13 Eylül 2014 Cumartesi

Hyundai i10 1.0 Style Otomatik


Güney Kore merkezli üretici Hyundai'nin Türkiye'de ürettiği modellerinden i10'un bütün versiyonlarını test etme azmim sürüyor. Daha önce 1.0 Style ve 1.0 Style LPG modellerini deneme şansı bulduğum i10'un şimdiki testinde yine aynı motor seçeneği ve otomatik şanzıman ikilisi görülebilecek.

HSV GTS Maloo


Son süratle güçlenmeye devam eden araçlar arasında Avustralya'nın popüler gövde seçeneği Ute da bulunmakta. Bu tip otomobillerin en ünlülerinden olan Maloo, Holden markasının sportif araçlar departmanı tarafından geliştirilen yeni GTS versiyonuna kavuştu.

Sadece 250 örneği üretilecek olan araçta sedan modelinde olduğu gibi LED aydınlatmalarla donatılmış köşeli ön tampon, dikkat çekici ızgaralar, sportif görünümlü yan etekler, farklı bir görünüm sunan arka tampon ve siyah renkli dört egzoz çıkışı bulunuyor.


Sertleştirilmiş süspansiyon sistemi, limitli kaymalı diferansiyel ve güçlendirilmiş frenlere sahip olan araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılırken karbon fiber görünümlü kaplamalara sahip iç mekanda ek göstergeler dikkat çekiyor.

Kaput altında görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motor kompresör beslemeyle 585 beygir güç, 740 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan GTS Maloo ek ücret karşılığında yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek.

Wald Ghibli Black Bison


Wald International tarafından hazırlanan görünüm kitlerine bir yenisi eklendi. Maserati Ghibli için geliştirilen parçalar otomobile daha da iddialı bir görünüm kazandırmış.

Daha agresif görünen ön tampona LED aydınlatmalar ekleyen Wald çift renkli jantlar, yeni yan etekler, bagaj üstü spoiler ve difüzörün yanında farklı görünüme sahip egzoz çıkışlarını da donanıma katmış.

Mercedes-Benz B Serisi


Mercedes'in önden çekiş sistemine sahip modellerinden B Serisi makyajlandı. Kaputu altında büyük yenilikler sunmayan aracın iç mekanında da ufak tefek değişiklikler bulunuyor.

Daha büyük hava girişlerine sahip ön tampon ve hafifçe makyajlanan panjur sportif bir görünüm sunarken gündüz aydınlatmaları farlara entegre edilmiş. Opsiyonel donanımda LED farlar bulunurken jant ve gövde rengi seçeneklerinde de yenilikler var.

Sportif pakete sahip versiyonlarında yeni yan etekler bulunan B Serisi'nin LED stopları da yeni bir görünüme sahipken rötuşlanan arka tamponun altında yeni egzoz çıkış tasarımı dikkat çekiyor.


İç mekanda yeni direksiyon simidi ve farklılaşan gösterge paneliyle birlikte 12 farklı renk seçeneğine sahip ambiyans ışıklandırması, 8 inç büyüklüğünde bilgi ekranı ve yeni ses sistemi kumanda elemanları dikkat çekiyor.

1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan modeller B180 ve B200 sırasıyla 122 beygir güç, 200 Nm tork ve 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli üniteye sahip B220 ve B250 sırasıyla 184 beygir güç, 300 Nm tork ve 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor.


1.5 litre hacimli Diesel motora sahip B160 CDI ve B180 CDI 90 beygir güç, 240 Nm tork ve 109 beygir güç, 260 Nm tork üretebilirken 2.1 litre hacimli motorla donatılan B200 CDI 136 beygir güç, 300 Nm tork, B220 CDI 177 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor.

B Serisi Electric Drive'ı güçlendiren Mercedes bu aracın motorunu 180 beygir güç, 340 Nm tork üretebilecek hale getirirken otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7.9 saniyeye inmiş. Maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılan aracın şarj olma süresiyse üç buçuk saat.

12 Eylül 2014 Cuma

Ford Falcon


2016 yılında Avustralya pazarında üretimini durduracak olan Ford bu ülkede sattığı popüler modeli Falcon'u yeniledi. Aracın hem sedan hem de Ute isimli pick up versiyonu tanıtıldı.

Genel hatları değişmeyen araçların asıl farklılıkları ön bölümde görülebiliyor. İncelen farlara gündüz aydınlatmaları eklenirken global ön panjur da otomobillerde kullanılmaya başlanmış.

Kaputları altında da büyük yenilikler bulunmayan ikilide sıralı 6 silindire sahip 4, ve 8 silindire sahip 5 litre hacimli motorlar kullanılmış.

11 Eylül 2014 Perşembe

Nissan Project Titan


Nissan'ın büyük pick up modeli Titan yeni bir versiyona kavuştu. Tek örnek olarak düşünülen otomobil Facebook kullanıcıları tarafından şekillendirilirken Alaska turu YouTube üzerinden izlenebilecek.


Kamuflaj boyasına sahip gövdesiyle dikkatleri çeken araçta 18 inç çaplı çelik jantlar, 35 inç çaplı lastikler, kısaltılmış çelik tamponlar, genişletilmiş çamurluklar, kasa üstü kaplaması, ön tampon ve tavan bagaj bölümü önüne eklenen bol bol LED spot, yan basamaklar, değişken yapıya sahip treyler ve farklı egzoz çıkışları bulunurken süspansiyon ve fren sistemleri de güçlendirilmiş.


İç mekanda büyük bir farklılık sunmayan araçta özel logolara sahip koltuk sırtlıkları, diferansiyel kilit düğmeleri ve profesyonel bir GPS ünitesi görülebiliyor. Ön bölümüne vinç eklenen Project Titan kaputu altındaysa 5.6 litre hacimli v8 motora görev vermiş.

10 Eylül 2014 Çarşamba

Honda HR-V


Honda'nın model ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Japonya'da VEZEL ismiyle tanıtılan araç Kuzey Amerika'nın ardından Avrupa'da da HR-V ismine sahip olacak.

Köşeli ve sert hatlarıyla dikkat çeken araçta oval sis farları, LED gündüz aydınlatması, siyah renkli ön panjur, çift renkli jantlar, siyah renkli tampon altı ve yan etek korumaları, şık spoiler, LED stoplar ve C sütununa gizlenmiş kapı kolları detaylar arasına sayılabilir.


VEZEL ile aynı olan iç mekanda ilginç özellikler sunan otomobilin gösterge panelinde üç büyük gösterge bulunurken üç kollu direksiyon simidi diğer Honda modellerinden de tanıdık. Orta konsolun üst bölümünde büyük bir dokunmatik ekran yer alırken aşağıda dokunmatik havalandırma kumandaları yer alıyor. Ön yolcunun önüne sıralanan üç ince havalandırma ızgarasıysa farklı bir dokunuş olmuş.

HR-V'nin kaputu altında da 1.5 ve 1.8 litre hacimli benzinli ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteler yer alacak. Her üç modelde de 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılırken benzinli motorlarla birlikte sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunulacak.

BMW 2 Serisi Cabrio


Yaz sonunda BMW modellerinin üzeri açılmaya devam ediyor. M4 Cabrio'nun ardından şimdi de sıra küçük coupé ailesi 2 Serisi'nin yumuşak tavanlı versiyonunda. Araç, 1 Serisi Cabrio modellerinin yerine piyasaya sürülecek.

Dış mekan tasarımı aşağıdan kapı kollarının üzerine kadar sabit tavanlı kardeşiyle aynı olan otomobilde üç farklı renkte sipariş edilebilen bir bez tavan görev yapıyor. Yerini aldığı aracınkine oranla daha çok izolasyona sahip olan tavan ön koltuklarda 5, arkadaysa 7 dB daha sessiz bir yolculuk sunuyor. 20 saniyede açılıp kapanabilen tavan bu işi 50 km/s sürate kadar yapabiliyor.


Boyu 1 Serisi Cabrio'ya oranla 72 mm uzayan otomobil 4.432 mm uzunluğa sahip. Genişliği de 26 mm artarak 1.774 mm'ye ulaşırken 2.690 mm'lik aks mesafesinde de 30 mm artış yaşanmış. Tavan kapalı pozisyondayken 335 litre hacim sunan bagaj arka koltuk sırtlıkları katlanarak genişletilebiliyor. Tavan açıkken elde edilen hacimse 280 litre.


İlk etapta tamamı turbo beslemeye sahip dört motor seçeneğine sahip olacak aracın 220i modelinde kullanılan 2 litre hacimli ünite 184 beygir güç, 270 Nm tork üretebilirken 220d'de 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen Diesel motor görev yapıyor.

228i'de kullanılan 2 litre hacimli motor daha önce 428i xDrive modelinde test etme şansını bulduğum 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen üniteyken M235i'nin 3 litre hacimli motoru 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.

Toyota U2


Son zamanlarda ortalarda dolaşan sportif otomobil konseptleri dikkatleri çekmeye devam ederken Toyota gibi bazı üreticiler dikkatleri başka yöne çekmek istiyor. Japon üretici yakında New York'ta sergileyeceği ticari araç konseptini meraklılarla paylaştı.


Siyah renkli plastikten üretilmiş korumalara sahip tamponlar, şişkin çamurluklar, büyük yan aynalar, dik yerleştirilmiş diyotlara sahip LED farlar, yan basamaklar ve ince yapılı stoplara sahip olan otomobilde ileriye doğru açılan tavan ve rampaya dönüşen bagaj kapağı sayesinde yükleme yapmak çok kolay.

Minimalist bir iç mekan sunan U2 (Urban Utility) konseptinde yerinden sökülebilen koltuklar, orta konsol olarak kullanılan bir tablet, dijital gösterge paneli ve ileri geri ayarlanabilen ara konsol görülebiliyor.

9 Eylül 2014 Salı

Mercedes-AMG GT


Mercedes'in SLS AMG sonrasında piyasaya süreceği süperspor otomobili sonunda tanıtıldı. Genel yapı olarak yerini aldığı modeli andıran otomobilin gövdesinin altında sunulan özelliklerse tamamen farklı.

Aylardır farklı açılardan çekilmiş maskeli fotoğrafları internette dolanan otomobilin görünümü bu nedenle şok yaratmasa da uzun kaput ve kısa yapılı bagaj kapağıyla hoş görünen oranlar yakalanmış. SL ailesini andıran LED farlar, alçağa yerleştirilmiş ön panjur ve köşelere alınmış hava girişleri dinamik bir görünüm oluştururken yuvarlak hatlar da dikkat çekiyor. GT'de 19 inç çaplı jantlar kullanan Mercedes GT S'te önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor.


Ön çamurluğun arkasına yerleştirilen hava çıkışları oldukça büyük tasarlanırken arka bölüm daha da akışkan bir tasarıma sahip. Açılı olarak inen bagaj kapağı, SLS AMG'den alınıp uzatılmış gibi duran stoplar, tampon altına eklenen difüzör ve büyük yapılı çift egzoz çıkışı sportif detaylar arasında sayılabilir.

4.546 mm boya, 1.939 mm genişliğe ve 1.289 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.630 mm olarak açıklanırken ağırlığı  1.540 kg. GT'nin 360 mm çaplı ön fren disklerine 390 mm ile karşılık veren GT S'in karbon seramik diskleriyse 402 mm çaplı.


Geçtiğimiz Nisan ayında tanıtılan kabine, standart önden menteşeli kapılardan girilirken yaşam alanında kısa yapılı vites topuzu, metal çerçevelere sahip dairesel havalandırma ızgaraları, açılı olarak yerleştirilmiş vites konsolu, yüksek desteklere sahip koltuklar ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi dikkat çekiyor.


Kaput altında görev yapan 4 litre hacimli v8 motor standart modellerde 462 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken GT S armalı modeller 510 beygir güce ve 650 Nm torka sahip. Daha yüksek güce sahip olan versiyon 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 310 km/s olarak açıklandı. Düşük güçlü modelse 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 304 km/s. Her iki güç seviyesinde de 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunulacak.

MG6


Çin kontrolüne geçen İngiliz markalardan olan MG'nin 6 isimli modeli makyajlandı. Teknik yenilik sunmayan otomobilde birkaç modern donanım sunulmaya başlamış.

Farlar, ön panjur ve ön tamponu yenilenen otomobilde farklı jant seçenekleri sunulurken tavanda görülen anten kısaltılmış. Stoplar da daha köşeli bir tasarıma kavuşurken bagaj kapağı üzerine ince yapılı bir spoiler eklenmiş. Daha iddialı bir görünüme kavuşan arka tamponda reflektörler yukarıya alınırken park sensörleri aşağıya indirilmiş.


İç mekanda daha kaliteli malzemeler kullanmaya başlayan MG6 yeni bir bilgi-eğlence sistemine kavuşurken el freni de elektronik park freniyle değiştirilmiş.

Kaput altında görev yapan 1.8 litre hacimli benzinli motor 134 beygir güç üretebilirken turbo beslemeyle güç seviyesi 160 beygire ulaşıyor. 1.9 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 150 beygir gücünde.

Jaguar XE


Jaguar'ın küçük sedan modeli sonunda resmen tanıtıldı. İlk etapta sportif XE S versiyonu üzerindeki perde kaldırılan otomobil Alman üreticilerin D segmenti premium sedan modellerine karşı mücadele verecek.


Daha ilk bakışta bir Jaguar olduğunu belli eden otomobil önden bakıldığında büyük kardeş XF'in bir boy küçüğü gibi duruyor. S versiyonunda kullanılan agresif duruşlu ön tampon, siyaha boyanmış ızgaralar, ince yapılı farlar, 20 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, kırmızı renkli fren kaliperleri, çift egzoz çıkışı ve arka tampon altına yerleştirilen siyah renkli bölüm dikkat çekerken yatay yerleşime sahip LED stoplar çok ince yapılı değil.


İç mekanda da büyük sürprizler sunmayan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, alçak yapılı ön konsol, sade bir tasarın sunan gösterge tablosu, orta konsola yerleştirilen dokunmatik ekran, gizlenebilir silindir şekilli vites kolu ve dörtgen düğmelerden oluşan havalandırma kumanda paneli dikkat çekerken çift katlı yapıya sahip ön kapı içlerinde cam ve yan ayna kumandaları yukarıya alınırken elektrikli koltuk kumandaları aşağıya eklenmiş.


Kaputu altında 2 litre hacimli, aşırı beslemeye sahip benzinli ve Diesel motorlar kullanılacak olan otomobilin XE S modelinde görev yapan kompresör beslemeli 3 litre hacimli v6 ünite 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.

8 Eylül 2014 Pazartesi

Peugeot 308 GT


Fransız üretici Peugeot, evinde düzenlenecek olan Paris otomobil fuarına hoş bir sürprizle geliyor. Şık modeli 308'in sportif versiyonunu sunmaya başlayacağını açıklayan Peugeot, 308 R tanıtılana kadar performans bekleyen müşterilere GT'yi sunacak.

Renault'nun Mégane ailesine eklediği GT'nin izinden giden Peugeot 308 GT genel anlamda sade bir görünüm sunuyor. Mat siyah tampon süslemeleri ve yan aynalar, farklı görünüme sahip jantlar, yeni yan etekler, hafifçe elden geçirilen arka tampon ve çift egzoz çıkışının yanında ön panjuru da yenilenen otomobilin Peugeot arması da kaput üzerinden panjura taşınmış.


İç mekan tasarımı ana hatlarıyla diğer kardeşlerininkiyle aynı olan araçta dokunmatik ekran ve göstergelerin arka aydınlatması kırmızı renkli. Deri döşeme iplikleri de bu renge boyanırken direksiyon simidinin kalınlaştırılıp alt bölümüne GT logosu eklendiği görülebiliyor. Otomobilde ayrıca metal pedal seti sunulmakta.


Hatchback ve station wagon gövde seçeneklerine sahip olan modelde iki motor seçeneği sunulacak. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan 1.6 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 205 beygir güç, 285 Nm tork üretebilirken otomatik şanzımana sahip 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

Hatchback seçeneklerin ortalama yakıt tüketim değerleri benzinli motorla 4.7 litre/100 km olurken Diesel üniteyle 3.3 litre/100 km olarak açıklandı. Yine bu otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 7.5 ve 8.4 saniye.

7 Eylül 2014 Pazar

Aston Martin Lagonda


Aston Martin'in hoş bir sürprizi var. Lagonda markasını bir model olarak hayata döndürecek olan İngiliz üretici bu otomobilin seri üretime hazır halini testler sırasında fotoğraflayıp bu halini basına tanıttı.


LED farlara ve büyük bir ön panjura sahip şık bir ön bölüme sahip olan aracın şişkin çamurluklara sahip yan bölümü sade bir görünüm sunuyor. Özellikle arka kapılarda geniş cam yüzeyler dikkat çekerken kısa yapılı bagaj kapağı, LED stoplar ve çift egzoz çıkışı hoş bir görünüme sahip.





Henüz teknik detayları açıklanmayan Rapide temelli otomobilin 5.9 litre hacimli bir v12 motora sahip olması planlanırken ünitenin yaklaşık 600 beygir güç üretebileceği düşünülüyor. Şimdilik sadece ortadoğu pazarlarında satılması düşünülen Lagonda'nın üretim adedinin de 100 ile sınırlanması planlanıyor.

CT R8 Spyder


Audi R8 ailesinin görünümünü farklılaştırmak için çalışmalar yapan firmalar arasına CT Exclusive de katıldı. Hem makyajlı hem de makyaj öncesi versiyonlar için hazırlanan gövde kiti iddialı bir duruşa sahip.

Dev ön panjur ve hava girişlerine sahip olan otomobilin genişleyen yan etekleri de hava giriş ve çıkışlarına sahip. 20 inç çaplı jantlar ve farklı bir spoiler de donanıma eklenirken daha çok hava çıkışına sahip arka tampon ve büyüyen difüzör duruşu daha da dikkat çekici hale getirmiş.

Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato


Aston Martin'in 2013 yılında 100. yıl kutlamaları dahilinde hazırlayıp sergilediği DBS Coupé ve DB9 Spyder Zagato Centennial ikilisine yeni bir kardeş katıldı. Yine bir Zagato tasarımı olan konsept tasarımcının sevdiği Shooting Brake gövde şekline sahip.

Ön görünümü iki yıl önce tanıtılan kardeşlerden alınan otomobilin dar yan cam yüzeyleri ve alçak tavan çizgisi dinamik görünüme katkıda bulunuyor. Tavanında çift bombe de unutulmayan aracın arka bölümünde yatay stoplar, çift egzoz çıkışı ve difüzör bulunuyor.