15 Ocak 2016 Cuma

Hyundai IONIQ


Hibrit otomobilde savaşlar son sürat devam ediyor. Toyota Prius'un liderliğinde geçilen yılların ardından bu pazarın giderek büyüdüğünü gören diğer markalar Japon egemenliğine bir son vermek için kendi savaşçılarını piyasaya sürer oldu. Bu araçlara 2016 yılında katılacak olan örnekse Güney Kore'den gelecek. Üstelik ilerleyen aylarda aynı araca sadece elektrik motoruna sahip bir seçenek de eklenecek.

5 kapılı bir hatchback olarak tasarlanan otomobilin bagaj kapağı, Prius'ta olduğu gibi yüksek tutularak hava sürtünme katsayısı 0.24'te tutulmuş. Dik tutulan ön bölümde altıgen panjur ve ince uzun farların arasına eklenen siyah renkli bölüm farklı bir görünüm sunmuş. Tamponun altına kısa bir splitter eklenirken sis farları, dik bir şekilde konumlandırılıp, yanlarda yer alan hava girişleriyle birleştirilmiş.


İlginç bir tavan kaplamasına sahip olan IONIQ metal görünümlü yan aynası ve siyah renkli kapı altı korumaları da sunuyor. Yatık bagaj kapağı camının bittiği noktada görülen spoilerin altında dik yerleşime sahip ince bir cam daha sunan otomobilin stopları üçgen biçimli. Arka tamponun siyah tutulan orta kısmında dik yerleşime sahip reflektörler de bulunuyor.

Şık bir iç mekana sahip olan otomobilin kapı kolu ve cam kumandaları gibi parçaları tanıdık olsa da alt kısmı düzleştirilmiş, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tamamı dijital gösterge paneli ve kenarları yuvarlatılmış havalandırma ızgaraları farklılık yaratıyor. Metal pedal seti, dokunmatik bilgi ekranı, şık vites topuzu ve metal görünümlü süslemelere sahip kumanda birimleri de yaşam alanına seçkin bir görünüm katmış.


Kaput altında 1.6 litre hacimli bir benzinli motor bulunduran IONIQ bu üniteden 105 beygir güç, 147 Nm tork alabilirken 44 beygir güç, 170 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla karma kullanımda 141 beygir güç, 265 Nm tork alınabilmiş. 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan hibrit otomobilin tamamen elektrikli kullanımda ulaşabildiği maksimum sürat 120 km/s olarak açıklandı.

Plug-in versiyonu, daha yüksek kapasiteli pilleriyle 50 km ek menzil sunacak olan otomobilin sadece elektrik motorlu bir seçeneği de bulunacak. 120 beygir güç, 295 Nm tork üretebilen bu araç 250 km menzile ve 165 km/s maksimum sürate sahip olacak.

2 yorum:

  1. Direksiyon kaliteli gözüküyor.

    Onur abi senden bir ricam olacak; eğer aracı test etme imkanın olursa dikiz aynasından arkadaki küçük camı gösteren bir fotoğraf çekebilir misin? Görüş açısı için ne kadar etkili merak ediyorum. Honda'da benzer tasarıma sahip birkaç model var çünkü.

    YanıtlaSil