9 Mart 2016 Çarşamba

TechRules GT96 TREV ve AT96 TREV


2016 Cenevre otomobil fuarının dikkat çeken araçlarından ikisi de TechRules standında bulunuyordu. Çin merkezli üreticinin fütüristik tasarıma sahip süperspor otomobilleri geleceğin teknlojilerini de üzerinde barındırıyor.


Akıcı hatlara sahip ikilide ön çamurluklara kadar uzayan çift bölümlü LED farlar, sivri bir burun, 20 inç çaplı jantlar, yukarıya doğru açılan kapılar, yatık bir ön cam, arkayı boydan boya geçen LED stoplar ve büyük difüzör görev yaparken AT96'da genişletilmiş gövde, daha abartılı aerodinamik parçalar, küçültülen yan aynalar ve dev spoiler bulunuyor. Bu arada dikkatli gözler, egzoz çıkışlarının kaputa yerleştirildiğini görebilir.


Hem şasi hem de gövdesi karbon fiberden üretilen ikilinin iç mekanı sade bir tasarım sunuyor. Neredeyse bir dikdörtgen şeklini almış direksiyon simdi, dijital gösterge paneli, ince yapılı, karbon fiber koltuklar, havada duran orta konsol gibi detaylar her iki otomobilde de bulunurken AT96'da yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, metal pedal seti ve dokunmatik kumanda paneli yerine gelen düğmeler yer alıyor.


Asıl farklı yanı kaputu altında olan araçlar küçük bir gaz türbini tarafından şarj edilen lityum manganez oksit bataryalardan güç alan altı elektrik motoru tarafından hareket ettiriliyor. Ön aksta iki arkadaysa dört motoru bulunan otomobiller 1.044 beygir güç ve 8.600 Nm gibi uçuk verilere sahip. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 2.5 saniye sürerken maksimum sürat 350 km/s'te sınırlandırılmış.


1.380 kg ağırlığa sahip olan konseptlerde kullanılan fren sistemi Brembo imzası taşıyor ve önde 405, arkadaysa 380 mm çaplı disklerden oluşuyor. Araçlar için 2.000 km menzil öngören TechRules, GT96'nın biyogaz ve doğalgazla çalışmak için konfigüre edildiğini söylerken AT96, benzin, mazot ve uçak yakıtıyla işleyebiliyor.

15 yorum:

  1. 8600 Nm tork olmasına rağmen neden 0-100 hızlanması bu kadar uzun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü o tork, yere hala kauçuk lastiklerle aktarılıyor. Lastiklerin de belli sınırları var. Birden yüklenme yapıldığında o kadar torkla cayır cayır patinaja kalmaması bile mucize.

      Sil
    2. doğru o araç için bence özel lastik yapmalılar

      Sil
    3. good year markası yeni prototip lastik deniyor bence o lastikleri bu araçta kullanmak gerek. Gerçi good year ın yaptığı o şeye tam lastik olduğu söylenemez top gibi birşey jant yok çok ilginç bir şey gerçekten.

      Sil
  2. gövde tasarımları güzel de o spoilerin o kadar dev olması gerekiyor muydu? koenigsegg regera da hızlı araç ama sırıtmayan spoiler yapıyorlar. ayrıca 8600nm için yorum yapamıyorum raikkonen soğukkanlılığı herkesde yok abi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8600nm torkun o arabanın önünü uçurması gerek normalde ara hızlanmalarda bile. o devasa spoiler gerekli down force'u vermeye yarıyor olabilir. Keyfi olduğunu zannetmiyorum yol tutuşunu da muhtemelen epey artırıyordur.

      Sil
  3. 2000 km menzil derken 2000 kilometre sonra cidden motor yok mu oluyor?

    YanıtlaSil
  4. tasarımı McLaren'i anımsatıyor.

    YanıtlaSil
  5. çin e bakya neydi neler yapıyor artık. Tork şahane arkadaki kanat yeterlimi :) uçar bu araç çünkü bence daha'da büyük koymalılar.

    YanıtlaSil
  6. lann bu ne böyle !!! bu nasıl birşey :))) araç budur be o tork ne !!! onur bey bize bu aracı tanıttığınız için teşekkürler. Hemde çin yapmış çin'e bak hele.

    YanıtlaSil
  7. gerçekten etkileyici bir araba aracın elektrikli motorlarının resimlerini görmek isterdim nasıl birşey acaba.

    YanıtlaSil
  8. at96 modeli ne güzel yapmışlar hem mazot hem benzin ile çalışıyor :)

    YanıtlaSil
  9. emeği geçenlere teşekkürler bu aracı bizlere tanıttığınız için.

    YanıtlaSil
  10. konsept ya at yalanı

    YanıtlaSil