17 Ağustos 2024 Cumartesi

Mercedes-Maybach SL680 Monogram


Mercedes-Maybach ailesi genişliyor. Bu sefer de SL temellerini kullanan bir roadster ile karşımıza çıkan marka kendisinden beklenen tasarım ve teknik detayların çoğuna sahip. Kişiselleştirme seçenekleriyle de öne çıkan modelin isminde SL680 olsa da kaputu altında bir V12 bulunmuyor.

Gövde tasarımı standart SL'den farklı olmayan otomobilin önünde kromajlı panjur, kromajlı tampon ve Mercedes arması görülebiliyor. Kaputu gövdeden farklı renkte ve bol Maybach arması işlenmiş şekilde alınabilen aracın jantları da 21 inç çaplı.

Ön çamurluk, cam çerçevesi, kapı kolları ve yan eteklerde de görülen kromaj arka reflektörlerin arasında ve sahte egzoz çıkışlarında da bulunuyor. Maybach arması, kumaş açılır tavanda da yer alıyor. Daha yumuşak ayarlı süspansiyon sistemi, daha bol izolasyon ve sessizleştirilen egzoz sistemi de donanımda.

İç mekanda da ana hatlar standart SL ile paylaşılıyor olsa da dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda Maybach'a özel grafikler kullanılmış. Koltuk döşemelerinin deseni de markaya özelken arka koltuklar iptal edilmiş. Bu bölümün üzeri bira kapakla kapatılırken kafalıklar arkasına yine Mayback armalı şık alüminyum koruyucular eklenmiş.

Kaputu altında SL63'ün V8 motorunu barındıran otomobilin 4 litre hacimli ünitesi çift turbo besleme yardımıyla 585 beygir güç, 800 Nm tork üretiyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye sürerken maksimum sürati 260 km/s'te sınırlandırılmış.

Kalmar 9x9


Bu yıl Monterey'de Porsche fırtınası görülebiliyor. Ana markanın haricinde farklı üreticilerin klasik Porsche modellerine gönderme yapan modelleri de ortaya çıkan araçlar arasında. Tuthill'in GT1 benzeri çalışmasının ardından Danimarka merkezli Kalmar, 959'a göz kırpan otomobiliyle bizlerle.

Maksimum süratte 1.480 kg gibi inanılmaz bir yere basma kuvveti üretebilen otomobilin bu değere nasıl ulaştığı aerodinamik kitten belli oluyor. Geniş hava girişleri sunan tamponda splitter ve deflektörler sunulurken kaput ve ön çamurlukların hem üst hem de arkasında hava çıkışları var. 20 inç çaplı jantlar tek bijonlu.

Yan eteklerde de kanatçıklar sunan 9x9, arka çamurlukların önünde dev hava girişlerine sahip. Arka bölümde büyük bir sabit spoiler, difüzör ve yan kanatlar aerodinamik kiti tamamlıyor. LED stoplar ortada birleşirken çift çıkışlı egzoz stopların hemen altına alınmış. Bu arada motor kapağının üzerinde de ek hava girişlerine yer verilmiş.

İç mekanda klasik ve modern 911 çizgilerini sunan karbon fiber gövdeli araçta bol Alcantara döşemeler, yere sabitlenmiş metal padallar, karbon fiber yarış koltukları, analog devir saati ve üç kollu direksiyon simidi bulunuyor. Orta konsolda ekran sunmayan 9x9'un bu bölümde analog havalandırma kumandaları sunduğu görülebiliyor.

Sadece 9 örneği üretilmesi planlanan otomobilin üç farklı güç seçeneği bulunuyor. 9X9 Leichtbau olarak anılan hafifletilmiş model 1.250 kg boş ağırlığa sahip. 4 litre hacimli, atmosferik emişli, 6 silindirli Boxer motoru 530 beygir güç üretebilen aracın bu ünitesi 911 GT3'ten alınmış. 7 ileri vitesli manuel veya çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabilen seçenek 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşıyor.

9X9 Sport'ta 911 GTS'in çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer ünitesi kullanılsa da araç 650 beygir güç üretiyor. 1.3 tonluk boş ağırlığa sahip versiyon da iki farklı şanzımanla tercih edilebiliyor ve 0-100 km/s deparını 3.7 saniyede tamamlayabiliyor.

En güçlü seçenekse sadece 9x9 olarak anılıyor ve 911 Turbo S'in 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeli motoruna sahip. Modifikasyon sonucunda gücü 930 beygire yükseltilen araç sadece 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor ve dört tekerlekten çekiş sistemi yardımıyla 0'dan 100 km/s sğrate 2 saniyede ulaşabiliyor.

Cadillac Opulent Velocity


Bu yıl elektrikli otomobil konsepti tanıtan üreticilere Cadillac da katıldı. Markanın gelecekte üretmeyi planladığı süper otomobilin bir ön gösterimi olarak gösterilen model şık tasarımıyla dikkat çekerken teknik verileri henüz gizli tutuluyor.

Oldukça geniş bir yapıya sahip olan konseptin kaputu uzun tutulmuş. Sivri burun yapısında köşelere gizlenen LED farlar dikkat çekerken tampon altında çok parçalı splitter sunulmakta. Genişletilmiş çamurlukların içinde dev jantlar bulunurken kapı kolu ve yan ayna gibi parçalar ortada bulunmuyor.

Kısa bir arka bölüme sahip olan otomobilde arka cam sunulmamış. Önde olduğu gibi arkada da logosu aydınlatılan konseptin OLED stoplarıi spoiler altının neredeyse tamamını kaplıyor. Sade bir difüzörle de donatılan aracın arkada yer alan hava geçişleri de içeriden aydınlatılmış.

Yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekanda 2+2 oturma düzeni tercih edilmiş. 4. seviye otonom sürüş sunan modelin direksiyon simidi ve padalları istek üzerine ortaya çıkıyor. Düz zeminle donatılan konseptin gösterge paneli direksiyon simidinde. Ambiyans ışıklandırmasıyla konsolla birlikte kapıların cam altlarını kaplıyor.

Rimac Nevera R


Kısa süre önce süper zenginlerin içten yanmalı hiper otomobiller almak istediğini açıklayan Mate Rimac, Nevera'nın daha da güçlü bir şeçeneğini tanıttı. Tasarım olarak da farklılaşan otomobilin 2.3 milyon Euro seviyesindeki fiyatı da tahmin edileceği gibi artmış. Aracın üretim adediyse 40 ile sınırlı.

Bir yandan aerodinamik yapısı geliştirilen, diğer yandan sadeleştirilen ön tamponu panjurdan kurtulduğundan daha şık görünen aracın ön kapağı daha küçük olduğundan tampon bitiş çizgisi bulunmuyor. Genişleyen yan etekler haricinde hava giriş ve çıkışları da elden geçirilmiş.

Yenilenen tasarıma sahip jantlar önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı. Kapıları yine yukarıya doğru açılan modelin arka bölümünde sabit bir spoiler bulunuyor. 350 km/s'te 400 kg yere basma kuvveti üreten araç bu konuda %15 iyileşme sağlamış. Bu bölümde sunulan hava çıkışları da yeniden tasarlanmış.

İç mekanda çok daha az değişim sunan otomobil artık hem koltuklar hem de konsolda Alcantara döşeme sunuyor. Modelin ağırlığında yaşanan 35 kg'lık düşüşün 2.5 kg'ı buradan geliyor. Sunulan diğer değişiklik konsolda farklı renklerde trim parçalarının kullanılabilmesi. Aracın iç mekan uyarı aydınlatmaları da daha çok renk seçeneği sunuyor.

Dört elektrik motoruna sahip olmaya devam eden araç 2.265 kg ağırlığında ve 2.107 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 1.81 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'i görmesi 4.38, 300'e ulaşmasıysa 8.66 saniye sürüyor. Maksimum sürat 350 km/s'te sınırlansa da özel durumlarda sınırlandırıcı 412 km/s'e ulaşabiliyor. Batarya kapasitesiyse 120'den 108 kWh seviyesine düşmüş.

16 Ağustos 2024 Cuma

Tuthill GT One


Porsche 911 modellerine göndermeler yapan özel üretim araçlar genelde standart bir restomod olarak karşımıza çıksa da arada bir Tuthill GT One gibileri de görülebiliyor. 90'lı yılların sonunda ortaya çıkan ve asıl işi yarışmak olan GT1'in modern bir yorumu olan otomobil sadece 22 örneğe sahip olacak.

Ortadan motorlu yapısıyla dikkat çeken otomobil aslında sade bir görünüm sunuyor. İnce yapılı splitter, derin hava çıkışlarına sahip ön bölüm, yuvarlak LED farlar, ön çamurluklara yerleştirilen aynalar, aerodinamik jantlar, tavana ve arka çamurluğa eklenen hava girişleri, yan camlar, ön çamurluklar ve spoiler kenarlarına eklenen hava çıkışları ve difüzör üzerinde görülen çift egzoz çıkışı sade bir sportiflik sunmuş.

Kokpitin ana hatları klasik 911 modellerine göndermeler yapsa da dijital gösterge paneli ve ince kollu direksiyon simidi modern duran araçta ince tutulan vites konsolunda şalterli kumandalar kullanılmış. Karbon fiber gövdeli aracın derin yapılı koltukları da sahip olduğu performans hakkında ipucu veriyor.

Karbon seramik fren disklerine sahip olan otomobilin ağırlığı yaklaşık 1.200 kg. 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motoru atmosferik emişli haliyle 500 beygirin üzerinde güç üretebilirken turbo beslemeyle güç 600 beygir üzerine çıkıyor. Ayrıca 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman haricinde manuel ünite de alınabiliyor.

Lamborghini Temerario


Lamborghini'nin yeni "küçük" modeli bizlerle. Huracan'ın 10 yıllık üretiminin ardından bu otomobilin yerine geçen Temerario markanın şarj edilebilir hibrit araçları arasına katıldı. V10 motora veda eden araç yine de eskisinden çok daha güçlü ve performansı da artan ağırlığına rağmen daha yüksek.

Revuelto'dan daha sade bir görnüm sunan Temerario'nun önünde ince yapılı farlar ve altıgen gündüz aydınlatmaları yer alıyor. İnce splitter, önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar, ortaya ve yukarıya yerleştirilen egzoz çıkışları, oval stoplar ve büyük sayılabilecek bir difüzöre sahip arka tampon da diğer detaylar. Modelin kaputu üzerinde de bol bol hava çıkışı görülebiliyor.

Yaklaşık 40 kg hafifleme sağlayan hafifletme paketleriyle birlikte yere basma kuvveti de ikiye katlanabilen otomobil bu paketlerle daha büyük bir splitter, karbon fiber jantlar, daha geniş yan etekler, arka lastikler önünde kanatçıklar, daha büyük bir spoiler, karbon fiber difüzör, daha ince arka cam, titanyum egzoz sistemi ve farklı hava çıkışlarına sahip karbon fiber kaput donanıma ekleniyor.

İç mekanında büyük bir sürpriz sunulmayan otomobilde üç kollu direksiyon simidi üzerinde sürüş kontrollerine de yer verilmiş. Dijital gösterge paneli ve dik yerleşimli dokunmatik ekran haricinde yolcu önünde de bir ekran yer alıyor. Vites konsolundaysa iki adet şalter görünümlü kumandayla birlikte kapaklı motor çalıştırma düğmesi yer alıyor.

Motor demişken, kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 barındıran otomobil bu üniteden 800 beygir güç, 730 Nm tork alabiliyor. 10.000 d/d çevirebilen üniteye eşlik eden elektrik motorlarıysa karma gücü 920 beygire yükseltiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlı araç bu sayede dört tekerlekten çekişli oluyor.

1.690 kg boş ağırlığa sahip Temerario hafif olmasa da 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.7 saniye olarak açıklanıyor. Maksimum süratse 340 km/s. Modelin 0-200 km/s depariysa 7.3 saniye sürüyor. Tamamen elektrikli ve dolayısıyla önden çekişli olarak kullanılabilen otomobil 3.8 kWh kapasiteli bataryalara sahip.

Acura Integra Type S


Honda'nın premium markası ilginç araçlarla karşımıza çıkmaya devam ediyor. Bu sefer tanıtılan otomobil aslında yeni değil ve 2023 yılında piyasaya çıkmıştı. Bu Integra Type S, araç için üretilen HRC - Honda Racing parçalarını sergilemek için bir platform.

Civic Type R temelli aracın standart versiyonu bile agresif görünürken bu versiyon daha sportif bir duruşa kavuşmu. Ön tamponda kullanılan splitter uzarken kaputta yer alan hava çıkışları ikiye bölünmüş. 19 inç çaplı dövme jantlar da hafifletilmiş ve Pirelli P Zero Trofeo R lastiklerle çevrelenmiş. Ön hava girişleri genişletilen otomobile büyük bir spoiler eklenmiş. 

İç mekana geçildiğinde karbon fiber trim parçaları dikkat çekse de sabit sırtlığa sahip karbon fiber Recaro ön koltuklar daha da öne çıkan donanımlar. Arka bölümde koltukları iptal eden Acura buraya karbon fiber bir kapakla birlikte kule gergisi yerleştirmiş. 

Fren sistemi de elden geçirilen prototipin ön aksında 380 mm çaplı diskler, Brembo arması taşıyan 6 pistonlu kaliperlerle eşleşiyor. Kaput ve arka kapıları karbon fiberden üretilen aracın 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru hafifletilmiş bir egzoz sistemine, daha büyük bir intercooler ve iki yağ soğutucusuna kavuşsa da performans değerleri açıklanmadı.

Mahindra Thar Roxx


Mahindra'nın Jeep Wrangler kopyası modeli Thar, iki tane daha kapıya kavuştu. Aslında bambaşka bir modele dönüşen Thar Roxx, kaput altında aynı motor seçeneklerini sunuyor olsa da platformu ve iç mekanında ciddi değişiklikler yaşamış.

Yenilenen ön panjurunda aynı zamanda LED farlara yer veren otomobil 18 veya 19 inç çaplı jantlarla alınabiliyor. Eklenen arka kapılarla birlikte tavanı da yükselen modelin arka kapı kolları C sütununda. Arka bölümdeyse yeni stoplar ve bagaj kapağı camı için yeni menteşeler görülebiliyor.

Tamamen yeni bir merdiven şasiye sahip olan otomobbilin donanımında farklı sürüş modları ve kilitlenebilir diferansiyeller bulunuyor. Thar'dan p443 mm daha uzun olan That Roxx, 4.428 mm boya, 1.870 mm ene ve 1.923 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi de 400 mm artışla 2.850 mm olmuş.

İç mekanda ana hatlar aynı kalsa da farklı bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, sahte deri döşemeli konsol ve kapı içleri, daha büyük dokunmatik ekran, daha geniş ve soğutmalı torpido gözüyle açık renkli döşemeler gibi farklılıklar var. Arka koltukları da artık 3 kişilik olan otomobilde açılabilir cam tavan ve 9 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi opsiyonları da sunuluyor.

650 mm'lik su geçiş derinliğini koruyan otomobilde benzinli ve Diesel motor seçenekleri sunuluyor. 2 litre hacimli, benzinli ünite 177 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli Diesel motor 175 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Arkadan veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen model 6 ileri vitesli manuel ve yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor.

Lincoln Navigator


Lincoln, büyük SUV modeli Navigator'ın yeni neslini tanıttı. Tasarım konusunda küçük kardeşlerinden Nautilus'u örnek alan otomobilin kaputu altında tanıdık bir ünite sunuluyor. Yine üç sıra koltukla alınabilecek aracın markayı Cadillac Escalade karşısında daha başarılı bir şekilde temsil etmesi bekleniyor.

Dik yerleşimli ön panjur ve ince yapılı LED farlarla heybetli duran ön bölümde farlar arasında LED şerit sunulduğu görülebiliyor. Jant çapları 24 inçe kadar çıkan modelin gövdesi üzerinde krom kullanımı yeni nesilde azalmış. Siyah renkli yan aynalar , hemzemin tavan rayları ve ön kapıda bulunan "Navigator" yazılı şerit yan bölümün dikkat çeken detayları.

Tavanda asimetrik yerleşimli bir yüzgeç anten sunan Navigator küçük bir spoiler ve yine bagaj kapağı üzerinde buluşan ince uzun LED stoplara sahip. Bu bölümde tamponun biraz ince tutulduğu söylenebilir. Bagaj kapağı da iki parçaya bölünerek Range Rover modellerine göz kırpılmış. Aynı şeyi spoiler altına gizlenen silecek için de söyleyebiliriz.

İç mekan tasarımında da Nautilus'u örnek alan araçta 48 inç büyüklüğünde bir ekran kullanılmış. İki kollu ve oval tasarımlı direksiyon simidi de alçak yerleştirilerek gösterge tablosunun üstten izlenmesi sağlanmış. Orta konsolda da büyük sayılabilecek bir dokunmatik ekran bulunurken vitesler, ara konsol sonunda yer alan düğmeler yardımıyla seçiliyor. Ahşap kaplamaysa noktasal ambiyans aydınlatmasına sahip.

İlk iki sırada birçok noktası ayarlanabilen koltuklara yer veren araçta bu koltuklar ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları da sunuyor. 3. sırada elektrikli yatırma ve ısıtma fonksiyonları mevcut. 2. sıradaysa yüksekliği ayarlanabilir kolçaklar, dokunmatik ekranlar, kablosuz şarj istasyonu ve kapalı gözler kullanılmış. Açılabilir cam tavan ve 28 hoparlörlü Revel Ultima 3D ses sistemi de donanımlar arasında.

En az değişimi kaput altında sunan Navigator'da görev yapan 3.5 litre hacimli V6 motor çift turbo besleme yardımıyla 446 beygir güç, 691 Nm tork üretebiliyor. Önceki nesilde olduğu gibi 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve adaptif süspansiyon sistemi de standart donanımlar arasında.

Acura Performance EV Concept


Acura'dan şık konseptler gelmeye devam ediyor. 2025 yılında piyasaya çıkması planlanan elektrikli SUV, ana marka Honda'nın General Motors ile yapılan elektrikli araç platformu anlaşmasının bitmesinden sonra ortaya çıkacak ilk araç. Bu nedenle platformu ilk defa bu araç kullanılıyor olacak.

Henüz teknik verileri açıklanmayan aracın iç mekanı da gün yüzüne çıkmadı. Sivri burun yapısı neredeyse teknelere gönderme yapan konseptte ince uzun LED farlar ve geniş hava girişleri kullanılmış. Kaputa da hava girişleri açan Acura jant çaplarını 23 inç olarak belirlemiş.

Yan aynalar yerine kameralar yerleştirilen otomobilin ön çamurlukları arkasında hava çıkışları var. Kapı kolları gizlenirken C sütunu oldukça kalın. Geniş yan etekler ve ince tutulan çamurluk korumaları haricinde yatay bagaj kapağı ve ortada birleşen ince yapılı LED stoplar sportif duruşu pekiştirmiş.

15 Ağustos 2024 Perşembe

BMW M5 Touring


BMW M'den beklenen haber geldi. İki nesildir ortalarda görülmeyen Station Wagon M5 tanıtıldı. İlk 8 silindirli M5 Touring olan güncel araç aynı zamanda şarj edilebilir hibrit ve dört tekerlekten çekişli ilk wagon M5 olarak da dikkat çekecek.

Tasarımında büyük sürpriz bulunmayan otomobil C sütununa kadar sedan kardeşiyle aynı. M aynalar, önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar ve yan eteklerle agresif görünümlü ön tampon tanıdık detaylar. Hemzemin tavan rayları haricinde spoiler, dört çıkışlı egzoz sistemi ve difüzöre sahip köşeli arka tampon M5'ten beklenen detaylar arasında.

İç mekan tasarımı da sedan kardeşle paylaşılıyor. Arka koltuklarda daha başarılı baş mesafesi sunan araçta büyük bir cam tavan da yer alıyor. Bagaj hacmiyse 500 litre olarak açıklanıyor. Bu hacim, üç parçalı olarak katlanabilen koltuk sırtlıkları sayesinde 1.630 litreye ulaşıyor. Diğer 5 Serisi Touring modellerinde olduğu gibi önceden sunulan bagaj kapağı camı açılma fonksiyonu bu araçta bulunmuyor.


Kaputu altında bir V8 sunan ilk M5 Touring olan G99'un 4.4 litre hacimli ünitesi çift turbo besleme ve elektrik motoruyla 727 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 2.5 tonun biraz üzerinde olan dört tekerlekten çekişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse donanıma göre 250 veya 305 km/s'te sınırlandırılıyor. 0-200 km/s deparı 11.1 saniyede tamalanan aracın 18.6 kWh kapasiteli bataryaları 67 km elektrik menzili sunuyor.