobilin 40, 60 ve 80 kWh kapasiteli pilleri hatchback kardeşindekinden yaklaşık %10 daha kısa menzil sunacak.

9 yorum:

  1. Falcon Wings ten bahsetmemişsin? :) yoksa yararlı bulmadın mı özelliği?

    YanıtlaSil
  2. ek: dual motors all wheel drive a da değinmemişsin. senin gibi birinden bu 2 özelliği atlamasını beklemezdim açıkçası. özellikle senin yorumunu öğrenmek iyi olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Arka kapıların yukarıya doğru açıldığından bahsettim yazıda ki yararlı bulduğumu söyleyemem.

    Birden çok motor kullanılarak elde edilmiş dört tekerlekten çekiş sistemi de özellikle hibrit araçların sıkça kullandıkları bir sistem. 1,2,3 hatta 4 motorla dört tekerlekten çekiş elde edilebiliyor. Seri üretim araçlar gün ışığına çıktıklarında detaya da gireceğim bu konuda.

    Elbette önce seri üretim versiyonun tanıtılması gerekiyor ki ondan da önce Model S'in bir piyasaya çıkması lazım artık :)

    YanıtlaSil
  4. 2014 gibi satışına başlanacakmış sanırım. bu arada yazıyı tekrar okudum, evet bahsetmişsin kapı sisteminden, özür diliyorum ilk seferde gözümden kaçmış :)

    YanıtlaSil
  5. Önemli değil.

    2014 gibi diyorlar fakat Tesla'nın diğer iki modelinde yaptığı gecikmelerden yola çıkarsak ben çok umutlu değilim 2014'ten. Ama ümidi kesmeyelim tabi :)

    YanıtlaSil
  6. Bu markayı seviyorum

    YanıtlaSil
  7. Ben de beğeniyorum Tesla'yı. Özellikle cesaretleri pazara yeni bir soluk getiriyor. Tasarımları da hoş.

    YanıtlaSil
  8. öle yada böle elektrikli araçlar devralicak otomotiv piyasasını 2050 civari iymli araçları yakarlarlar piyasada.

    YanıtlaSil
  9. Pil teknolojisinde bir patlama olduğu an piyasa onların. Şu an tek eksileri piller.

    YanıtlaSil